Shiu Ying Hu (22 de febreru de 1910Tongshan District (en) Traducir – 22 de mayu de 2012Ḥong Kong) foi una botánica china exiliada n'EE. XX.[4]

Shiu Ying Hu
Vida
Nacimientu Tongshan District (en) Traducir22 de febreru de 1910
Nacionalidá Bandera de la República Popular China República Popular China
Muerte Ḥong Kong22 de mayu de 2012[1] (102 años)
Causa de la muerte neumonía
insuficiencia renal
Estudios
Estudios Radcliffe College (es) Traducir
Universidad Sun Yat-sen (es) Traducir
Universidá de Harvard
Universidad Normal de Nanjing (es) Traducir
Nivel d'estudios Philosophiæ doctor
Direutor de tesis Elmer Drew Merrill
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu botánica, profesora universitariacoleicionista de plantes
Emplegadores Universidá de Harvard
Universidad China de Hong Kong (es) Traducir
Premios
Abreviatura en botánica S.Y.Hu (IPNI)
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Perteneció al staff científicu del "Arnold Arboretum".

En 1934 asiste a la "Universidá Lingnan" de Cantón, graduándose en Botánica. Y trabaya nel so Yerbariu. Nel momentu de pensar na so Maestría, españa la guerra con Xapón. Y la so Universidá camudar a la ciudá de Chengtu. Ellí enseña y ye nomada presidente de la "Asociación Internacional de Muyeres"; dándose la oportunidá de pensar en Harvard gracies al vicepresidente que yera egresado d'ellí y enlléna-y los formularios. Dos colegues d'Estaos Xuníos páguen-y el pasaxe (ella ganaba na Universidá, n'arroz a razón de trés bushel/mes = 75 kg/mes.) Amás n'EE.XX. había una coleutividá d'empresarios chinos imposibilitaos de tornar, que fueron los sos mecenes.

En 1946 llega a EE. UU. para estudiar tres años con el Dr. Elmer Merrill, pero debido a la instauración de la República Comunista China acabó quedando exiliada 28 años más trabajando hasta su retiro. Gracias a su dedicación, la prohibición absoluta de los botánicos en China de establecer correspondencia con estadounidenses no se aplicaba a sus connacionales, por lo que a través de ella prácticamente todos los científicos botánicos chinos que necesitaban adquirir una publicación lo hicieron a través suyo.


En 1946 va a EE. XX. pa estudiar trés años col Dr. Elmer Merrill, y tuvo de quedase exiliada 28 años más trabayando hasta'l so retiru. Gracies a la so dedicación, la prohibición absoluta de los botánicos en China d'establecer correspondencia con xente d'Estaos Xuníos nun s'aplicaba a los sos connacionales, polo qu'al traviés d'ella práuticamente tolos científicos botánicos chinos que precisaben adquirir una publicación facer al traviés so. Amás, la inmensa mayoría de los pidíos pagar del so propiu estipendio, polo que la so contribución a China ye bien importante. Amás tocó-y la era "non fotocopia" polo que fotografiaba, microfilmaba, o direutamente tipeaba trabayos pa los sos aisllaos colegues.

A la muerte de Mao retornó en delles oportunidaes a China, dando cursos intensivos nes Universidaes.

Abreviatura editar

L'abreviatura S.Y.Hu emplégase pa indicar a Shiu Ying Hu como autoridá na descripción y clasificación científica de los vexetales. (consulta la llista de tolos xéneros y especies descritos por esta autora nel IPNI).

Identificó y nomó a 329 especies.

Honores editar

Eponimia editar

En 1992 se estatuyó el "Premiu Shiu Ying Hu" nel so honor polos sos refechos estudios de la taxonomía del xéneru botánicu Ilex. La Dra. Hu foi la primer ganadora del premiu.

Referencies editar

  1. Tienes d'especificar urlarchivu = y fechaarchivu = al usar {{cita web}}.«University to honour botanist Shiu-Ying 'Holly' Hu». Consultáu'l 28 xunu 2012.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0304476. Data de consulta: 2 agostu 2023.
  3. URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20120525134350/http://topics.scmp.com/news/hk-news-watch/article/University-to-honour-its-botanist-Holly-Hu. Data de consulta: 14 febreru 2023.
  4. Harvard Gazette (31 de mayu de 2012). «Remembering Professor Shiu-Ying Hu». Harvard University. Consultáu'l 1 de xunu de 2012.

Enllaces esternos editar