Dolme de Menga

(Redirixío dende Dolmen de Menga)

El dolmen de Menga[2] ye un monumentu megalíticu, declaráu Patrimoniu Mundial el 15 de xunetu de 2016 y Bien d'Interés Cultural, asitiáu na ciudá española d'Antequera (Málaga), formando parte del Conxuntu Arqueolóxicu Dólmenes d'Antequera. Atópase na cortil primera xunto al dolmen de Viera, na zona monumental denomada Campu de los Túmulos.

Sitiu de los Dólmenes d'Antequera
(Dolmen de Menga)
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Llugar  España
Criterios Cultural: i, iii, iv
Referencia 1501-001
Inscripción 2016 (XL Sesión)
Área Europa y América del Norte
Coordenaes Nun Ficha de bien d'interés cultural
Cambiar los datos en Wikidata

Estructura editar

Trátase d'un sepulcru de corredor, conforme a la tradición atlántica de dolmen de galería cubierta. Ta construyíu con grandes piedres verticales (ortostatos) y horizontales (acoveces). Na planta estremen un atriu, un corredor y una gran cámara funeraria de 6 m d'anchor y 3,5 m d'altor. Les sos dimensiones son colosales teniendo en cuenta que'l llargor total del conxuntu algama los 27,5 metros, que la cámara del fondu tien 3’5 m d'altor y 6 m d'anchor, lo que supón que la postrera acovez llega a pesar unos cientu ochenta tonelaes y la presencia de pilastres entemedies, un recursu constructivu bien raru nel megalitismu européu. Otra singularidá que nun atopa referentes n'Europa ye la presencia d'un pozu fondo y estrecho no fondero de la cámara. Presenta nel primer ortostato del corredor una serie de grabaos antropomorfos en forma de cruz lo mesmo que de estrella. La estructura del dolmen cubrir con un túmulu de 50 m de diámetru, como'l dolmen de Viera.

Historia editar

Construyíu nel 3750-3650 e.C. aprox. (Neolíticu) ,[3][4] la primer referencia al dolmen de Menga apaez nuna llicencia del Obispu de Málaga en 1530, autorizando la construcción d'un pequeñu llugar d'oración nuna finca próxima a esti bien. A lo llargo de los sieglos XVII y XVIII mentar en numberoses publicaciones de calter históricu-artísticu anque nun ye hasta 1847 cuando se redacta la primer monografía científica al respeutu, la Memoria sobre'l templu druida topáu nes cercaníes de la ciudá d'Antequera, provincia de Málaga, del arquiteutu malagueñu Rafael Mitjana y Ardison. Les intervenciones de caltenimientu y musealización in situ que se vinieron realizando dende mediaos del sieglu XX nun modificaron la so estructura nin imaxe, polo que se caltién auténticu na so integridá.

Valor cultural editar

 
Vista interior

El so valor universal escepcional finca nel so monumentalidad y la so orientación anómala a la Peña de los Namoraos. Esta singularidá ye detectada pol arqueoastrónomo Michael Hoskin en midiendo más de dos mil dólmenes pol Mediterraneu, quedando documentada na so obra “Baltes, templos y les sos orientaciones: una nueva perspeutiva sobre la Prehistoria del Mediterraneu” (2001).

La so exa se interseca cola peña nun abrigu con pintures rupestres, el abrigu de Matacabras. Xunto al tholos d'El Romeral, constitúi un exemplu únicu de monumentalización paisaxística pol que los finxos naturales percíbense como monumentos y les construcciones presentar so l'apariencia de paisaxes naturales.

Grau de proteición editar

 
Vista panorámica interior

Ver tamién editar

Referencies editar

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar