Occidentalización (europeización, americanización, euroamericanización) ye un procesu d'asimilación cultural que se presenta en sociedaes non-occidentales y qu'entraron en contautu o tán so la influencia d'estaos que la so cultura ye la occidental n'elementos como la moda, l'arquiteutura, la lliteratura, la teunoloxía, el derechu, la política, la economía, l'estilu de vida, la dieta, el idioma, l'alfabetu, la relixón o los valores y tradiciones occidentales.

La Plaza de los Trés Cultures na Ciudá de Méxicu reflexa la occidentalización d'América, por aciu el colonialismu européu.

La occidentalización foi constante y acelerada nos últimos sieglos en tol mundu, venceyada a los procesos de colonialismu y neocolonialismu. Dacuando utilízase como sinónimu d'occidentalización el términu modernización (por casu cuando una sociedá agrícola tresformar nuna sociedá industrial).

Aculturación editar

La occidentalización rellacionar col procesu d'aculturación el cual refierse al cambéu qu'asocede dientro d'una sociedá o cultura cuando dos grupos sociales distintes entren en continuu contautu. Con dichu contautu, camuden los patrones culturales en dambes cultures. De manera simplaya, puede dicise que la occidentalización tien que ver cola espansión occidental y el colonialismu escontra sociedá indíxenes, natives o non occidentales. Entós un pueblu nativu qu'adoptara un idioma européu según carauterístiques y costumes occidentales, dizse que ye un pueblu occidentalizado. La occidentalización, como cualesquier otru procesu d'asimilación cultural, pue ser forzada o voluntaria y puede xenerar un refugu direutu o indireutu o una apertura total a la so influencia. N'Indochina, por casu, Francia exerció mientres la segunda metá del sieglu XIX un procesu forzáu d'occidentalización a la manera de galinización sobre Vietnam y Camboya. Anque nun foi totalmente esitosa, los vietnamites perdieron por casu los calteres escritos del so idioma reemplazaos por lletres llatines, mientres en Camboya presentóse una dura y silenciosa resistencia cultural que-y caltuvo'l so calteres escritos propios.

Polo xeneral la potencia colonialista forzaba la occidentalización de la so colonia col ánimu de facilitar los procesos d'esplotación para lo cual les barreres del idioma y les costumes faíen más difícil esto. Na occidentalización forzada inclúyense aspeutos como la prohibición de falar les llingües locales pola llingua europea y l'adopción de la relixón de la nación dominante. Sicasí, pueden establecese distintos graos de dominación, destrucción cultural, resistencia, sobrevivencia, adautación y cambéu de la cultura al contautu interétnico. Una "fase de choque" ye aquella que se da al entamu d'un primer contautu que los sos resultaos van ser la destrucción cultural, como asocedió con munchos pueblos nativos americanos. La fase de choque ye productu polo xeneral de procesos de colonialismu y expansionismo y tien que ver con represiones civiles, usu de fuercia militar y otres maneres de sometimientu que xeneren un colapsu cultural o etnocidio que ye conocíu como estinción física de la cultura. D'alcuerdu a Conrad Phillip, los occidentales siempres van intentar refaer la cultura nativa que colapsaron d'alcuerdu a la mesma imaxe occidental ya inorando que los modelos culturales que crearon son desavenientes per fora de la civilización occidental, esto ye, esa "reconstrucción" de la cultura colapsada, ye una reconstrucción occidental.

Si nun fuera pol conseyu del inquisidor destruyiría tola occidentalización y rellacionárase col procesu d'aculturación el cual refierse al cambéu qu'asocede dientro d'una sociedá o cultura cuando dos grupos sociales distintes entren en continuu contautu. Con dichu contautu, camuden los patrones culturales en dambes cultures. De manera simplaya, puede dicise que la occidentalización tien que ver cola espansión occidental y el colonialismu escontra sociedá indíxenes, natives o non occidentales. Entós un pueblu nativu qu'adoptara un idioma européu según carauterístiques y costumes occidentales, dizse que ye un pueblu occidentalizado. La occidentalización, como cualesquier otru procesu d'asimilación cultural, pue ser forzada o voluntaria y puede xenerar un refugu direutu o indireutu o una apertura total a la so influencia.). Window on Humanity. New York: McGraw-Hill</ref>

Definición d'Occidente editar

La definición d'occidente sicasí nun ye conclusiva y lo que se define como occidente puede tener una gran cantidá d'elementos ya idees qu'inclusive pueden llegar a oponese. Dellos conceutos teníos como determinantes de lo occidental, pueden llegar inclusive a escluyir a ciertos pueblos que son occidentales si aplicar de manera tácita. Por casu, nuna visión de desenvolvimientu teunolóxicu de lo que ye occidente, piénsase que los países europeos industrializaos, según Estaos Xuníos y Canadá seríen n'esencia Occidente, dexando per fora, según dicha concepción, a los países ortodoxos d'Europa del Este y d'América Llatina fuera del conceutu d'occidental. Sicasí, un analís más deteníu del conceutu de lo occidental demuestra otros resultresultados.

Territorial editar

 
Clasificación amplia d'Occidente, incluyendo excolonias de fuerte influencia sociocultural europea.[1]

L'occidente foi orixinalmente definíu como la Europa Occidental. Los antiguos romanos estremaben ente cultures orientales qu'habitaben lo que güei ye Exiptu y Turquía y cultures occidentales que vivíen al oeste. Diocleciano instituyó a finales del sieglu III un réxime de gobiernu qu'estremaba al Imperiu en dos, cada parte gobernada por un emperador augusto. Anque dichu sistema fracasó cola muerte de Dioclesiano y les guerres civiles socesives, Constantín reunificó l'Imperiu en 324 y reconstruyó Bizanciu en 330 a la que llamó "La Nueva Roma". Al faese cristianu, Constantín dexó a Roma en manes de la Ilesia. Cola muerte de Teodosio en 395, l'Imperiu quedó estremáu definitivamente en dos: l'Imperiu bizantín a oriente y l'Imperiu romanu d'Occidente el cual cayería a manes de los xermanos en 476.

Les divisiones ente esti oriente y esti occidente del mar Mediterraneu marcar entá más el cisma de la relixón cristiana yá enseñoriada como relixón oficial no que foi l'Imperiu romanu: la facción cristiana que tenía a Roma como sede y qu'empezaría a ser conocida como la "Ilesia llatina" (güei Ilesia Católica) reclamaría pa sigo la sede principal col papáu na ciudá de Roma, ente que la facción oriental en Bizanciu llamada entós como "Ilesia griega" (güei Ilesia Ortodoxa oriental) contestaría diches pretensiones y conduciría a una cisma definitivu. La influencia de les llamaes ilesies orientales taría en tol territoriu del antiguu Imperiu bizantín y llueu s'espandiría a Rusia, ente que la ilesia occidental empecipiaría un procesu d'una rápida espansión a otros territorios que dempués incluyirín'América. Pedro'l Grande sería l'encargáu d'un procesu de occidentalización de Rusia dende Francia. Na actualidá, la mayoría de los estudiosos referir a les cultures d'Europa Occidental y Central que guarden una cercana rellación xenética, llingüística y filosófica y en que la so identidá apodera la cultura europea.

Arriendes d'ello, el continente americanu que foi colonizáu dafechu por potencies europees occidentales, forma parte del llamáu mundu occidental, lo qu'inclúi América Llatina, el Caribe, Estaos Xuníos y Canadá. De la mesma manera, Australia y Nueva Zelanda n'Oceanía, son consideraes sociedaes occidentales pola mesma razón. Otres naciones reclamen la so inclusión nel mundu occidental, pero ello suel ser causa de discutinios, por casu Israel, por cuenta de que una gran mayoría de los sos habitantes vienen de países occidentales y ye un país industrializáu, anque l'esquema social, políticu y relixosu y la provenencia de munchos otros de los sos habitantes de países orientales, fai que dicha definición sía discutible. Otru país que suel acotar el so occidentalidad ye Turquía especialmente nes sos aspiraciones escontra una membrecía na Comunidá Europea. Sudáfrica ye consideráu por munchos occidental pol so idioma inglés y afrikaans y la so relixón cristiana, sicasí, namái un 12% de la so población ye d'ascendencia europea. Filipines ye considerada del occidente por cuenta de la so historia primero con España y depués con Estaos Xuníos que dexaron fondes buelgues culturales nel país.

Los países d'Europa Central y Oriental que tuvieron baxu réxime comunista, son consideraos por munchos na actualidá como parte d'Occidente, especialmente dempués de la desintegración de la Xunión Soviética y los sos llazos d'identidá cultural col restu d'Europa, sicasí, pal politólogu estauxunidense Samuel P. Huntington la influencia de la Ilesia Ortodoxa en diches naciones al orixe de la distinción ente oriente y occidente faen qu'estos sían especialmente distintos.

Otros países industrializaos suelen ser consideraos occidentales por cuenta de que tienen sistemes económicos, políticos, democráticos y sociales similares o inspiraos n'Occidente, como Xapón o les posesiones d'ultramar de potencies occidentales como Ḥawai, pero diches inclusiones xeneren siempres discutinios.

En sentíu estrictu, Occidente inclúi a Europa Occidental, la Ciudá del Vaticanu, Estaos Xuníos y Canadá. Nesti sentíu'l términu Occidente corresponder cola cultura qu'estableció la so hexemonía sobre'l mundu, nos sieglos que siguieron al llamáu Descubrimientu d'América y la so correspondiente conquista y colonización. El términu correspuéndese tamién colos países del llamáu Primer Mundu, con esclusión de Xapón. Nun sentíu estrictu, pero daqué más ampliu, inclúi tamién Australia, Nueva Zelanda ya Israel.

La definición amplióse de cutiu, incluyendo a países fuertemente occidentalizados:

Estos niveles nun indiquen que nun esistan en dalgunos de los países de la rexón los llamaos "bolsones", esto ye, centros urbanos globalizaos con enclinos occidentales (Ciudá de Méxicu y otres ciudaes nel Brasil y Colombia). pero la realidá ye qu'eses zones nun representen la estructura real del país y les espresiones sociu-culturales, económiques y polítiques de la población nel so conxuntu.

