Escudu de Finlandia

escudu d'armes

L'escudu de Finlandia amuesa un lleón coronáu de pies sobre un fondu de gules (colloráu). El lleón alza una espada cola so enguantada mano derecha y ta triando un sable curvado. El lleón, la corona, y l'asa de la espada y del sable son d'oru, de la mesma que la ensambladura del guante. Les fueyes de les armes y el guante son platiaos. El fondu ta afatáu con nueve roses platiaes.

Ficha d'escuduEscudu de Finlandia
Datos
Estáu Finlandia
Propietariu Finlandia
Fecha d'adopción 1978
Cambiar los datos en Wikidata

Cuando'l rei Gustavo I de Suecia, muertu en 1560 dio al so fíu Juan el títulu de Duque de Finlandia en 1556, el territoriu recibió un escudu d'armes propiu que foi probablemente aprobáu pol rei en 1557; anque polo que se sabe, el duque nunca lu utilizó. Amás de los emblemes nacionales, esti escudu d'armes incluyó otros dos símbolos que se refieren al norte y al sur de Finlandia, les árees que güei son Satakunta y Varsinais Suomi (Finlandia xenuina). Estos dos símbolos seríen más tarde calteníos nos escudos d'armes de dambes provincies.

Tres la so ascensión al tronu suecu, el rei Xuan III adoptó en 1581 el títulu de "Gran Duque de Finlandia y Carelia". Foi probablemente nesta dómina o un pocu más tarde, cuando Finlandia recibió un segundu escudu d'armes, que ye una poca paecencia al actual. Piénsase qu'ésti foi modeláu sobre un escudu esculpíu pa la llábana del Rei Gustavo I na catedral d'Upsala, completada en 1591. Esti monumentu foi diseñáu mientres el reináu del hermanu mayor de Juan, Erik XVI, quien foi rei de 1560 a 1568, pero namái se completó 30 años más tarde mientres el reináu de Juan. L'escudu foi probablemente diseñáu pol artista del duque Willem Llexen, quien sirvió sol reináu de Gustavo I y Erik XVI.

Nun hai manera de saber si'l segundu escudu d'armes de Finlandia foi puramente productu de la imaxinación de Willem Llexen, o si respondió a los deseos de Erik XVI o a dalguna otra desconocida tradición histórica. Sábese, sicasí, que Erik XVI taba interesáu na heráldica. Esta tema foi oxetu d'importante alderique académicu ente estudiosos y llaicos.

Sía que non, el consensu xeneral foi que'l símbolu del lleón derivar del blasón de la familia Folkung, que ta incluyíu ente los blasones reales de Suecia. Los dos espaes fueron tomaes del escudu d'armes de Carelia, que foi exhibíu per primer vegada públicamente en 1560 nuna bandera nel funeral pol Rei Gustavo I de Suecia.

L'allugamientu del sable curvado rusu so les pates del lleón ye de xuru un reflexu de la situación política de la dómina. Suecia y Rusia taben cuasi constantemente en guerra y los suecos fixeron usu d'esti preséu de propaganda pa significar qu'ellos teníen el pie puestu sobre los sos enemigos. Los nueve roses son decoratives, anque equivocadamente interpretáronse como refiriéndose a los nueve provincies históriques de Finlandia. Merez la pena señalar que'l númberu de roses varió a lo llargo de los sieglos.

Cuando en 1917 Finlandia consiguió la so independencia, "les armes del lleón" convertir nel escudu d'armes de la nueva nación. Antes d'ésta, sirviera como símbolu común pa tol territoriu suecu al este del golfu de Botnia, y de 1809 a 1917, como escudu d'armes del Gran Ducáu de Finlandia, periodu nel que'l país taba baxu gobiernu rusu.

L'escudu d'armes finlandés apaez na bandera oficial del estáu, nos sellos oficiales, monedes, billetes y sellos postales. Nel coche de la presidenta ésti ocupa'l llugar d'una matrícula.

Nun foi hasta 1978 que s'aprobó una llexislación oficial sobre l'escudu d'armes de Finlandia. Ésta especifica la descripción oficial y prohibe la venta del escudu d'armes nacional so pena de multa.

Escudos históricos editar

Variantes actuales editar

.

Referencies editar

Enllaces esternos editar