Enmienda Mirguet

llei francesa

La enmienda Mirguet ye la forma cola que se conoció popularmente a la sub-enmienda n°. 9 a la enmienda n°. 8 de la comisión d'asuntos culturales pal artículu 38 relativu a la Constitución de midíes necesaries pa lluchar contra ciertes plagues sociales» en Francia.

Esta sub-enmienda foi votada (por 323 votos a favor y 131 en contra) na Asamblea Nacional el 18 de xunetu de 1960, por iniciativa de Paul Mirguet (1911-2001), un diputáu d'Union pour la nouvelle République (gaullista) de 48 años na dómina, conocíu pola so homofobia y el so racismu. La so finalidá yera combatir la homosexualidá, una y bones ésta foi clasificada como «plaga social» nuna llista, al mesmu nivel que l'alcoholismu, la tuberculosis, l'adicción a les drogues, el proxenetismu y la prostitución. Foi introducida La llei foi promulgada'l 30 de xunetu de 1960. Los diputaos que votaron en contra de la llei facer sobremanera en sofitu del lobby del alcohol.

Asina, una llei del 25 de payares de 1960 completaba l'artículu 330 previendo multiplicar por dos les penes máximes por ultraxe públicu al pudor», «cuando consista nun cato contra natura con un individuu del mesmu sexu», ye dicir «nel casu de rellaciones homosexuales» (párrafu del artículu 2 de la ordenanza n°. 60-1245 relativa a la llucha contra'l proxenetismu del artículu 330, suprimíu y reemplazáu en 1994 pol artículu 222-32).

Amás Paul Mirguet impulsó la supresión progresiva de los urinarios públicos que se convirtieren en llugares d'alcuentru y alcuentros pa los homosexuales.

Francia adoptó en 1968 la clasificación de la Organización mundial de la salú sobre les enfermedaes mentales, na que figuraba hasta 1993 la homosexualidá.

La evolución na opinión pública na década de 1970 y les reivindicaciones de los movimientos como'l Front homosexuel d'action révolutionnaire (FHAR), llevaron a la desapaición d'estes disposiciones discriminatories de la llei francesa en 1982.

Referencies editar

Enllaces esternos editar