Artículu revisáu

El Distritu d'Aveiro ye un distritu portugués, perteneciente a la provincia tradicional de la Beira Mariniega, sacante los conceyos más al norte que pertenecen al Douro Litoral. Llenda al norte col Distritu de Porto, al este col Distritu de Viseu, al sur col Distritu de Coímbra y al oeste col océanu Atlánticu. Área: 2798,54 km² (14º mayor distritu portugués). Población residente (2011): 714 200. Densidá de población: 255,2 hab./km². Sede del distritu: Aveiro.

Distritu d'Aveiro
Alministración
PaísBandera de Portugal Portugal
ISO 3166-2 PT-01
Tipu d'entidá distritu portugués
Capital Aveiro
Xeografía
Coordenaes 40°38′28″N 8°39′14″W / 40.6411°N 8.6539°O / 40.6411; -8.6539
Llenda con Distritu de Porto, Distritu de Viseu y Distritu de Coímbra
Demografía
Población 77 916 hab. (2018)
Más información
Estaya horaria UTC±00:00
gov-civil-aveiro.pt
Cambiar los datos en Wikidata

Subdivisiones editar

El distritu d'Aveiro subdivídese nos siguientes 19 conceyos:

Na actual división principal del país, el distritu atópase estremáu ente la Rexón Norte y la Rexón Centru. Pertenecen a la Rexón Norte los conceyos de la subrexón d'Ente Douro y Vouga, Castelo de Paiva, parte de la subrexón del Tâmega y Espinho, perteneciente al Grande Porto. A la Rexón Centro pertenecen los restantes concelhos, incluyíos na subrexón del Baixo Vouga. En resume:

Xeografía física editar

El distritu d'Aveiro alcuéntrase, na so mayor parte, a menos de 100 m d'altitú, ocupando una planicie costera que llega a tener cerca de 40 km de llargu, na parte sur del distritu. El paisaxe d'esta planicie ye apoderáu pola Ría d'Aveiro y polos ríos de la cuenca hidrográfica del ríu Vouga (Cértima, Alfusqueiro, Águeda, Antuão y el mesmu Vouga na planicie mariniega, y Agadão, Caima y Mau yá nos contrafuertes de la sierra). Pal oriente y pal norte, el relieve vuélvese más accidentáu, alzándose tamién nel distritu d'Aveiro hasta los altores de la Sierra de Caramulo y la Sierre d'Arada, estendiéndose asina mesmu hasta la sierra de Montemuro, al nordeste. Na so frontera norte, el distritu contauta de volao col ríu Duero y con dalgunos de los sos afluentes (Arda y Paiva).

La mariña, (inclúi les sableres de São Jacinto, Barra y Costa Nova) ye arenoso, un paisaxe típicu de zona llagunar, con un gordón dunar d'espesura variable que dixebra les agües seles de la ría d'Aveiro y del mar.

Referencies editar