Juan Casiano o Cassiano (c. 360/365-ca. 435). Sacerdote, asceta y Padre de la Ilesia. Nació na actual Dobruja en Rumanía, na desaguada del Danubiu, anque ye seguro que se formó en Belén y vivió mientres siete años como eremita nel desiertu d'Exiptu. Darréu recibió'l diaconáu en Constantinopla de manes de san Juan Crisóstomo, y foi ordenáu sacerdote en Roma pol papa Inocencio I.

Juan Casiano
abá

Vida
Nacimientu Escitia Menor (es) Traducir360 (greg.)[1]
Muerte Marsella435 (74/75 años)
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
Alumnu de Evagrio Póntico (es) Traducir
Oficiu monxu cristianu, escritorteólogu
Santoral
23 de xunetu
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Escontra 415 fundó l'Abadía de San Víctor de Marsella, formada por dos monesterios, unu masculín y otru femenín, pa los qu'escribió los sos escritos más importantes: les Institutiones, nes qu'espón les obligaciones del monxu y esamina los vicios contra los qu'hai de tar preveníu; y los sos venticuatro Collationes o Conferencies, nos que, en forma de diálogos con monxos famosos de l'antigüedá —como un complementu a les Institutiones— trata diversos aspeutos de la vida monacal, allaba la vida eremítica ya indica que la vida ascética ye la meyor vía pa lluchar contra'l pecáu.

Predicó enforma sobre la sexualidá. Na V Conferencia, estrema'l pecáu de la fornicación en tres tipos: el primeru consiste na conxunción de los dos sexos» (commixtio sexus utriusque); el segundu cometer ensin contautu cola muyer» (absque femineo tactu), lo que llevó a Onán a la condenación; el terceru ye «concebíu pol pensamientu y l'espíritu».

Por ser l'orixe de tolos demás pecaos, la pareya que formen la gula y la fornicación tien de ser arrincada, como si fora «un árbol xigante qu'estiende la so solombra de lloñe». Nel sistema filosóficu de Casiano equí anicia la importancia ascética del ayunu como mediu pa vencer la gula y atayar la fornicación. Esa ye la base del exerciciu ascéticu.

La fornicación ye ente los ocho pecaos fundamentales l'únicu que, por ser al empar innatu, natural y corporal nel so orixe, hai que destruyilo totalmente, como ye necesariu faelo colos vicios de l'alma, que son l'avaricia y l'arguyu. Imponse, pos, la mortificación radical que nos dexe vivir nel nuesu cuerpu previniéndonos de los enclinos de la carne. «Salir de la carne permaneciendo nel cuerpu». La castidá yera'l centru del sistema de Casiano, qu'obligaba al monxu a una represión constante nun estáu d'agotadora vixilia permanente tocantes a les más mínimos enclinos que pudieren producise nel so cuerpu y na so alma. Velar día y nueche; mientres la nueche pa prevenise del día y de día pensando na próxima nueche. Dicía Casiano: «Según la pureza y la vixilia mientres el día predisponen a permanecer castu mientres la nueche, de la mesma la vixilia nocherniega fortalez el corazón y lo pertrecha de fuercies que van ayudar a caltener la castidá mientres el día.» Tal estáu de vixilia suponía la puesta en práutica del procesu de «discriminación», qu'ocupaba'l centru de la téunica casiana d'autocontrol de la castidá en seis etapes socesives, que sigue usando la Ilesia. Casiano consideraba que se llegara al culmen del progresu de la castidá cuando nun se producíen poluciones nocherniegues involuntaries.

Los sos escritos teolóxicos influyeron nes doctrines semipelagianas.

Posteridad editar

San Benitu de Nursia encamentó a los sos monxos la llectura de los escritos de Juan Casiano, y utilizar como fundamentu pal so regla, onde en ciertos pasaxes repitir casi vierbu a vierbu pasaxes de Casiano y la mesma regla afirma que ten de ser enllargada poles Conferencies de los Padres y les sos Instituciones de Casiano.

Hasta agora, los monxos d'Occidente apreciáronlu como unu de los principales maestros de la vida monástica y consideren que-yos dexó beneficiase de la rica esperiencia de los primeros monxos d'Oriente.

Dempués de la so muerte, el segundu Conceyu d'Orange, en 529, condergó'l semipelagianismo y dio una formulación teolóxica de la gracia tal como preconizaba san Agustín. El conceyu pronunciar contra los que, como Juan Casiano de Marsella, Vicente de Lerins y Fausto de Riez, daben un papel más importante al llibre albedríu.

Esto probablemente esplica porqué Juan Casiano nun fuera un santu de la Ilesia católica romana, anque sí se-y venera llocalmente. Delles llocalidaes cerca de Lérins lleven el so nome y guardar dacuando la memoria de la so fiesta el 23 de xunetu nestes villes o en Marsella. Los sos escritos, sicasí, fueron lleíos llargamente nos monesterios d'Occidente.

Otra manera, sí figura nel calendariu de santos de la Ilesia ortodoxa onde ye bien envaloráu polos sos escritos y poles sos opiniones sobre la gracia, nes que los ortodoxos reconócense, meyor que nes de san Agustín, nes posiciones tradicionalmente enseñaes polos Padres ortodoxos. Asina ye como monxos (y obispos) ortodoxos de cutiu lleven el so nome. El so fiesta celebra'l 29 de febreru (o 28 de febreru n'años non bisiestos).

Bibliografía editar

  • San Juan Casiano: Instituciones. Traducción española por L. y P. Sansegundo, Ed. Rialp, col. Neblí n. 15, Madrid, 1957.
  • San Juan Casiano: Colaciones. Traducción española por L. y P. Sansegundo, Ed. Rialp, col. Neblí nn. 19 y 20, Madrid, 1958 y 1962.
  • Michel Foucault: La llucha pola castidá. En Ph. Ariés, A. Béjin, M. Foucault y otros : Sexualidaes occidentales. Paidós. Buenos Aires. 1987.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Saint-John-Cassian. Apaez como: Saint John Cassian. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Mirabile: Digital Archives for Medieval Culture. Llingua de la obra o nome: italianu. Editorial: SISMEL – Edizioni del Galluzzo.

Enllaces esternos editar