Domingo Francisco Sánchez

políticu paraguayu

Domingo Francisco Sánchez Corvalán (20 de marzu de 1795Asunción – 1 de marzu de 1870Cerro Corá (es) Traducir) foi vicepresidente de Paraguái nel entamu de la Guerra de la Triple Alianza (1865-1870).

Domingo Francisco Sánchez
Vicepresidente de Paraguái

Vida
Nacimientu Asunción20 de marzu de 1795
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Cerro Corá (es) Traducir1 de marzu de 1870 (74 años)
Causa de la muerte muertu en combate
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Infancia y mocedá editar

Domingo Francisco Sánchez Corvalán nació n'Asunción el 20 de marzu de 1795. Fíu del español don Manuel Sánchez, natural de Lleón, España y de doña María Josefa Corvalán, ésta, descendiente de conquistadores, emparentada colos Valdovinos, colos Pereira de Ypané, colos Urbieta y col Presbíteru Corvalán de reconocida actuación nel Congresu de 1811.

La so preparación escolar tuvo acorde col tiempu en que namái s'enseñaba a lleer, escribir y sumar. Mientres bien pocu tiempu siguió los sos estudios nel Colexu de San Carlos.

La historiadora Olinda Massare de Kostianovsky diz que Domingo yera estudiosu y nun había llibros de la dómina que nun pasaren poles sos manes. Foi un autodidacto; home de maneres cultes y prestíu bien encimentáu porque dende la so mocedá estremar pola so clara intelixencia y el so interés pola llectura.

Pela so parte el doctor Efraím Cardozo, eminente políticu ya investigador, afirma que yera un home culto y fino, un tanto sonce nel so calter y de poco vuelu intelectual. La so llealtá yera insospechable. Sirvió a los López como amigu y conseyeru.

Sánchez foi un home importante na vida nacional, l'únicu qu'actuó so los gobiernos del doctor Francia, don Carlos Antonio López y el Mariscal.

Juan Crisóstomo Centurión, el so contemporaneu, describir como de temple arrogante y nunca abusó no más mínimo de la so posición. Sirvió al país dende bien nuevu repasando nel intre de la so enllargada vida pública tolos puestos de l'alministración civil y xudicial hasta llegar al cargu de Vicepresidente, por cierto en circunstancies bien difíciles y crítiques.

Trayeutoria editar

Cargu qu'ocupó editar

 
Domingo Francisco Sánchez.

Desempeñóse como secretariu de la Xunta Alministrativa. Mientres el gobiernu del dictador Francia, foi escribiente del conocíu Fiel de Fechos Policarpo Patiño.

A la muerte de Francia, Sánchez foi nomáu secretariu priváu del Xuez Ordinariu José Manuel Ortiz, miembru de la Xunta de militares que s'apoderó momentáneamente del poder.

En 1841 foi secretariu del Congresu del 12 de marzu nel que se constituyó'l segundu Consuláu, compuestu por Carlos Antonio López y Mariano Roque Alonso, encargáu de defender l'orde, la independencia y la soberanía nacional.

Los Cónsules dispunxeron la divulgación d'un Mensaxe (17 de setiembre de 1841) al envís de correxir la corrupción y los malos vezos de los sacerdotes que se dieren a la indisciplina y relaxación de los costumes. Encamentaba l'astención de la sensualidá, lascivia y desordes, contrarios al estáu sacerdotal. El referíu bandu taba refrendáu pol secretariu Domingo Francisco Sánchez.

Nel Congresu del 25 de payares de 1842, que ratificó la independencia, y reglamentó la bandera, l'escudu y el sellu nacional, Sánchez foi designáu como secretariu del mesmu.

El Congresu del 14 de mayu de 1844, nel que Carlos Antonio López foi aclamáu como Presidente de la República por un periodu de diez años, sancionó la Llei de l'Alministración Política de la República de Paraguái”, carta fundamental que reglaba'l funcionamientu del Estáu y toles sos dependencies.

Domingo F. Sánchez desempeñó nesti periodu organizativo la xera de Secretariu de Gobiernu hasta 1855.

En 1856 y hasta abril de 1860 figuraba entá como Escribán de Gobiernu y Facienda y la so firma apaecía en tolos decretos oficiales inmediata a la del Presidente López. En xunu de 1860 foi substituido nel cargu por Carlos Riveros.

El 28 de xunetu de 1860, Carlos Antonio López dio poderes a Sánchez, daquella ministru de Rellaciones Esteriores, pa roblar un Tratáu de paz y amistá col plenipotenciario de Prusia que visitaba Asunción.

N'abril de 1862, robló un conveniu col ministru de Gran Bretaña na Arxentina, restableciendo les rellaciones suspendíes pola cuestión Canstatt, y el 2 d'agostu siguiente facer col representante de S.M. n'emperador de Francia, ratificando los deseos de paz y concordia del gobierno paraguayu.

 
El Tronu: López y el so Gabinete (dende la izquierda a la derecha: Gonzáles, Sánchez, López, Bergés y Venancio López).

Don Carlos finó'l 10 de setiembre de 1862. Heredó la presidencia'l xeneral Francisco Solano López, quien dispunxo que'l ministru Sánchez caltuviera la cartera de Rellaciones Esteriores.

El canciller Sánchez siguió celebrando convenios colos gobiernos de Perú, Chile, y Ecuador mientres el cursu del añu 1864.

El 18 de marzu de 1865, un Congresu Estraordinariu convocáu por Solano López aprobó la declaración de guerra al Brasil y a l'Arxentina.

Como Vicepresidente editar

N'abril del mesmu añu (1865), el gobiernu paraguayu creó la “Orde Nacional del Méritu” y darréu, obligáu López a treslladase al teatru de guerra, nomó a Domingo Francisco Sánchez, vicepresidente de la República.

Ante la inminencia de la llegada a Asunción de les tropes aliaes, el vicepresidente resolvió declarar a la ciudá posición militar y ordenar la mudanza de la capital a Luque y darréu a Piribebuy, hasta onde fueron treslladaos los archivos oficiales, l'ayalga y una bona cantidá d'oru y plata de les ilesies.

Últimos años editar

Les acusaciones de combalechadura contra López comprometieron al mesmu Sánchez quien solicitó viaxar hasta'l campamentu de San Fernando a dar esplicaciones. El vieyu Sánchez topábase daquella cola salú bien deteriorada.

El vicepresidente Sánchez acompañó tol llargu pelegrinar de les tropes paraguayas na so retirada escontra Cuetu Corá. Nel combate final del 1º de marzu de 1870 foi asesináu poles tropes brasilanes.

Bibliografía editar

  • “El Vicepresidente Domingo Francisco Sánchez”. Olinda Massare de Kostianovsky
  • “Hace cien años”. Efraím Cardozo

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Francisco Solano López
 
Vicepresidente de la República de Paraguái

1865 - 1870
Socesor:
Cayo Miltos