Daini no Sanmi (大弐三位? ¿999? - ¿1082?) foi una poeta xaponesa que vivió a mediaos de la yera Heian. El so padre foi Fujiwara no Nobutaka y la so madre foi Murasaki Shikibu. El so nome de nacida foi Fujiwara no Kataiko o Fujiwara no Kenshi (藤原賢子?), tamién tuvo otros nomes como Tō no Sanmi (藤三位?), Echigo no Ben (越後弁?) o Ben no Me no To (弁乳母?).

Daini no Sanmi
Vida
Nacimientu Xapónincertidumbre (es) Traducir 999
Nacionalidá Bandera de Xapón Xapón
Muerte 1082 (82/83 años)
Familia
Padre Fujiwara no Nobutaka
Madre Murasaki Shikibu
Casada con Fujiwara no Kanetaka
Takashina no Nariaki
Pareyes Fujiwara no Yorimune
Fujiwara no Sadayori
Minamoto no Asatō (en) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes xaponés
Oficiu poetaescritora
Cambiar los datos en Wikidata

En 1017, asocedió a la so madre como sirvienta de la Emperatriz Fujiwara no Shōshi, esposa del Emperador Ichijō, y tomó el nome de Echigo no Ben, por cuenta que'l so güelu yera gobernador de la provincia de Echigo. Nesti periodu rellacionar con Fujiwara no Yorimune, Fujiwara no Sadayori y Minamoto no Asatō. Darréu contrái matrimoniu con Fujiwara no Kanetaka, fíu del kanpaku Fujiwara no Michikane, y del cual tienen una fía. En 1025, convertir en ama de crianza del naciellu Príncipe Chikahito (futuru Emperador Go-Reizei).

Escontra 1037 contrái un segundu matrimoniu con Takashina Nariakira, y del cual tienen un fíu. En 1054 col ascensu del Emperador Go-Reizei faise la promoción del Ju-sanmi (従三位?) y Nariakira toma'l cargu d'ésti col títulu de Dazai Daini (大宰大弐?). Por esti motivu, ella camudó'l so nome de casada a Daini no Sanmi.

Participó en diversos concursos de waka en 1028, 1049, 1050 y 1078. Fixo una coleición personal de poesía waka nel Daini no Sanmi-shū (大弐三位集?); tamién 37 de los sos poemes tán incluyíos na antoloxía poética Goshūi Wakashū y adicionalmente ta incluyida na llista antolóxica Hyakunin Isshu.

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar