La Guerra Fulani, tamién conocida como Yihad Fulani o Yihad de Usman dan Fodio, foi una campaña militar de conquista del territoriu de los actuales Nixeria Y Camerún que tuvo llugar ente 1804 y 1810. Espulsáu de Gobir pol so antiguu estudiante Yunfa en 1802, el reformista islámicu Usman dan Fodio formó un exércitu fulani pa liderar una yihad contra los reinos ḥauses del norte. Al dase cuenta de l'amenaza que les fuercies de Usman representaben, Yunfa xuntó a los gobernantes ḥauses pa oponese a él.

Guerra fulani
Fecha 21 febreru 1804 → 1808
Llugar Actuales Nixeria y Camerún
Resultáu Victoria fulani
Belixerantes
Fulanis Ḥauses
Comandantes
Usman dan Fodio Yunfa
Fuercies en combate
25.000 homes[1] Desconocíes
[editar datos en Wikidata]

Los gobernantes ḥauses causaron a los yihadistes una serie de golpes iniciales, especialmente mientres la Batalla de Tsuntua (n'avientu de 1804), mientres la cual Usman perdió más de 2.000 homes. L'añu siguiente, sicasí, les fuercies de Usman asediaron el Kebbi y establecieron una base permanente en Gwandu. Sofitándose nel descontentu popular causáu en parte pola fame y en parte pola política fiscal ḥausa, los yihadistes siguieron la so meyora tomando la capital de Gobir, Alkalawa, en 1808 y asesinando a Yunfa.

Usman xunió les tierres conquistaes sol Imperiu Fulani. L'ésitu de la yihad inspiró a tou un númberu de yihadistes n'África Occidental, como Seku Amadu, fundador del Imperiu Massina, Umar Tall, fundador del Imperiu Toucouleur, Samory Touré, fundador del Imperiu Wassoulou, y Modibo Adama, fundador del Emiratu Adamawa.

Referencies editar

  1. Nixeria celebrates the glorious history of the caliphate - Taipei Times 23 de xunu de 2004. Consultáu'l 7 de setiembre de 2011.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar