La comida[1] ye'l conxuntu de sustancies alimenticiu que se peracaben en distintos momentos del día o nueche. Una vegada inxeríes por un organismu vivu, aproven d'elementos pal so nutrición y dexen la so caltenimientu. Sicasí, el consumu de les sustancies que componen una comida tamién se realiza con fines fruitivos o gratificantes. Los seres humanos realicen delles comíes al día, y el númberu y conteníu de caúna d'éstes depende d'un conxuntu de factores tales como los ambientales (xeográficos, estacionales, etc.) y los sociales

Comida
acontecimientu repetíu
Cambiar los datos en Wikidata
Dinner at Haddo House, d'Alfred Edward Emslie (1884)

Réxime de comíes editar

El réxime más espublizáu de les ingestas diaries d'alimentos ye'l siguiente:

  • Almuerzu: a primer hora del día. N'amaneciendo o dempués de dormir pela nueche.
  • Xinta: al mediudía o a principios de la tarde. En munchos llugares, sobremanera d'España y Méxicu, utilízase la pallabra "comida" como sinónimu de xinta, o inclusive sustituyendo esta pallabra, usando xinta como comida de media mañana o «segundu almuerzu».
  • Merienda: a media tarde. Suel constar d'un bocáu, sándwich o daqué de bollería.
  • Cena: al anochecer. Según el país o'l costumes, varia dende un simple vasu de lleche hasta una comida de dellos platos.

A estes ingestas pueden amestase otres:

  • Aperitivo: en dellos llugares toma enantes de la comida principal.
  • Colación, tentempié o refrigerio: ye una ingesta llixera (inclusive puede consistir nuna fruta, nun yogur, etc) que se fai ente dos de les ingestas mentaes, por casu ente l'almuerzu y la xinta, o bien depués de la cena.

El conteníu de les comíes tamién ye variable. Asina, por casu, el conteníu del almuerzu puede bazcuyar ente namái una taza de café y tómalo d'alimentos en mayor cantidá y calidá como pue ser lleche, fervinchos, zusmiu de fruta, fruta, panificados, pexes, fiambres, güevos, etc.

Nes comíes principales suelse utilizar esta nomenclatura:

  • Primer platu o entrada, más llixeru, pue ser fríu o caliente, consistir nuna ensalada, una sopa, un fiambre, etc.
  • Segundu platu o platu principal, con mayor conteníu y xeneralmente caliente.
  • Postre

Anque fai referencia a tou cuanto inxer un organismu vivu pal so nutrición y caltenimientu, suel denominase comida específicamente a los alimentos sólidos, acutando'l términu bébora pa los líquidos. Anque dacuando pa faer referencia a sopes y caldos usen dambos términos al ser inxeríos por aciu cuyar, lo más común ye usar el términu tomar.

Ellaboración editar

Tocantes a la producción industrial de comida o alimentos, la industria alimentaria usa numberoses Téuniques de caltenimientu de los alimentos téuniques de caltenimientu, como pueden ser la conxelación, los encurtidos y el almíbar, ente otres.

La forma de consiguir los alimentos (los ingredientes necesarios pa la comida), la forma de preparar, la forma de sirvilos, la forma de compartilos y la forma d'inxerilos (acompañaos o non d'otros alimentos, combinaos en númberu infinitu de formes) son distintes tamién pa cada sociedá particular, pa cada grupo humanu, pa cada clase social, pa cada país y pa cada continente.

Tasa metabólica basal editar

A la cantidá d'enerxía qu'un humanu tien de consumir diariamente llámase-y tasa metabólica basal y distintes comíes dexen algamar tala tasa[2] de la que s'adquieren vitamines y minerales.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar