Emilio Aceval

políticu paraguayu

Emilio Aceval Marín (16 d'ochobre de 1853Asunción – 15 d'abril de 1931Asunción) foi un políticu paraguayu, Presidente de la República de Paraguái. Los sos padres fueron don Leonardo Aceval y doña Mónica Marín. Foi'l so hermanu'l Doctor Benjamín Aceval, distinguida personalidá dientro de la cultura y la vida institucional d'esti país. El Dr. Benjamín finó de secute el 5 de xunetu de 1900, con esti sucesu, una gran murnia apoderar de don Emilio, yá que perdiera a unu de los sos más pervalibles conseyeros. Participó na Guerra de la Triple Alianza a los 13 años y sobrevivió anque con firíes que pa la dómina yeren graves.

Emilio Aceval
Presidente de Paraguái

25 payares 1898 - 9 xineru 1902
Juan Bautista Egusquiza - Andrés Héctor Carvallo
Vida
Nacimientu Asunción16 d'ochobre de 1853[1]
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción15 d'abril de 1931[1] (77 años)
Sepultura Cementerio de la Recoleta (es) Traducir
Alumnu de Fidel Maíz
Oficiu políticu
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Casóse bien nuevu, en primeres nupcias con Adelina Díaz de Bedoya, de la qu'enviudó, casándose dempués, en segundes nupcias, con doña Josefina Rivarola.

La so Vida editar

Foi unu de los neños héroes sobrevivientes de la batalla d'Acosta Ñu. Los sos estudios realizar so la direición del padre Fidel Maíz, pero al españíu de la Guerra contra la Triple Alianza incorporar al Exércitu, a los 13 años. Foi mancáu en Pirayú y depués en Acosta Ñu, onde actuó col grau de sarxentu mayor. Díes dempués, cayó prisioneru na batalla de Caraguatay. (El so paxellu de soldáu exhibir nel Muséu d'Historia Militar).

Al tornar a la capital, atopar cola murnia escena de la casa de los sos padres, que foi cruelmente escalada, afayar nuna fría soledá, pero allegaos sos ayudar a treslladase a Corrientes y depués a Buenos Aires, onde retomó les sos xeres escolares como internu del Colexu Nacional Central. Prosiguió los sos estudios d'inxeniería na posguerra, en 1876, pero tuvo qu'atayalos por causa de una grave enfermedá. Depués de la so recuperación, realizó un llargu viaxe per Europa y Estaos Xuníos, d'onde tornó en 1881, y dedicóse a la ganadería, tresformándose nun fuerte hacendado. Finó na ciudá d'Asunción el 15 d'abril de 1931.

El so Gobiernu editar

Foi Presidente de la República ente'l 25 de payares de 1898 y el 9 de xineru de 1902. Foi'l tercer mandatariu paraguayu con apellíu vascu. El so gabinete tuvo formáu por: José P. Urdapilleta, en Facienda; José Segundo Decoud; en Rellaciones Esteriores; Guillermo de los Ríos n'Interior; José Zacarías Caminos, Venancio V. López, Gerónimo Pereira Cazal, José Tomás Llegal y Pedro Bobadilla, Xusticia, Cultu ya Instrucción Pública, y el Coronel Juan A. Escurra en Guerra y Marina.

Obres importantes editar

Mientres el gobiernu del presidente Aceval, el Paraguái participó de la Esposición Universal de París, creáronse'l Conseyu Nacional d'Educación, la Direición Xeneral d'Escueles y el Conseyu Nacional d'Hixene. Tamién se creó la oficina recaldadora d'Impuestos Internos; declaróse una epidemia de peste bubónica, que llevó a la creación de la Oficina Bacteriolóxica; instaláronse colonies d'inmigrantes, especialmente italianos. El Paraguái participó de la esposición internacional de Filadelfia; el telégrafu llegó a San Estanislao, al norte, y al sur d'Encarnación.

Amás, sancionóse la Llei de Colonización y Llar; establecer nel Paraguái gran cantidá d'inmigrantes italianos. Lamentablemente, tamién mientres el so gobiernu, el país sufrió los estragos d'una epidemia de fiebre bubónica. A partir del 1 de xineru de 1901, entró en vixencia'l sistema métricu decimal, suplantándose d'esta forma les antigües unidaes de midíes, como la pulgada, la vara (unidá), la toma, l'arroba, la yarda, la milla, la llibra y otres unidaes enllantaes pola alministración española n'América. Poner en marcha la Revista Histórica Quincenal”, so la direición de Manuel Domínguez, afitóse una cátedra de Socioloxía a cargu del Dr. Báez. Tamién, nomóse-y al Dr. Cecilio Báez, en 1901, Ministru Plenipotenciario en Méxicu, y delegáu de la 2ª. Conferencia Panamericana. P'arguyu nacional, la so ponencia foi aprobada y al so regresu dióse-y una gloriosa bienvenida.

Trayeutoria política editar

Emilio Aceval resumió los sos pensamientos con estes sencielles pallabres: “Tengo por axoma, y non ensin fundamentu, que la obra de la reconstrucción nacional rique la mayor suma d'enerxía intelectual, la mayor prudencia na eleición de los medios y un esfuerciu común del patriotismu”.

Una recaída na situación política causó serios conflictos que se reflexaron nel Parllamentu. El 9 de xineru de 1902, un comité revolucionariu que tuvo formáu polos xenerales Caballero y Escobar, y el coronel Escurra concluyeron los deseos de derrocar a Aceval, obligar a arrenunciar, y na cortil parllamentaria españó un incidente que dio como resultáu la muerte del senador Facundo Ynsfrán Caballero y la firida de dellos congresistes. Darréu volver# a entamar la Sesión y el Congresu resolvió nomar como reemplazu al so propiu vicepresidente, don Héctor Carballo.

Home de negocios, desempeñóse amás como Diputáu y foi ministru de Guerra y Marina, mientres el gobiernu del Xeneral Egusquiza. Amás, el 9 de xunu de 1894, foi miembru del Club Popular Egusquicista. Participó na esposición Universal de París y allegó a la Esposición Internacional de Filadelfia.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: https://pantheon.world/profile/person/Emilio_Aceval. Apaez como: Emilio Aceval. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  2. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1896-6503.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Juan Bautista Egusquiza
 
Presidente de la República de Paraguái

1898 - 1902
Socesor:
Andrés Héctor Carvallo