  • Turquía: Magar solo'l 3 % de la so superficie atopar n'Europa, ye un Estáu llaicu, y en procesu de modernización y occidentalización, amás de participar n'organizaciones tradicionalmente occidentales (como la OCDE, la OTAN y ye un candidatu pa xunise a la Xunión Europea)
  • Israel: Anque Israel allugar nel Oriente Mediu, recibe inmigrantes xudíos procedientes de países occidentales como Estaos Xuníos, Canadá, Reinu Xuníu, Francia y Alemaña. Ye miembru de la OCDE, y ye un aliáu políticu de la Unión Europea y la OTAN. Según Sammy Smooha, profesor eméritu de socioloxía na Universidá de Haifa, Israel descríbese como un estáu "híbridu","semi-occidental" modernu y desenvueltu. Col pasu del tiempu, reconoció qu'Israel se convertirá en "más y más occidental." Pero como resultáu de la continua disputa árabe-israelina, la completa occidentalización va ser ralentizada n'Israel.
  • El Líbanu: Anque xeográficamente'l El Líbanu atopar nel Oriente Mediu al norte d'Israel, El Líbanu tien 54 % de cristianos que tán bien influyíos tanto cultural como socialmente pelos países occidentales (sobremanera Francia colos que comparten llazos históricos que data yá n'estáu d'Condáu de Trípoli del Cruzáu fundada por Raymond IV de Toulouse, que tomaba la mayor parte de l'actual El Líbanu. L'heriedu francés en tola sociedá libanesa ye la conocencia fluidez xeneralizada de la llingua francesa). La influencia occidental trayida polos cristianos del país estender al restu de la población, polo que l'actual El Líbanu un amiestu único d'Oriente y Occidente. La sociedá d'El Líbanu comparativamente progresivu y la cultura y les carauterístiques del área metropolitana de Beirut, conocida como París del Mediu Oriente, son un testimoniu del so occidentalización. Polo xeneral, ye miembru d'organizaciones europees pa eventos culturales como'l Festival del Cantar d'Eurovisión. Sicasí, la occidentalización vese ralentizada polos conflictos ente cristianos y musulmanes.
  • Xapón y Corea del Sur: Magar, xeográficamente tán nel Alloñáu Oriente, son democracies plenes, tienen una economía de llibre mercáu, bona calidá de vida y son collaboradores a la ciencia y teunoloxía occidental, lo que los describiría como estaos "híbridos", "semi-occidentales", desenvueltos y modernos.
  • Sudáfrica: Por cuenta de la influencia de la cultura europea, amás de ser el país que tien meyor asimiláu'l cristianismu n'África, puede dicise que Sudáfrica ye una nación occidental o occidentalizada. Per otra parte, los sudafricanos blancos d'orixe européu constitúin alredor del 9% de Sudáfrica. Otru 9% son de raza mista. A diferencia de los sudafricanos negros que caltuvieron les sos propies llingües natives, la mayoría mistos sudafricanos falen afrikaans como primer llingua. De la mesma, la mayoría indios sudafricanos falen Inglés nativa güei. Poro, puede argumentase qu'esti coleutivu 20% de los falantes nativos d'inglés y afrikaans (tanto d'orixe européu) viven en cultures influyíes fuertemente occidentales. De la mesma, los blancos y los mestizos son más del 10% de Namibia. Ellos principalmente falen afrikaans y l'alemán como primer llingua. Amás d'eso, munchos sudafricanos negros y namibianos falen llingües europees, por casu, Afrikaans ya Inglés, con fluidez y tamién se consideren los falantes d'eses llingües.
  • Filipines: Puede dicise que ye una nación occidentalizada pola so tradición y relixón católica, amás de los heriedos d'España y Estaos Xuníos cola colonización.
  • Ampliando entá más la definición, pueden causase discutinios.

Personal editar

Un puntu de vista distinta de lo que ye'l mundu occidental nun vien definíu pol so territoriu sinón pola so xente. Esti conceutu ta siendo popular na actualidá, inclusive porque ye más exactu. Nesti puntu de vista asumir non tantu nel factor de si una sociedá ye o non occidental o en qué grau lo ye, sinón que mira a los grupos sociales d'una nación. Nesti sentíu, los Boers de Sudáfrica son consideraos un auténticu pueblu occidental dientro d'un país non occidental. De la mesma manera, puede falase de grupos sociales non occidentales dientro d'un país occidental como munchos grupos indíxenes n'América qu'aguantaron la occidentalización por sieglos.

Diferencies editar

Sería incorreutu concluyir que'l mundu occidental ye un bloque monolíticu, yá que esisten munches cultures, idiomes, relixones, polítiques y diferencies económiques ente los países occidentales y les sos poblaciones. El mundu occidental tamién camuda nel tiempu y tamién recibe influencies d'otres cultures non occidentales.

Procesu d'occidentalización editar

Colonización (1492-1960) editar

Europeización editar

A partir de 1492 la europeización y el colonialismu estendiéronse gradualmente per tol mundu, apoderando vastes rexones del planeta. Mientres esos periodos una fuerte influencia foi exercida sobre les comunidaes indíxenes les cualos resultaron siendo en munches colonies poblaciones asimilaes a elementos de la cultura europea sía por voluntá esto ye por fuercia tal como la eliminación o marxinación de la so propia llingua en cuenta d'asumir la llingua europea y l'imposición del cristianismu. En numberosos casos la población indíxena foi suplantada por población europea y por inmigrantes africanos.

