Eduardo Stein Barillas (20 d'ochobre de 1945Ciudá de Guatemala) ye un políticu guatemalianu. Foi vicepresidente de la República de Guatemala ente 2004 y 2008, mientres la presidencia d'Óscar Berger. Enantes desempeñóse como asesor de la Organización Internacional pa les Migraciones, OIM, en Guatemala y consultor pa diverses organizaciones rexonales. Tamién foi ministru de rellaciones esteriores mientres l'alministración d'Álvaro Arzú. El 28 de xunu de 2014, el presidente de Guatemala, Otto Pérez Molina, anunció que'l Gobiernu de Guatemala impulsaría la candidatura d'Eduardo Stein pa ocupar el cargu de secretariu xeneral de la Organización de los Estaos Americanos, OEA, en sustitución del chilenu José Miguel Insulza en 2015.[5]

Eduardo Stein
Vicepresidente de Guatemala

14 xineru 2004 - 14 xineru 2008
Juan Francisco Reyes - Rafael Espada
Vida
Nacimientu Ciudá de Guatemala20 d'ochobre de 1945 (78 años)
Nacionalidá Bandera de Guatemala Guatemala
Estudios
Estudios Liceo Javier (es) Traducir
Oficiu políticu
Premios
Creencies
Partíu políticu Gran Alianza Nacional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Vida profesional editar

D'ochobre de 2001 a setiembre de 2002 foi Presidente de la Fundación de les Amériques, organización dedicada a promover aliances estratéxiques ente los sectores gubernamentales, empresariales y de la sociedá civil.

Foi encargáu pola Organización de los Estaos Americanos pa encabezar la Misión d'Observación Eleutoral pa les eleiciones xenerales de Perú, nel añu 2000, cuando retiró la Misión antes de la votación en Segunda vuelta en protesta poles irregularidaes y l'ausencia de condiciones, y el so informe concluyó que diches eleiciones “nun fueron nin llibres nin xustes”. Depués del colapsu de l'Alministración Fujimori, cumplió similar responsabilidá nel añu 2001, pa les eleiciones xenerales convocaes pol Gobiernu Provisional del Presidente Paniagua.

Ente les sos participaciones internacionales recién, collaboró col PNUD como moderador del Diálogu Nacional pa la reforma del Seguru Social en Panamá, y ye asesor del Diálogu Nacional pa la Concertación de l'Axenda d'Estáu nel Perú. Ye unu de los 15 miembros de la Comisión Internacional sobre Amenacies a les Democracies que preside la Ex Secretaria d'Estáu Madeleine Albright. Foi unu de los 12 miembros de la Comisión Internacional sobre Soberanía de los Estaos ya Intervención, que reportó al Secretariu Xeneral de la ONX n'avientu de 2001. Ye tamién unu de los dos miembros llatinoamericanos del Conseyu del International Crisis Group (Grupu Internacional de Crisis) entidá mundial con Sede en Bruxeles dedicada a la prevención y manexu de crisis polítiques. Coles mesmes ye unu de los 20 miembros del Colexu de Mediadores Internacionales en formación, con sede en París. Ye miembru tamién del Diálogu Interamericano, con sede en Washington.

 

Stein foi juramentado pol presidente Álvaro Arzú como ministru de Rellaciones Esteriores al entamu del so mandatu'l 14 de xineru de 1996, cargu que desempeñó por tol periodu presidencial hasta'l 14 de xineru de 2000. Nesa capacidá participó viviegamente nel procesu de paz guatemalianu mientres la última etapa de les negociaciones (1996) y nel llogru de sofitu internacional pa les fases de implementación de los Alcuerdos de Paz (1997-99). Con anterioridá a esi cargu, foi representante de la Organización Internacional pa les Migraciones, OIM, en Panamá (1993-1995).

Tuvo amplia esperiencia n'actividaes académiques, asuntos multillaterales y temes de desenvolvimientu, dende cargos que lu han venceyáu a los procesos de paz centroamericanos y a la Integración Rexonal. Neses responsabilidaes, participó en dellos cumes de presidentes y vicepresidentes n'América Central sobre'l procesu rexonal de paz, dende “Esquipulas I” d'equí p'arriba, según nel Diálogu de San José” cola Xunión Europea.[6]

Candidatura a la Secretaría Xeneral de la OEA editar

N'avientu de 2013, el presidente Otto Pérez Molina manifestó que Guatemala buscaría la Secretaría Xeneral de la Organización d'Estaos Americanos (OEA) col sofitu rexonal del Sistema d'Integración Centroamericana (SICA).[7] Nesi momentu nun nomó a nengún candidatu anque sí reconoció que se trabayaba na propuesta del ex vicepresidente Stein, por cuenta de que ye una figura reconocida internacionalmente y que cunta coles conocencies y la preparación.

A lo llargo de la so trayeutoria profesional ya internacional, Stein xugó un papel central en Misiones de la OEA, frente a crisis polítiques complexes, tal como foi la torna a la estabilidá política y l'ordenamientu democráticu en Perú y Honduras, daqué que reflexa la so capacidá pal manexu de tales situaciones.

Pérez Molina recordó qu'Eduardo Stein recibió múltiples reconocencies per parte d'instituciones académiques y organismos internacionales, y depués espresó que'l so lideralgu y alta reconocencia internacional ye una garantía pa conducir la OEA, nun procesu de reforma que fortaleza la so apurra estratéxicu al desenvolvimientu, la democracia y los derechos humanos nel Continente Americanu.[8]

Na so carrera escontra la Secretaría Xeneral de la OEA, Eduardo Stein compitió contra l'uruguayu Luis Almagro, quien yera ministru de rellaciones esteriores del presidente José Mujica,[9] y quien finalmente ganó la guerra.[10] Mientres un tiempu, tamién tuvo na disputa un tercer candidatu, Diego García Sayán, quien fora canciller de Perú y Maxistráu de la Comisión Interamericana de Derechos Humanos, pero ésti tornó la so candidatura'l 30 de setiembre de 2014 por cuenta de una falta de sofitu del gobiernu de Perú.[11]

Referencies editar

Enllaces esternos editar