Ellen Ochoa (10 de mayu de 1958Los Angeles) ye una física, científica y una astronauta de la NASA. Los sos güelos paternos yeren mexicanos. Foi la primer muyer d'orixe hispanu en viaxar al espaciu.[5]

Ellen Ochoa
Vida
Nacimientu Los Angeles[1]10 de mayu de 1958[1] (65 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Estudios
Estudios Universidá Stanford
Universidá Estatal de San Diego
Grossmont High School (en) Traducir
Oficiu astronautainxeniera
Emplegadores Laboratorio Nacional Sandia (es) Traducir
Centro Espacial Lyndon B. Johnson (es) Traducir
Centro de Investigación Ames (es) Traducir
Comité Nacional de Ciencia (es) Traducir
Premios
Miembru de Phi Beta Kappa (es) Traducir
Astronauta
Misiones STS-56 (en) Traducir STS-66 (en) Traducir STS-110 (es) Traducir STS-96 (es) Traducir
Insinies de misión enllaz= enllaz= enllaz= enllaz=
Tiempu nel espaciu 60 960 minutos
Cambiar los datos en Wikidata

Ye miembru de la Sociedá Americana d'Óptica y del Institutu Americanu d'Aeronáutica y d'Astronomía, y foi gallardoniada pola NASA cola "Medaya al Serviciu Escepcional" en 1997. Amás recibió'l "Premiu al Heriedu Hispanu".

Biografía editar

Ellen nació'l 10 de mayu de 1958 en Los Angeles, California. Anque los sos padres tamién nacieron n'Estaos Xuníos, los sos güelos yeren mexicanos provenientes de Sonora.

Trayeutoria académica editar

Estudió física na Universidá del Estáu de San Diego. Dempués, estudió'l doctoráu n'inxeniería llétrica na Universidá de Standford y foi investigadora del Centru d'Investigación AMES de la Nasa. Darréu, investigó los sistemes ópticos pa procesar información. Ella ye la co-inventora de trés patentes sobre sistema ópticos, unu d'ellos de reconocencia d'oxetos y otru pa retirar el ruiu d'imáxenes. Como xefa del Intelligent Systems Technology Branch, supervisó a 35 inxenieros y científicos na investigación y el desenvolvimientu de los sistemes de cómputu pa les misiones aeroespaciales.[6] Coles mesmes, Ochoa impartió diverses conferencies téuniques y publicó en diarios científicos.

Dempués de dellos intentos foi aceptada pola NASA, y el 4 d'abril de 1993 dempués convirtióse n'astronauta.[5]

Participó en cuatro misiones al espaciu: la del Trasnbordador STS-56 en 1993, la del STS-66 en 1994, la del STS-96 en 1999, y la del STS-1 10 en 2002, polo qu'atropó cuasi 1,000 hores de vuelu.

En xineru de 2013 Ellen Ochoa foi nomada direutora del Centru Espacial Lyndon B. Johnson, siendo la segunda muyer que se desempeña nesi cargu y la primera d'orixe hispanu.[7]

Esperiencia na NASA editar

Escoyida pola NASA en xineru de 1990, Ochoa convertir n'astronauta en xunetu de 1991. Realizó cuatro vuelo espaciales, rexistrando 978 hores n'espaciu. Foi especialista de misión na STS-56 y comandante de carga na STS-66, ya inxeniera de vuelu nes STS-96 y STS-110.

Vuelos espaciales editar

  • STS-56 (1993) - Misión de 9 díes mientres la cual lleváronse a cabo estudio solares y atmosféricos pa determinar l'efectu de l'actividá solar na Tierra. Ochoa utilizó un brazu mecánicu pa esplegar el satélite Spartan, qu'estudiaría la corona solar.
  • STS-66 (1994) - Misión pal estudiu de la enerxía solar y conocer los sos cambeos de irridación sobre'l clima de la Tierra. Ochoa yera la comandante de carga de la misión y utilizó un brazu mecánicu pa recuperar el satélite atmosféricu CRISTA-SPAS.
  • STS-96 (1999) - Misión d'acoplamientu a la Estación Espacial Internacional pa treslladar 4 tonelaes de material loxístico y suministros pa la futura estancia de la Espedición 1. Ochoa coordinó'l treslláu y realizó un paséu espacial de 8 hores.
  • STS-110 (2002) - 13ª misión shuttle a la Estación Espacial Internacional na cual realizóse la instalación del S0 (S-cero). Ochoa operó xunto colos miembros de la Espedición 4 el brazu mecánicu de la Estación Espacial Internacional pa instalar el S0.

Honores especiales editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar