Francisco de Mayronis

filósofu francés

Francisco de Mayronis, Meyronnes, Mayrone o Mairón (1285Digne-les-Bains – 1327Piacenza) foi un franciscanu orixinariu de la Provenza, maestru de filosofía escolástica y teoloxía de la escuela de París a partir de 1320, asocediendo na cátedra al tamién franciscanu Francisco de Marchia o de la Marca en 1323. Cuando los fíos de Carlos II de Nápoles, ente ellos el futuru san Luis obispu, tuvieron cautivos en Barcelona, tuvieron por maestros a Flaires Menores, especialmente a Mayronis, que faía tamién de médicu y Ricardo de Mediavilla.

Francisco de Mayronis
Vida
Nacimientu Digne-les-Bains1285
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Piacenza1327[1] (41/42 años)
Estudios
Estudios Universidá de París
Llingües falaes llatín
Alumnu de Juan Duns Scoto
Oficiu filósofuteólogu
Emplegadores Universidá de París
Trabayos destacaos Quadragesimale doctoris illuminati Francisci De Mayronis (en) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde de Flaires Menores
Cambiar los datos en Wikidata

Francisco de Mayronis foi almirador y discípulu de Duns Escotu mientres la so estancia en París como estudiante (1304-1307), pero un discípulu orixinal y fecundo. Un escotista del sieglu XV, Guillermo de Vaurouillon, fai gran aponderamientu d'él y asítia-y al altor xenial d'Enrique de Gante y de Gil de Roma, anque tamién lu critica pol so escesivu enfotu d'estremar, estremar y argumentar en cuatro puntos entá nos casos en que podría faese en trés. Pola so sotileza dialéutica llamóse-y nel so tiempu padre de les formalidaes y maestru agudu d'astracciones: «doctor illuminatissimus» y tamién «magister abstractionum». La so crítica estender por igual tanto a los grandes maestros como a los menores.

Pensamientu editar

Acordies cola metafísica del so maestru Escotu, identifica la esencia y la esistencia, estremando toa una serie xerarquizada de maneres intrínseques de la esencia. Pero dixebrar del so maestru al nun almitir que les idees nun sían formalmente idéntiques y absolutamente coeternas con Dios. Según les conclusiones de Lapparent, los estudios políticos de Francisco de Mayronis defenden la teoría d'una monarquía universal, de la que'l xefe tuviera de ser el Papa y non el Emperador, n'oposición a lo que sostenía Dante. El Papa resultaría ser, tantu no espiritual como no temporal, el xerarca de tol mundu. Tocantes a la cosmoloxía, Mayronis fala d'una vis impressa, que sigue'l movimientu impresu pol motor, de cuenta que cesando'l proyectante sigue'l movimientu.

Obres editar

Ente les sos numberoses obres hai que destacar los dos comentarios a les Sentencies, comentarios a la Isagoge de Porfirio, a la Física d'Aristóteles, a La ciudá de Dios, etc. De particular interés son les sos obres de calter políticu. Les sos obres son:

  • Scripta super 4 llibros Sententiarum (1507–1567)
  • De univocatione entis (1490)
  • Conflatus (1476)
  • Conflatile (1579)
  • Passus super Universalia (1479)
  • Sermones de tempore cum Quadragesimali (1483)
  • Sermones de Sanctis (1493)
  • Tractatus de Conceptione B.M.V. (1665)
  • Theologicae Veritates in St. Augustinum de Civitate Dei (1473)
  • Veritates ex libris St. Augustini de Trinitate (1520)

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118692488. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.

Enllaces esternos editar