Ana Neville (11 de xunu de 1456Castillo de Warwick (es) Traducir – 16 de marzu de 1485Westminster) ye la segunda fía de Ricardo Neville, conde de Salisbury —moteyáu'l «Facedor de Reyes» (The Kingmaker)— siendo unu de los más importantes personaxes ingleses mientres la Guerra de les Dos Roses, y d'Ana de Beauchamp, condesa de Warwick —títulu usáu pol so home pol so matrimoniu y pol cual foi xeneralmente conocíu—.

Ana Neville
Vida
Nacimientu Castillo de Warwick (es) Traducir11 de xunu de 1456
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Westminster16 de marzu de 1485 (28 años)
Sepultura Abadía de Westminster
Causa de la muerte tuberculosis
Familia
Padre Ricardo Neville
Madre Ana de Beauchamp
Casada con Eduardo de Westminster (es) Traducir (1470 (Gregorianu) – 1471)[1]
Ricardo III de Inglaterra (es) Traducir (1472 (Gregorianu) – 1485)[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de York
House of Neville (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes inglés[3]
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años de vida editar

Tanto ella como la so hermana mayor, Isabel, pasaron la so infancia nel castiellu de Middleham, propiedá del so padre. Ellí, dambes tuvieron como compañeros de xuegu a los fíos menores del duque Ricardo de York, Jorge y Ricardo. Dambos desempeñaron papeles importantes nes vides de dambes hermanes.

Princesa de Gales editar

#El so padre #comprometer a los 14 años con Eduardo de Westminster, príncipe de Gales, únicu fíu del rei Enrique VI d'Inglaterra. El padre d'Ana, insatisfechu pol desagradecimientu del rei Eduardo IV, decidió camudar de bandu y sofitar a los Láncaster, aliándose cola reina Margarita d'Anjou. Magar esto, la reina tenía les sos reserves alrodiu de llealtá de Neville —debíu en parte al matrimoniu de la fía mayor de Warwick, Isabel, col duque Jorge de Clarence, hermanu d'Eduardo IV, celebráu'l 11 de xunetu de 1469 en Calais—. Nun ye seguro qu'ente Ana y Eduardo llegara a dase una ceremonia formal de matrimoniu —y si #haber, enxamás llegó a peracabase—. Lo cierto ye que la ceremonia nupcial o de formal compromisu —l'equivalente xurídicu del matrimoniu— #llevar a cabu nel Castiellu de Amboise, el 13 d'avientu de 1470.

El conde de Warwick, unviáu a Inglaterra pola reina Margarita pa enfrentase a Eduardo IV, atopó la derrota y la muerte na batalla de Barnet, el 14 d'abril de 1471. Ana, mentanto, tornó a Inglaterra, al pie del so home y la so suegra, atopándose entós güérfana de padre. Cola muerte del so maríu na batalla de Tewkesbury (4 de mayu de 1471), Ana atopó vilba y convertida n'oxetu de la disputa de los miembros de la casa de York.

Una lleenda ensin confirmar fala de que'l futuru Ricardo III atopó a Ana trabayando como sirvienta en Londres. Lo cierto ye que Ricardo-y tenía un fondu ciñu a Ana dende la infancia, pero tamién allampaba una parte de los inmensos estaos de los Neville —la mayoría d'éstos perteneciente a la so madre, Ana de Beauchamp—.

Duquesa de Gloucester editar

El matrimoniu ente Ana y l'entós Ricardo, Duque de Gloucester #celebrar na abadía de Westminster, el 12 de xunetu de 1472. La pareya estableció'l so llar nel castiellu de Middleham. Ricardo fuera designáu gobernador del Norte pol so hermanu'l rei. Al añu siguiente, n'avientu de 1473, naz el so únicu fíu, Eduardo. La salú d'Ana nunca foi bona. Probablemente, carecía tuberculosis.

Reina consorte d'Inglaterra editar

Muertu'l rei Eduardo IV el 9 d'abril de 1483, asocedió-y nel tronu inglés el so fíu Eduardo V. Pero'l so tíu Ricardo acusa al rei y al so hermanu d'ilexítimos (25 de xunu de 1483) y conviértese nel rei Ricardo III.

Ana ye coronada reina al pie del so home (6 de xunetu de 1483) y el so fíu #convertir en príncipe de Gales (24 d'agostu de 1483). Lamentablemente, el pequeñu Eduardo muerre en Middleham el 9 d'abril de 1484, n'ausencia de los sos padres. Pa solliviar el so inmensu dolor, Ana adopta como fíu al so sobrín Eduardo, conde de Warwick —el fíu de la so hermana Isabel y Jorge de Clarence—. Probablemente pa plegase al deséu de la so esposa, Ricardo reconoz al pequeñu como'l so herederu.

Los rumores sobre los planes de Ricardo de divorciase de la so esposa pa casase cola so sobrina Isabel, dempués de perder al so fíu y herederu, nun fueron totalmente comprobaos, anque hai dellos nicios d'ello.

Morrió —posiblemente de tuberculosis— nel palaciu de Westminster, el 16 de marzu de 1485, a los 28 años. Foi soterrada na abadía de Westminster. Magar los rumores de que quixera divorciase, el rei Ricardo amosóse fondamente apenado mientres el so funeral.

Ana na ficción editar

Ana Neville foi interpretada na serie The White Queen del añu 2013 pola actriz inglesa Faye Marsay.[4]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 11 mayu 2020.
  4. «BBC - Faye Marsay - Media Centre» (inglés). Consultáu'l 22 de xunetu de 2017.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Isabel Woodville
Reina consorte de Inglaterra
1483-1485
Socesor: