Dispersión refractiva

La lluz procedente d'una estrella, conocida como lluz blanca, ye una superposición de lluces de distintes colores, que presenten un llonxitú d'onda y una frecuencia específiques. La dispersión de la lluz ye un fenómenu que se produz cuando un rayu de lluz blanco traviesa un mediu tresparente (por casu la nada) y se refracta, amosando a la salida d'este los respeutivos colores que la constitúin.

Dispersión refractiva
fenómenu
Cambiar los datos en Wikidata
Dispersión de la lluz en dos prismes de distintu material.

La dispersión tien el so orixe nun amenorgamientu na velocidá d'espardimientu de la lluz cuando traviesa'l mediu. Por cuenta de que el material absuerbi y reemite la lluz que la so frecuencia ye cercana a la frecuencia d'oscilación natural de los electrones que tán presentes nél, esta lluz arrobínase un pocu más adulces en comparanza a lluz de frecuencies distintes. Estes variaciones na velocidá d'espardimientu dependen del índiz de refraición del material y faen que la lluz, pa frecuencies distintes, se refracte de manera distinta. Nel casu d'una doble refraición (como asocede nel prisma) estrémense entós de manera entamada los colores que componen la lluz blanco: la esviación ye progresiva, siendo mayor pa frecuencies mayores (menores llonxitúes d'onda); poro, la lluz colorao ye esviada de la so trayeutoria orixinal en menor midida que la lluz azul.

Exemplu editar

La descomposición de la lluz blanco nos distintos colores que la componen, data del sieglu XVIII, debíu al físicu, astrónomu y matemáticu Isaac Newton.

La lluz blanco descomponer n'estos colores principales:

Esto demuestra que la lluz blanco ta constituyida pola superposición de toos estos colores. Cada unu de los cualos esperimenta una esviación distinta una y bones l'índiz de refraición de, por casu, el vidriu ye distintu pa cada unu de los colores.

Si la lluz d'un color específicu, proveniente del espectru de la lluz blanco, travesara un prisma, esta nun se descompondría n'otros colores yá que cada color que compón l'espectru ye un color puru o monocromático.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Hewitt, Paul (2004). «28», Física Conceptual, Novena, PEARSON EDUCACIÓN, páx. 544. ISBN 970-26-0447-8.


Referencies editar

Enllaces esternos editar