Euskararen liburu zuria

Euskararen liburu zuria (traducíu El llibru blancu del euskera) ye una publicación de la Real Academia de la Llingua Vasca del añu 1977. Nél reconstitúyese la hestoria clínica de la qu'escarecía'l euskera. Collaboraron na so redaición dellos profesionales de distintes especialidaes, coordinaos por Iñaki Larrañaga de la empresa Siadeco.

Euskararen liburu zuria
llibru
Datos
Fecha 1977
Cambiar los datos en Wikidata

Tien cinco partes estremaes:

  • Na primer parte estúdiase la llingua dende un puntu de vista humanu, cultural y políticu.
  • Na segunda estúdiase'l euskera mesmu per mediu de la so historia, la riqueza de la so vieya lliteratura oral y pocu conocida, y la posterior implantación de la escrita.
  • Na tercera estúdiense los factores socio-económicos qu'afecten al euskera, les traces étnicu y sociocultural que lo estremen, los distintos movimientos políticu-alministrativos que lu han teníu como vehículu obligáu o lo intentaron frenar, los factores xurídicu llegales de la desprotección oficial del euskera y l'estudiu corporativu alrodiu de los distintos estatutos d'Euskadi.
  • Na cuarta parte analícense los problemes teníos por otres llingües.
  • Na quinta recuéyese un trabayu sobre'l billingüismu.

El financiamientu corrió al cargu de la Caxa Llaboral Popular Sociedá Cooperativa de Creitu.

Unu de los artículos programaos pal llibru, a cargu del escritor José Ángel Irigaray, foi publicáu na revista Munibe de la Sociedá de Ciencies Aranzadi, por causa de desavenencies col editor.

Continuación d'esta publicación foi l'estudiu sociolóxicu Conflictu llingüísticu n'Euskadi de 1979.

En clara alusión al llibru blancu, Juan Mari Torrealdai, presidente del Conseyu d'Alministración del diariu Euskaldunon Egunkaria, publicó El llibru negru del euskera en 1998.

Referencies editar

Enllaces esternos editar