El diseñu web ye una actividá que consiste na planificación, diseñu, implementación y caltenimientu de sitiu web. Nun ye a cencielles la implementación del diseñu convencional una y bones se tomen distintos aspeutos como'l diseñu gráficu web, diseñu de interfaz y esperiencia d'usuariu, como la navegabilidad, interactividad, usabilidad, arquiteutura de la información; interacción de medios, ente los que podemos mentar audiu, testu, imaxe, enllaces, videu y la optimización de motores de busca. De cutiu munches persones trabayen n'equipos que cubren los distintos aspeutos del procesu de diseñu, anque esisten dellos diseñadores independientes que trabayen solos.[1]

Ficha de softwareDiseñu web
Tipu especialidá y industria (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata


La unión d'un bon diseñu con una xerarquía bien ellaborada de conteníos, aumenta la eficiencia de la web como canal de comunicación ya intercambiu de datos, que brinda posibilidaes como'l contautu direutu ente'l productor y el consumidor de conteníos.

El diseñu web vio amplia aplicación nos sectores comerciales d'Internet especialmente na World Wide Web. De cutiu la web utilízase como mediu d'espresión plástica en sí. Artistes y creadores faen de les páxines n'Internet un mediu más pa ufiertar les sos producciones y utilizales como una canal más d'espardimientu de la so obra.

Diseñu web aplicáu editar

El diseñu de páxina web ye la construcción de documentos de hipertestu pal so visualización en distintos navegadores. Según asigna-y una presentación pa distintos dispositivos de salida (nuna pantalla d'ordenador, en papel, nun teléfonu móvil, etc).

Estos documentos o páxina web pueden ser creaes:

Etapes editar

Pal diseñu de páxina web tenemos de tener en cuenta tres etapes:

  1. El diseñu visual de la información que se desea editar. Nesta etapa trabayar distribuyendo'l testu, los gráficos, los venceyos a otros documentos y otros oxetos multimedia que se consideren pertinentes. Ye importante qu'antes de 'escribir' la páxina web realice un bocetu o prediseñu. Esto va facilitar tener un orde claru sobre'l diseñu.
  2. Estructura y rellación xerárquica de les páxines del sitiu web. Pa esto, y fundamentalmente pa remanar los venceyos ente documentos, creóse'l llinguaxe de marcación de hipertestu o HTML. Los enllaces qu'apaecen sorrayaos nesti documentu y otros de Wikipedia son exemplos de hipertestu, yá que al pulsiar sobre ellos conducen a otres páxines con información rellacionada. La importancia de la estructura y arborescencia web anicia en que los usuarios non siempres entren pola páxina principal o inicial y nesi casu'l sitiu tien de da-y la respuesta a lo que busca rápido, amás dexa-y navegar pol sitiu.
  3. Allugamientu en buscadores o SEO. Ésta consiste n'optimizar la estructura del conteníu p'ameyorar la posición en qu'apaez la páxina en determinada busca.

El HTML consta d'una serie d'elementos que estructuran el testu y son presentaos en forma de hipertestu por axentes d'usuariu axente d'usuariu o navegadores. Esto puédese faer con un simple editor de testus (tien de guardase como testu planu, ensin nengún tipu de formatu y con estensión .html o .htm). Aprender HTML ye relativamente fácil, asina que ye senciellu crear páxina web d'esta miente. Esta yera la única manera de xenerales hasta qu'apaecieron, a mediaos de 1996, dellos editores visuales d'HTML, como MS FrontPage y Adobe Dreamweaver. Con estes ferramientes nun ye necesariu aprender HTML (anque sí aconseyable), colo cual el desarrollador concentrar no más importante, el diseñu del documentu.

Un bon diseñu web ye aquel que considera dientro del so desenvolvimientu tantu los elementos básicos del diseñu gráficu (la diagramación, el color, los gráficos y les fontes) como los fundamentos téunicos (estructura, compatibilidá, funcionalidad y interactividad) pa crear tantu l'impautu visual como la esperiencia d'usuariu óptima pa l'asimilación del conteníu.

Fundamentos editar

El diseñu web implica conocer cómo se deben utilizar cada unu de los elementos dexaos nel HTML, esto ye, faer un usu correutu d'esti llinguaxe dientro de los estándares establecíos pola W3C y no referente a la web semántica. Por cuenta de la permisibilidad de dellos navegadores web como Internet Explorer, esta premisa orixinal perdióse. Por casu, esti navegador dexa que nun seya necesariu cerrar les etiquetes del marcáu, utiliza códigu propietariu, etc. Esto torga qu'esi documentu web seya universal ya independiente del mediu que s'utilice pa ser amosáu.

La web semántica, per otra parte, aboga por un usu lóxicu de los elementos según el significáu pal que fueron concebíes. Por casu va utilizase l'elementu <P> pa marcar párrafos, y <TABLE> pa tabular datos (nunca pa disponer de manera visual los distintos elementos del documentu). Na so última instancia, esto supunxo una auténtica revolución nel diseñu web yá que apuesta por dixebrar totalmente el conteníu del documentu de la visualización.

D'esta forma utiliza'l documentu HTML namái pa contener, entamar y estructurar la información y les fueyes d'estilu CSS pa indicar como se va amosar dicha información nos distintos medios (como por casu, una monitor d'ordenador, un teléfonu móvil, impresu en papel, lleida por un sintetizador de voz, etc.). Por lóxica, esta metodoloxía beneficia descomanadamente l'accesibilidá del documentu.

Tamién esisten páxines dinámiques, que dexen interacción ente la web y el visitante, apurriéndo-y ferramientes tales como buscadores, chat, foros, sistemes d'encuestes, etc. y tienen d'un panel de control d'alministración de conteníos. Este dexa crear, actualizar y alministrar cantidaes ilimitaes de conteníu na mesma.

Accesibilidá editar

El diseñu web tien de siguir unos requerimientos mínimos d'accesibilidá web que faiga que los sos sitios web o aplicaciones puedan ser visitaos pol mayor númberu de persones. Pa consiguir estos oxetivos d'accesibilidá desenvolviéronse pautes como les del W3C: Pautes d'accesibilidá al conteníu Web 1.0 WCAG.a

Historia editar

Nun principiu yera namái testu, pero a midida que evolucionó la teunoloxía, tantu los ordenadores como les red de telecomunicaciones, xeneróse nueves formes de desenvolver la web. La inclusión d'imáxenes foi la más significativa, pero tamién tenemos de mentar el videu y l'animación, o los espacios 3D, lo qu'apurre valores estilísticos, de diseñu y de interactividad enxamás imaxinaos antes.

El diseñu de páxina web desenvolvióse a midida que evolucionó Internet. En 1992 namái había alredor de 50 sitiu web.[2] Estadístiques (2005) afirmábennos que la cantidá de sitiu web ronda los 8000 millones de sitios, a los que diariamente se -yos suma arriendes de 4400 per día.[3]

Rápido, la so importancia va algamar les mesmes cuotes que la televisión o'l teléfonu. Datos recién envaloren qu'hai alredor de dos mil millones de páxines colgaes y espérase que nos próximos años llegue a los ocho mil millones, entepasando'l númberu d'habitantes del planeta. Sicasí, namái una fracción d'esti númberu ye visitáu davezu pola mayoría de los usuarios (namái alredor de 15 000 sitiu webs, el 0,4 % del total).

A partir d'estos datos puede entendese la necesidá de concentrar los esfuercios p'atraer y caltener l'atención de los usuarios. Xunto con un desenvolvimientu efectivu de la estructura web y del conteníu, el diseñu y l'usu del color son la llave p'atraer y ser identificáu, formando venceyos nel subconsciente del usuariu y xenerar esquemes pa captar y fidelizar a nuevos visitantes.

Coles mesmes que la evolución de los aparatos y de la so introducción nos llares, tamién aumentó la calidá de les tresmisiones al traviés Internet y baxó el so preciu. A midida que la teunoloxía arregló estes dificultaes, yá nun atopamos con problemes de forma sinón de conteníu.

HTML 5 editar

La última versión d'esti llinguaxe básicu correspuende al HTML5, onde s'introducen nuevos elementos qu'ameyoren la navegación y la usabilidad de los sitios web nos distintos navegadores, como por casu l'usu de <header>, <canvas>, <videu>, <section>, <article>, <nav> y <footer>[4].

Esta nueva versión nun se trata solamente de camudar y esaniciar etiquetes. Va muncho más allá.

En tou sitiu web hai elementos que s'utilicen. La encabezadura (header), barres llaterales (sidebars), el pie de páxina (footer), los menús de navegación (nav), van utilizar nesta nueva versión como etiquetes yá establecíes, brindando una meyora na intuición pal desenvolvimientu.

Asina mesmu una de les mayores meyores ye l'usu de "Canvas" o marcos de trabayu, que sirven pa utilizar animaciones ensin necesidá d'instalar plugins nin usar un reproductor Adobe Flash para videos web, estándar consideráu de facto. Esta opción ye una gran meyora, yá que Flash tien grandes desventaxes nos gráficos web, como que los motor de busca motores de busca nun puedan lleer el testu dientro, que pesen enforma y tarden en cargar. Al implementase con canvas, va usase namái códigu Javascript, allixerando'l pesu de la páxina.

Tamién queden obsoletos dellos elementos del HTML 4, razón pola cual ye conveniente repasar alrodiu de les novedaes qu'inclúi HTML5, que'l so llinguaxe ye reguláu por W3C.

CMS editar

Los Cms o sistema de xestión de conteníu son plataformes web que estandarizan procesos y que dexen a los usuarios que nun tener enforma conocencia téunica en llinguaxe de programación crear y maquetar conteníu fácilmente pa la so pagina web al traviés d'un backend o xestor de conteníu .

Ente los CMS mas completos y famosos del mercáu atopamos a Wordpress y joomla. Detrás de dellos cms esiste una gran comunidá de desarrolladores de complementos o plugins que realizar trabayos específicos como alministración de conteníu. Estes plataformes son famoses pola versatilidad de diseños que pueden implementase al traviés de plantíes.

El llinguaxe de programación utilizáu de normal por estes plataformes ye php, HMTL5, CSS java script y jquery. L'usuariu puede tener accesu a la programación del sitiu , lo cual vuelve bien versátiles a estes plataformes de creación de conteníu web. Son bastante escalables pola so estandarización de conteníos y la so xestión dinámica d'usuarios y permisos. El diseñu web con cms abarata los costos de realización yá que s'esanicia un eslabón de la cadena de publicación, el maquetador. y la capacidá de retrucar conteníu con facilidá.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Different jobs and responsibilities of various people involved in creating a website». Arts Wales UK. Consultáu'l 17 de marzu de 2012.
  2. Riojweb. «Historia Web: 1992 con daqué menos de 50 webs». Consultáu'l 8 d'avientu de 2014.
  3. Dropmedia. «En 2005 creábense 4400 sitios per día». Consultáu'l 29 d'agostu de 2015.
  4. «Diseño web: Definición y Hestoria». Consultáu'l 19 de Xineru del 2016.

Enllaces esternos editar