Masacre de Tesalónica

La Masacre de Tesalónica foi una aición de represalia del emperador romanu Teodosio I en 390 contra los habitantes de la ciudá griega de Tesalónica que se sublevaren.

Ambrosio y Teodosio, Antoon van Dyck.

La causa del alzamientu foi que Buterico, un magister militum godu de la tropa pretoriana, mandó arrestar a un popular auriga por tratar de seducir a un sirviente del emperador[1] o inclusive al magister militum mesmu, aplicando la llei contra los actos homosexuales que Teodosio promulgara esi mesmu añu. Cuando'l auriga foi encarceláu los ciudadanos de Tesalónica esixeron que lu lliberar. Buterico foi asesináu na balasma que siguió, polo que l'emperador, que taba en Milán, intervieno ordenando represalies contra la población cuando tuvieren nel circu. Anque revocó la orde, l'avisu llegó demasiada tarde y los pretorianos enfurecidos mataron a 7.000 persones. Anque'l númberu probablemente esaxeróse, la matanza foi bien grande sía que non. Esti incidente provocó la roxura del obispu de Milán Ambrosio qu'esixó l'arrepentimientu del emperador. Concretamente Ambrosio declaró que tenía d'asonsañar a David na so escala d'arrepentimientu como-y asonsañara na so escala de culpabilidá, y -y escomulgó hasta que lo fixera, y solo dexó-y la eucaristía tres dellos meses de pública penitencia.

Anque l'autoridá imperial nun tuvo en cuestión nesti procesu, la importancia política de los representantes de la Ilesia nunca quedó tan clara, y foi un fechu que l'emperador nun pudo ignorar nel futuru. Esto amuesa la fuercia del obispu na parte oeste del imperiu frente a un importante emperador, qu'a pesar d'abolir los cultos heréticos, yá nun yera la cabeza de la Ilesia y taba llindáu por ello. En pallabres de Ambrosio: "L'emperador ta na Ilesia, non percima de la Ilesia."

Bibliografía editar

  • Adolf Lippold: Theodosius der Großy und seine Zeit. 2. 2nd Aufl., München 1980, S. 40ff. Ed, Munich 1980, p. 40ff.
  • J. Norwich, Byzantium: The Early Centuries, p112
  • Gibbon, The Torne and Fall of the Roman Empire, ch.27 2:56
  • Alexander Demandt: Magister Militum. In: Pauly-Wissowa. Paulys Realencyclopädie der classischen Altertumswissenschaft (neue Bearbeitung). Supplementband XII, Sp. 717 - Butherichh and Theodosius

Referencies editar

  1. Sozomenus, Ecclesiastical History 7.25