José Ignacio de Márquez

políticu colombianu (1793–1880)

José Ignacio de Márquez Barreto (9 de setiembre de 1793Ramiriquí – 21 de marzu de 1880Bogotá) foi un abogáu y políticu colombianu, presidente de la República ente 1837 y 1841.

José Ignacio de Márquez
Vida
Nacimientu Ramiriquí9 de setiembre de 1793[1]
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá21 de marzu de 1880[1] (86 años)
Sepultura Cementeriu Central de Bogotá
Estudios
Estudios Universidad de Puerto Rico - Recinto Universitario de Mayagüez (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticuabogáu
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Magar provenir d'una familia de bien escasos recursos, consiguió estudiar nel Colexu de San Bartolomé, por cuenta de les sos altes calificaciones académiques; ellí llogró los sos títulos de bachiller y doctor en Derechu Civil. N'exerciendo como fiscal del ramu d'Hacienda ante la Corte Suprema (por designación de Bolívar), ente 1819 y 1821, foi escoyíu delegáu suplente al Congresu de Cúcuta, que sesionó en 1821, y por cuenta de l'ausencia de dellos titulares, correspondió-y participar nes deliberaciones, y llegó a presidir el Congresu. Ocupó'l cargu d'intendente del departamentu de Boyacá ente 1825 y 1826. Entá cuando foi designáu como rector de la Universidá de Boyacá en 1828 (naquel tiempu cuando'l Colexu de Boyacá foi alzáu a categoría d'universidá), solo exerció per unos meses, yá que foi escoyíu diputáu pola provincia de Tunja a la Convención d'Ocaña, de la que tamién aportó a presidente. Mientres tola dómina de la Gran Colombia, Márquez destacar pola so civilismo y el so respetu a la constitución emanada del Congresu de Cúcuta. En 1830 exerció per unos meses como gobernador de Cundinamarca, hasta que'l presidente interín Domingo Caycedo designó-y Ministru de Facienda, cargu dende'l cual destacóse pola austeridá que rescató les finances del país.

Eslleida la Gran Colombia, Márquez participó nel Congresu constituyente de la Nueva Granada de 1831, onde encabezó a los sectores moderaos. El 9 de marzu de 1832, esti Congresu escoyó a Francisco de Paula Santander como Presidente de la República y a Márquez como vicepresidente; y por cuenta de l'ausencia de Santander, encargó a Márquez del poder presidencial (10 de marzu a 7 d'ochobre de 1832). Tres el regresu de Santander (y la so eleición de 1833, en fórmula con Joaquín Mosquera) militó na oposición y configuró el grupu de los lliberales ministeriales (futuru Partíu Conservador), presentándose a les eleiciones presidenciales de 1837, nes que ganó al Xeneral José María Obando y a Vicente Azuero (representantes del sector lliberal progresista). El so gobiernu carauterizar pol so fomentu del civilismo, el proteicionismu económicu, el conservadorismu y la promoción de la educación. Ente 1840 y 1841 encaró la Guerra de los Supremos.

Tres el so retiru de la presidencia en 1841, exerció como profesor universitariu y Maxistráu de la Corte Suprema. Finó en 1880 siendo soterráu nel Campusantu Central de Bogotá.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 136167/jose-ignacio-de-marquez-barreto. Apaez como: José Ignacio de Márquez Barreto. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. López, Luis (1 de setiembre de 1993). «Márquez y Santander». Consultáu'l 8 de mayu de 2017.

Enllaces esternos editar