Epopeya de Gilgamesh

La Epopeya de Gilgamesh o'l Poema de Gilgamesh ye una narración sumeria en versu sobre les peripecies del rei Gilgamesh, que constitúi la obra épica más antigua conocida.

Epopeya de Gilgamesh
Datos
Tipu obra lliteraria
Idioma idioma acadiu
Ediciones Gilgamesh: A Klingon Translation (en) Traducir, Q1097741 Traducir y Q19148030 Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
La tablilla sobre'l diluviu de la epopeya de Gilgamesh, escrita en acadiu (Muséu Británicu).

Al empiezu del poema, Gilgamesh ye un rei tiránicu, que los sos súbditos #quexar a los dioses, cansaos de la so lluxuria desenfrenada, que lu lleva a forzar al so gustu a les muyeres de la so ciudá, Uruk. Los dioses atienden esta quexa creando a Enkidu, un home selvaxe destináu a enfrentase a Gilgamesh. Pero cuando dambos traben combate, en cuenta de dase muerte faen amigos pa siempres y entamen xuntos peligroses aventures. Xuntos dan muerte al xigante Humbaba y al Toru del Cielu, y Gilgamesh refuga l'amor de la diosa Inanna. Como castigu a estos actos de impiedad, los dioses faen que Enkidu muerra en plena mocedá. Impresionáu pola desapaición del so amigu, Gilgamesh entama la busca de la inmortalidá, que llévalu hasta les llendes del mundu, onde viven el sabiu Utnapishtim y la so muyer, únicos sobrevivientes del Diluviu, a los que los dioses concedieron el don que Gilgamesh pretende agora. Sicasí, l'héroe nun #algamar lo que pretende. Nel camín de vuelta, atopa, siguiendo instrucciones de Utnapishtim, una planta que devuelve la mocedá a quien la toma; pero una culiebra #robar y Gilgamesh vuelve a Uruk coles manes vacíes, convencíu de que la inmortalidá ye patrimoniu esclusivu de los dioses.

El nucleu sentimental del poema #atopar nel duelu de Gilgamesh tres la muerte del so amigu. Los críticos consideren que ye la primer obra lliteraria que fai énfasis na mortalidá humana frente a la inmortalidá de los dioses. El poema inclúi una versión del mitu mesopotámicu del diluviu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar