Estandarte Presidencial d'Italia

L'Estandarte Presidencial d'Italia (n'italianu: Stendardo Presidenziale) ye la enseña personal qu'indica la presencia de Presidente de la República Italiana.

Cuarta y versión actual del estandarte presidencial de la República Italiana
(9 d'ochobre de 2000 - presente)

L'estandarte ye izado sobre'l Palaciu del Quirinal, la residencia oficial del presidente de la República Italiana, cuando ésti atópase nella. Cuando'l xefe del Estáu italianu abandona la so residencia oficial, el so estandarte amosar nos vehículos nos que se tresllade, se iza sobre les sedes de les Prefeutures Italianes que visite y nes estancies nes que se celebre un actu oficial al qu'asista'l presidente. Tamién tien un usu castrense.

L'estandarte presidencial, de forma cuadrada, tien los mesmos colores que la bandera nacional. El diseñu ye bien asemeyáu a la bandera que s'utilizó mientres el periodu de la República Italiana histórica (1802-1805). El cantu de color azul escuru, que s'añedir a los colores de la bandera histórica mentada, simboliza la xefatura de les Fuercies Armaes Italianes qu'ostenta'l presidente de la República.

Historia del estandarte editar

Proclamada la república n'Italia, el 2 de xunu de 1946, la presidencia utilizó como enseña la bandera nacional. Años dempués, el 22 de setiembre 1965, decidió establecese un estandarte presidencial.

La propuesta inicial, adoptar como estandarte presidencial la bandera nacional col escudu de la República Italiana nel so centru, foi refugada rápido por cuenta de la semeyanza cola bandera de Méxicu.

 
Comparanza ente les banderes italiana y mexicana.

La Orde númberu 76, de 22 de setiembre de 1965, del presidente Giuseppe Saragat, a instancies del Ministeriu de Defensa, escoyó la primer versión del estandarte presidencial, conocida como "Modelu de 1965" . Consistió nun pañu azul escuru de forma cuadrada col escudu de la República Italiana asitiáu na so parte central, con unes proporciones de 3:5 respectu al tamañu del pañu y representáu d'oru. Los colores escoyíos pal estandarte, según la tradición del exércitu italianu, simbolicen, respeutivamente, el mandu y valor.

En 1986 establecióse un estandarte pal presidente del Senáu Italianu que ye la persona llamada a asoceder de forma provisional al presidente de la República en casu de fallecimientu, cese o arrenunciu. L'estandarte qu'utilizaría un presidente interín de la República Italiana ye idénticu al estandarte presidencial, pero de color blancu col cantu esterior de color azul. Amás, nesti estandarte, l'escudu en llugar d'oru ta representáu de plata.

Cuatro años dempués pol Decretu de la Presidencia de la República de 22 de marzu de 1990, el presidente Francesco Cossiga adoptó la segunda versión del estandarte presidencial (conocíu como "Modelu de 1990") que consistió nun pañu de forma cuadrada colos colores de la bandera nacional y un cantu azul escuru. Esti modelu namái duró dos años.

El presidente Oscar Luigi Scalfaro recuperó la primer versión del estandarte presidencial, adoptada en 1965 col Decretu de la Presidencia de la República de 29 de xunu de 1992. Nesta versión, conocidad como Modelu de 1992, amenorgar les proporciones del escudu que pasaron a ser de 1:3 respectu al tamañu del pañu.

Nel añu 2000, el presidente Carlo Azeglio Ciampi, por aciu el Decretu de la Presidencia de la República de 9 d'ochobre de 2000, publicáu en Diariu Oficial del Estáu Italianu númberu 241, de 14 d'ochobre de 2000, aprobó la versión actual del estandarte presidencial, conocida como "Modelu del 2000". Consiste nun pañu cuadráu "colloráu, con un cantu de color azul(el cantu equivalente a una décima parte del llargor del pañu), con un rombu de color blancu y un cuadráu de color verde asitiáu nel rombu. Dientro del cuadráu verde figura l'escudu nacional, representáu d'oru.

Afirmóse que la razón pola que foi modificáu l'estandarte presidencial pudo debese al tracamundiu que se producía ente ésta y la bandera de la Xunión Europea, una y bones dambes son amosaes xunto a la bandera nacional italiana nel Palaciu del Quirinal.

Por aciu el Decretu de la Presidencia de la República de 17 de mayu de 2001, publicáu en Diariu Oficial del Estáu Italianu númberu 117 de 22 de mayu de 2001, creóse l'emblema y enseña pa los expresidentes de la República Italiana. Nesti decretu establecióse que "L'emblema de los expresidentes de la República consiste nuna enseña de forma cuadrada, conforme al modelu descritu"... "enmarcada por un rombu de color blancu: el primeru y el cuartu en verde, el segundu y el terceru en colloráu. El rombu blancu atópase cargáu coles iniciales de la Presidencia de la República señalaes nel Decretu de la Presidencia de la República de 14 d'ochobre de 1986, númberu 19/N ".

El Reximientu de los Coraceros ye cuerpu ceremonial de la República Italiana que rinde honores a la presidencia. Tien la so sede nel Cuartel Alessandro Negri Sanfront, nome del comandante de los trés escuadrones de carabinieri mientres la Primer Guerra de la Independencia Italiana, en 1848. Nel despachu del coronel del reximientu cúriase'l guión presidencial (enseñar d'usu castrense) colos colores del estandarte, xunto a la bandera de guerra (apurrida al reximientu en 1878) y l'antigua bandera coronela, símbolu de la so misión.

Antecedentes editar

Versiones y variantes del Estandarte Presidencial editar

Referencies editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar