El cheddar ye un quesu pálidu de sabor agrio, orixinalmente producíu na villa de Cheddar, en Somerset, Inglaterra. Los quesos tipu cheddar son ellaboraos nel Reinu Xuníu, Irlanda, Canadá, los Estaos Xuníos, Sudáfrica, Nueva Zelanda, Australia (onde se conoz como Tasty cheese), Suecia, Arxentina y España. El so sabor va faciéndose más intensu a midida que trescurre'l tiempu de sanamientu, etiquetándose los envases según el grau de maduración (de "nidiu" a "fuerte / acedu / aneyu / secu"). Úsase lleche de vaca que tendrá de tar pasteurizada.

Quesu cheddar
Nome Quesu cheddar
Procedencia Reinu Xuníu y Inglaterra
Procedencia Reinu Xuníu y Inglaterra
Detalles
Ingredientes lleche
Materiales usaos lleche de vaca
Más información
[editar datos en Wikidata]

Ellaboración editar

La chedarización ye un procesu adicional na producción de queso tipo cheddar, onde dempués de la cocción de la masa na tina, baxar a la desueradora pa esaniciar el sueru y se prensa o si ellaborar en tina chica pescar cola tela, cortar en cubos de 30 cm de llau y se apilan de 2 o 3 cubos d'altu. A los bloques cortaos dáse-yos dellos volteos y se apilan pasando los cubos de la parte cimera a la inferior y viceversa en cada voltio. Mientres esti procesu, la cuayada caltiénse caliente y pierde el sueru conteníu na masa, lo que, xuníu al desenvolvimientu de l'acidez, fai que la cuayada fáigase más compacta, llisa y elástica.

Cuando se llogra una acidez sustancial, que puede llegar hasta 0,9 por 100, espresáu n'acedu láctico, dar# en la fragmentación de la cuayada en cachos más pequeños,añader de 2,0 a 2,5 % de sal, aproximao, pa llograr nel quesu de 1,5 a 1,8 por 100. De siguío entemezse y móldiase.

Puede dexase maurecer de trés a doce meses, según la temperatura del almacén y el grau de maduror riquíu.

Carauterístiques editar

Ye un quesu duro prensado, de forma cilíndrica o bloque (en forma de cubu). La corteza tien una consistencia dura, el so aspeutu ye llisu pudiendo anubrise de cera o envolubrase en tela. Los bloques ensin corteza pueden dir envueltos nuna película flexible, zarrada herméticamente.

La pasta presenta una testura firme, llisa y cerosa. El color ye uniforme, de paya pálido a paya escuro llegando hasta l'anaranxáu. Al igual que munchos quesos, el color del cheddar ye de cutiu modificáu pol usu de colorantes comestibles como'l achiote o Y160 (estrayíu del árbol trópical del mesmu nome), que s'usa pa da-y una tonalidá naranxa al mesmu. Los oríxenes d'esta práutica son pocu escamplaes, pero méntase qu'apaeció con cuenta del quesu tuviera un color consistente, p'ayudar al comprador a identificar el tipu de quesu cuando ta ensin etiqueta o pa identificar la rexón d'orixe del productu. El cheddar nun tien de presentar güeyos por cuenta de la formación de gas o causaos pol procesu mecánicu de la cuayada.

De normal consúmese blandiu con una edá de tres meses o se dexa maurecer hasta doce meses o más. L'arume ye'l típicu de la variedá y ye carauterísticu de la maduración regulada poles bacteries productores d'acedu láctico; el mesmu puede variar n'intensidá de nidia a fuerte..

El cheddar ye una bona fonte de vitamina B12, polo tanto recomendable para ovolactovegetarianos. Una rebanada de quesu cheddar (40 g) contién aproximao 0.5 µg de vitamina B12 (el riquíu diariu de ingesta pa un adultu son 2.4 µg).

El so usu más habitual ye como acompañamientu pa sándwiches y hamburgueses.

Denominación d'orixe editar

El nome Cheddar cheese úsase llargamente en tol mundu y nun tien una denominación d'orixe protexida (PDO). Sicasí, la Xunión Europea reconoz el West Country Farmhouse Cheddar como un quesu PDO. Pa cumplir coles esixencies de la denominación d'orixe'l quesu tien de realizase a la manera tradicional usando ingredientes locales d'unu d'estos cuatro condaos del suroeste d'Inglaterra: Somerset, Devon, Dorset, o Cornualles.

Referencies editar

  • Orde de 29 de payares de 1975 (Presidencia del Gobiernu, España), pola que s'aprueben les normes calidable pa los quesos «Cheddar», «Edam», «Gouda», «Emmental», «Gruyère» y «Danablu» (BOE de 12 d'avientu de 1975).

Referencies editar

Enllaces esternos editar