Léonin

compositor francés (1135–1201)

Leonín o Magister Leoninus, en francés Léonin (fl. 11501201), ye, xunto con Perotín, el primer compositor conocíu de organum polifónicu, rellacionáu cola Escuela de Notre Dame. Un monxu anónimu inglés, conocíu anguaño pol nome d'Anónimu IV, escribió un sieglu dempués de la so muerte que Léonin yera'l meyor compositor de organum pa la espansión del serviciu divín. Esta ye la única referencia escrita que se tien de Léonin.

Léonin
Vida
Nacimientu circa 1150[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte 1210[1] (59/60 años)
Estudios
Llingües falaes llatín
Oficiu compositormusicólogu
Trabayos destacaos Magnus Liber (es) Traducir
Movimientu Escuela de Notre Dame (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

Compositor, poeta y profesor francés. Nel añu 1150 y hasta 1160 foi alministrador de la catedral en París. En 1192 foi ordenáu sacerdote na Catedral Notre Dame de París.

Obra editar

Atribúyese-y la creación del Magnus liber organi, el gran llibru del organa, estilu de composición de mediaos del sieglu XII, usáu en Notre Dame escontra 1200. Nun se caltién na so forma orixinal, pero sobrevivieron diverses copies en manuscritos que s'atopen en Florencia, Wolfenbüttel y Madrid. El llibru, darréu editáu por Pérotin, pon les bases de la concepción de la harmonía y composición escrita. Tamién escribió'l Gran llibru del Gradual y del Antifonario.

Coles mesmes, compunxo organa pa les partes solistes de los cantars responsoriales de la misa y del oficiu. Unu de les traces distintives del estilu de Leonín yera la yuxtaposición d'elementos vieyos y nuevos, de pasaxes de organum floríu que s'alternaben y oldeaben coles clauses de discanto, de mayor vivacidad rítmica. Ente les sos composiciones alcuéntrase Viderunt omnes, un cantu gregorianu bien popular.

Discografía editar

Referencies editar

Notes editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 86153870. Apaez como: Léonin. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.

Bibliografía editar

Específica
Xeneral

Enllaces esternos editar