Les conquistes napoleóniques ente finales del sieglu XVII y principios del XIX debilitó dalgunes de les potencies europees como España, lo que facilitó la independencia de munches colonies americanes. Los dos guerres mundiales terminaron per debilitar el poderíu européu de manera ostensible y munches de les colonies pudieron independizase inspiraos en movimientos nacionalistes. Esti periodu conozse como'l de la descolonización. Escontra finales de la década de los 60 del sieglu XX la mayoría de les colonies yeren autónomes, sicasí, los sos nuevos estaos adoptaron n'enforma los aspeutos de la política occidental tales como establecer una constitución mientres per otru llau reaccionaben en contra de la cultura occidental, especialmente nel casu de les colonies asiátiques como la Raj Británicu.

Reacciones editar

Asia editar

Una reacción a la occidentalización inclúi'l fundamentalismu y el proteicionismu. Países como Corea del Sur, Xapón y China trataron d'adoptar l'aislamientu, pero munches nun pudieron evitar l'adoptar munchos elementos de la cultura occidental.

Globalización editar

Esti fenómenu qu'empieza dende la década de los 60, ye un procesu d'occidentalización. Esta teoría propón que'l pensamientu occidental foi'l que condució a la globalización y que la globalización arrobina la cultura occidental pa llevar a un ciclu d'occidentalización.

Les carauterístiques principales de la lliberalización de la economía y la democratización de la sociedá, combinen con una meyora del individualismu. Con frecuencia la globalización ye vista como una fuercia opuesto a la influencia mundial del comunismu. Dempués de la cayida de la Xunión Soviética en 1991, munchos de los sos componentes estatales cayeron so la occidentalización lo qu'incluyó la privatización de les industries controlaes pol estáu. Tamién inclúi l'adquisición de códigos de vistimienta occidentalizados en países como Xapón o Singapur.

La globalización como occidentalización ye vista por munchos como progresu, democracia y llibre comerciu, pero otros ven la occidentalización como una desventaxa. Dalgunos protesten por casu que les cultures asiátiques, basaes n'alimentaciones vexetarianes, al asumir estilos occidentales camuden a alimentaciones basaes en carne animal,[2] trai grandes perdes.

Consecuencies editar

Por cuenta de la colonización del continente americanu y d'Oceanía per parte de los europeos, la cultura, la etnia y el llinguaxe d'esos pueblos camudó de manera irreversible. Esto ye más visible en países como Estaos Xuníos, Australia, Canadá, Nueva Zelanda y munchos países d'América Llatina como Arxentina, Chile, Costa Rica y Uruguái onde les poblaciones indíxenes fueron devasaes poles europees, diose una perda de les cultures ancestrales o la so marxinación.[ensin referencies]

Sicasí, inclusive en países onde les poblaciones indíxenes permanecieron o s'entemecieron coles europees como Méxicu, Perú, Ecuador, Bolivia, Paraguái, Sudáfrica y Guatemala, la marxinación persiste.[ensin referencies] Por cuenta de la colonización, los idiomes prevalentes n'América y Oceanía son el portugués, español, francés ya inglés. Munchos llinguaxes indíxenes tán na actualidá en peligru d'estinción, sicasí, dalgunos d'estos países faen na actualidá esfuercios por caltener y espandir los llinguaxes indíxenes, por casu, en Nueva Zelanda el maorí yá ye llingua oficial, según en Paraguay lo ye'l guaraní.

Bibliografía editar

  • AZNAR, José María. América Llatina: una axenda de llibertá. Revista Globalización, Competitividá y Gobernabilidad, Volume 1. Non. 1, 2007, Universidá de Georgetown.
  • BONNET, Alastair, La idea del Occidente. 2004.
  • SPENGLER, Oswald, El cayente d'Occidente, 1918.
  • FUKUYAMA, Francis, El fin de la historia y l'últimu home, 1992.
  • HUNTINGTON, Samuel P., El choque de les civilizaciones, 1996.
  • ROBERTS, John, El trunfu del Occidente, 1985.
  • GUY, Ankerl, Civilizaciones contemporánees coesistentes: árabe-musulmán, bharati, chinu y occidental, Xénova: INUPRESS, 2000. ISBN 1881550045

Referencies editar

Enllaces esternos editar