Elizabeth Kortright Monroe

política estauxunidense (1768–1830)

Elizabeth Kortright Monroe foi la esposa del presidente d'Estaos Xuníos James Monroe. Nació'l 30 de xunu de 1768 en Nueva York. Yera fía de Lawrence Kortright y Hannah Aspinwall.

Elizabeth Kortright Monroe
Primer dama de los Estaos Xuníos

4 marzu 1817 - 4 marzu 1825
Dolley Madison - Louisa Adams
Vida
Nacimientu Nueva York[1]30 de xunu de 1768[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Richmond23 de setiembre de 1830[2] (62 años)
Sepultura Cementerio Hollywood (es) Traducir
Familia
Padre Lawrence Kortright
Madre Hannah Aspinwall
Casada con James Monroe (1786 – m. 1830)[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Oficiu primer dama
Cambiar los datos en Wikidata

Educación editar

Nun esisten documentos sobre los estudios realizaos por Elizabeth Kortright, pero sí que foi criada pola so güela paterna que yera dueña y alministradora del so negociu de bienes raíz en Nueva York. Probablemente curió d'aprovi-y una bona educación formal, en vista que se desendolcó bien na so vida en Francia y España. Foi instruyida en francés y llatín según tamién les "habilidaes sociales tradicionales" pa les muyeres nueves de la so clase en lliteratura, música, danza y cordura.

Relixón editar

Foi criada na ilesia reformada holandesa, y casada en serviciu episcopal.

Ocupación antes de casase editar

Nun esiste documentación sobre la so ocupación antes de contraer matrimoniu, pero considerando la bayura y l'estáu social de la so familia, como nueva dama, Elizabeth Kortright Monroe yera parte de los círculos de l'alta sociedá de la ciudá de Nueva York. Aun así, ella yá yera socialmente prominente al empiezu de la Guerra d'Independencia de los Estaos Xuníos, yá que'l so padre yera un oficial lleal.

Casoriu editar

Tenía 17 años cuando se casó con James Monroe, el 16 de febreru de 1786 na Ilesia Episcopal de la Trinidá en Nueva York. La pareya pasó la so lluna de miel en Long Island y dempués vivió en Nueva York col so padre. Depués tornaron al so estáu nativu de Virxinia onde James prauticó l'abogacía. Vivieron primero en Fredericksburg y depués fuéronse a Charlottesville pa tar cerca del so amigu cercanu, Thomas Jefferson.

Fíos editar

Tuvieron trés neños, dos fíos y un fíu: Eliza Monroe Hai (1786-1840), James Spence Monroe (1799-1801) y Maria Hester Gouverneur (1803-1850).

Ocupación dempués del matrimoniu editar

Cola eleición de Monroe al Senáu en 1790, la Familia Monroe reasitióse momentáneamente na ciudá de Filadelfia. Sicasí, Elizabeth Monroe pasó enforma del so tiempu na ciudá de Nueva York coles sos hermanes y famliares. Cuatro años más tarde, James Monroe foi nomáu Ministru d'Estaos Xuníos en Francia y treslladáronse a París. A Elizabeth Monroe prestó-y la ciudá y la so xente, y foi bien recibida per parte de la xente y los diplomáticos. Mientres los últimos díes de la Revolución francesa, Elizabeth fíxose conocer por méritu propiu pola valiente visita que-y fixo Adrienne de Noailles de Lafayette, esposa del encarceláu Marqués de Lafayette quien foi un gran amigu personal de George Washington y munchos otros patriotes revolucionarios de la dómina de la revolución. Como resultáu d'esti interés, Adrienne foi lliberada en 22 de xineru de 1795.

Reconociendo la importancia puesta nel comportamientu y aspeutos sociales, Elizabeth Monroe amosó ser una persona equilibrada que remanó bien les costumes americanes, mientres respetaba los protocolos del vieyu mundu européu. Al adoptar la vistimienta francesa en combinación cola so guapura física ganóse'l llamatu de La bella americana (La Belle Americane). Poles sos maneres dignes y al traviés de les rellaciones personales que crearon los maríos Monroe colos ministros y diplomáticos europeos, munches naciones aceptaron l'establecimientu definitivu de los Estaos Xuníos non solamente como una nueva nación, poderosa y sofisticada.

La pareya agospió al americanu Thomas Paine na so casa en París dempués que James Monroe aseguró la lliberación carcelaria del famosu escritor que fuera zarráu por oponer se a la execución del rei Lluis XVI. Depués Monroe tornó a Virxinia y foi escoyíu Gobernador, cargu que desempeñó dende 1799 a 1803. Elizabeth Monroe empezó faer xestiones en Richmond y Charlottesville, dómina mientres la cual el so padre y fíu morrieron y ella desenvolvió serios problemes de salú que eventualmente llevar a retirase de l'actuación pública. Según los síntomes que fueron descritos polos sos contemporáneos yera una epilepsia que la llevó frecuentemente a temblones y desvanecimientos.

Mientres l'alministración de Thomas Jefferson, y ente 1803 y 1807, Elizabeth llogró tornar a Europa. La familia vivió intermitentemente ente Londres y París. James Monroe foi unviáu a Francia a ayudar a axustar con Napoleón la compra de Louisiana y depués foi nomáu Ministru en Gran Bretaña. La sociedá de Londres nun reconoció a los Monroe y diéron-y el más baxu estatus social. Mientres, ella estableciera un círculu d'amistaes y conocíos en París, incluyendo aquellos que xubíen nel poder pola dómina. Elizabeth y James Monroe, por tanto, fueron convidaos como güéspedes pa ser testigos de la coronación de Napoleón el 2 d'avientu de 1804.

De nuevu nos Estaos Xuníos James Monroe sirvió como Secretariu d'Estáu ente 1811 y 1817, viviendo xunto a Elizabeth en Washington. Mercaron una casa privada cerca de Loudon County, Virxinia. Sicasí, pasaron poco tiempu na capital. Elizabeth yera apenes vista fora de les funciones oficiales y nun devolvía visites sociales que fueren feches a ella poles esposes de los otros oficiales.

Campaña presidencial y eleición editar

Nun se conoz nenguna actividá de Elizabeth Monroe mientres los dos campañes pa la presidencia del so maríu en 1816 y 1820, nes qu'esti ganó les eleiciones.

Elizabeth tomó una actitú más pasiva mientres l'asunción presidencial de 1817, una y bones la renovación de la Casa Blanca que taba estropiada dende 1814 pola quema provocáu poles tropes Britániques entá nun taba terminada. La ceremonia realizar na residencia privada de los Monroe. Sía comoquier, la Sra. Monroe nun apaeció en nenguna de tomar de posesión nin nel saludu protocolariu de los invitaos a la so casa. Na inauguración del periodu presidencial de 1821, Elizabeth si allegó a la gala pública que se llevó a cabu nel Brown's Hotel.

Primer dama editar

Foi Primer dama dende'l 4 de marzu de 1817 al 4 de marzu de 1825. A pesar de que foi Primer Dama por ocho años, esiste bien poca referencia de l'actividá de Elizabeth Monroe. Nenguna correspondencia sobrevivió ente ella y el Presidente, la so familia y el públicu polo xeneral. En pocos documentos onde apaez el so nome, ésti taba rellacionáu puramente con asuntos llegales, financieros y de propiedá.

Nun yera Elizabeth sinón James Monroe quien tuvo al cargu de los detalles de compra de moblame pa la nueva Casa Blanca anovada. L'estilu real de la casona nun reflexaba l'estilu de la Sra. Monroe, como ella de normal suxuría, anque s'especulaba qu'ella tenía daqué que ver y que tamién prefería da-y énfasis al estilu francés por sobre l'inglés o los moblames americanos. A pesar de la so edá, víase nueva y actual, según pue comprobase poles evidencies materiales na oficina de lleis de Monroe y el muséu de Fredericksburg, Virxinia, onde se detallen la vistimienta y xoyes qu'usó ante'l públicu n'ocasiones. Les sos cenes yeren sirvíes al estilu inglés con un sirviente pa cada güéspede. En priváu, la familia Monroe solo falaba en francés. Elizabeth Monroe amosó un contraste estremu cola so precursora Dolley Madison, que concibiera'l so papel como parcialmente públicu.

Elizabeth estableció un estilu más européu y menos protocolos sociales. Entendió sicasí les visites de les esposes de los integrantes de los poderes xudicial y llexislativu según les de los diplomáticos estranxeros, como una reconocencia del Poder Executivu. El presidente Monroe llevó a cabu'l 29 d'avientu de 1817 una xunta del gabinete onde esplicó les confuses regles de la nueva Casa Blanca tocantes a la política social y tamién p'aldericar como los distintos xefes de departamentu podíen crear les sos propies polítiques con rellación a la interacción social colos dignatarios estranxeros

Elizabeth Monroe caltúvose firme y el 22 de xineru de 1818 al marcar la so primer presencia social como primer dama, llogró'l respaldu d'una europea educada, Louisa Adams, esposa del Secretariu d'Estáu. Cuando los Monroe decidieron dexar Washington pola so casa en Virxinia en cuenta de entamar la receición pública del día de la Independencia nel añu 1819, dellos ciudadanos sintiéronse faltaos. Indignaos col protocolu de Elizabeth Monroe, boicotiaron toles receiciones de l'alministración en Washington. Cuando Louisa Adams instituyó la mesma política social, les sos receiciones tamién fueron boicotiaes. Finalmente'l Presidente Monroe llevó a cabu una segunda xunta del Gabinete'l 20 d'avientu de 1819 onde se decidió que mientres el Poder executivo tenía d'acatar les sos normes, los otros poderes del Estáu y les sos families, el Vicepresidente ya individuos miembros del Gabinete yeren llibres de determinar les sos propies polítiques sociales.

Na segunda alministración de los Monroe aceptaron la política de Elizabeth Monroe y los invitaos fueron tornando a la Casa Blanca. Esto tamién marcó'l so progresivu desempeñu como Primer Dama, siendo una de les sos receiciones más notables la dada al Marqués de Lafayette, mientres la so xira norteamericana del añu 1824.

Cuando Elizabeth Monroe apaecía nes receiciones y nos otros eventos onde'l públicu poder ver, amosábase garapoleru y capacitada, anque siempres taba acompañada per un círculu de les sos familiares muyeres. La Casa Blanca nun dio información en detalle de la condición de salú de Elizabeth Monroe anque se conocía qu'ella taba careciendo una condición llamada “the falling sickness," o la "enfermedá de les cayíes" esto ye epilepsia, na inorancia sobre'l tema especulóse sobre una enfermedá mental de la primer dama.

En qué midida Elizabeth Monroe yera políticamente influyente o espresó una opinión sobre los acontecimientos y les decisiones feches frente pol so home nun se sabe; foi aceptáu estensamente que dempués de la so muerte, James Monroe quemó toes la so correspondencia. Al recordar a la so esposa, Monroe depués escribiría qu'ella compartió dafechu tolos aspeutos de la so carrera del serviciu públicu y que siempres taba motivada polos intereses de los Estaos Xuníos. Una carta del so influyente xenru George Hai, sicasí, sí suxure que sofitó nuna ocasión la situación difícil qu'envolubró al revesosu congresista de Virxinia, John Randolph. Elizabeth tamién tuvo una rellación cercana con Andrew Jackson, l'entós héroe popular de les batalles de Nueva Orleans na guerra de 1812, que siempres yera mentáu nes cartes presidenciales.

Dempués de la vida presidencial editar

En 1825 Elizabeth Monroe taba en tan mala traza de salú que tuvo que permanecer na Casa Blanca tres selmanes dempués que expiró el periodu presidencial del so maríu. Retiraos a la so finca nel condáu de Loudon, Virxinia, cerca de Washington, les sos actividaes centrar na so familia y nun asumió nengún papel públicu posterior. Viaxó solamente a Nueva York a visitar a la so fía María y a la so familia, como tamién a les sos hermanes, sobrinos y sobrines. Un añu dempués de dexar la Casa Blanca, sufrió un colapsu cerca d'una chimenea abierta y recibió quemadures graves; morrería trés años dempués d'esi accidente. Cuando finó, Monroe predixo qu'él nun viviría muncho depués d'esto y, efeutivamente, morrió diez meses dempués.

Fallecimientu editar

Elizabeth Kortright Monroe morrió en Oak Hill Ta, condáu de Loudoun, Virxinia el 23 de setiembre de 1830, a los 62 años d'edá, siendo soterrada naquel llugar, pa ser años dempués, en 1903, treslladada al Campusantu Hollywood en Richmond, Virxinia.

Referencies editar

  1. «Woman of the Century/Elizabeth Kortright Monroe» (1893).
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Elizabeth-Monroe. Apaez como: Elizabeth Monroe. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. 3,0 3,1 3,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  4. 4,0 4,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos editar