Cyclopaedia, o Diccionariu Universal d'Artes y Ciencies (que'l so subtítulu dicía asina: que contién una esplicación de los términos y una cuenta de los significaos de les coses nes varies artes, tanto lliberales y mecániques, y delles ciencies, lo humano y lo Divino) (dos volúmenes), foi una de les primeres enciclopedies publicaes n'inglés, editada por Ephraim Chambers en Londres, 1728.

Cyclopaedia
obra escrita
Datos
Autor Ephraim Chambers (es) Traducir
Xéneru enciclopedia
Llingua de la obra inglés
Cambiar los datos en Wikidata
Portada de la "Cyclopaedia" de Ephraim Chambers (1728).
Tabla trigonométrica, Cyclopaedia, 1728.

Chambers esforciar en coneutar los artículos esvalixaos relativos a cada tema con un sistema de referencies. Nel so prefaciu él da un analís de les divisiones de la conocencia, 47 en númberu, con llistes clasificaes de los artículos que pertenecen a cada unu, previstes pa sirvir como tables de conteníu y tamién como un direutoriu indicando l'orde na que los artículos tienen de ser lleíos.

Una segunda edición apaeció en 1738, de dos volúmenes, 2466 páxines, retocaes y enmendaes en mil lugar. Dellos artículos son añadíos y dalgunos otros engrándense, pero a Chambers prevenir de faer más porque los llibreros taben sollertaos con un proyeutu de llei nel parllamentu conteniendo una clausa pa obligar a los editores de toles ediciones ameyoraes de llibros a imprimir les sos meyores por separáu. El proyeutu de llei dempués de pasar los Comunes foi inesperadamente refugada polos Lores, pero tarreciendo que pudiera ser restablecíu, los llibreros pensaron que yera meyor tornar a la versión anterior anque más de venti fueyes fueren impreses.

Otros cinco ediciones fueron publicaes en Londres, de 1739 a 1751-1752, amás d'una en Dublín en 1742, toa con dos volúmenes. Una traducción italiana, en Venecia, 1748-1749, 4ª, 9 volúmenes. Yera la primer enciclopedia completa italiana. Cuando Chambers tuvo en Francia en 1739, refugó ufiertes bien favorables pa publicar una edición ellí dedicada a Lluis XV.

El so trabayu foi xuicioso, honestu y fechu curioso, y caltuvo la so popularidá por llargu tiempu. Pero tenía munchos defectos y omisiones, como él taba bien enteráu, y pal momentu de la so muerte, el 15 de mayu de 1740, había aconceyáu ya iguáu material pa siete nuevos volúmenes.

La Cyclopaedia de Chambers foi la inspiración pa L'Encyclopédie de Diderot y d'Alembert.

Juan Lewis Scott foi contratáu polos llibreros pa escoyer los artículos que sirvieren pa la prensa y aprovir otros, pero él foi primero que'l trabayu tuviera termináu. El trabayu foi dau al Dr. John Hill (depués sir John Hill). El suplementu foi espublizáu en Londres, 1753, 2 volúmenes, 3307 páxines y 12 plaques. Como Hill yera botánicu, la parte botánica, que fuera bien defectuosa na Cyclopaedia, foi la meyor.

Abraham Rees (1743-1825), un famosu ministru relixosu non-conformista galés, publicó una edición revisao y engrandao, col suplementu y les meyores modernes incorporaos nun alfabetu, Londres, 1778-1788, 2 volúmenes, 5010 páxines (pero non paginaos), 159 plaques. Espublizóse en 418 númberos en 6d. cada unu. Rees diz qu'él amestó más de 4400 nuevos artículos. A la fin él da un índiz d'artículos, clasificáu so 100 encabezadures, numberando cerca de 57 000 y enllenando 80 páxines. Les encabezadures, con 39 referencies cruciaes, son iguaos alfabéticamente.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar