Diferencies ente revisiones de «Xosé II del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-ustríaco\b +ustriacu)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m "repartida" por "repartu"
Llinia 73:
Considérase unu de los representantes del despotismu ilustráu, gobernó sofitáu ya influyíu pol so canciller d'Estáu [[Kaunitz]]. Amosó interés poles idees enciclopedistes. Intentó modernizar, impulsar y racionalizar el funcionamientu de l'alministración con un programa de reformes coles mires de construyir un Estáu unitariu centralizáu col alemán como llingua alministrativa.
 
Empecipióse una política de lliberalización comercial, fomentóse'l desenvolvimientu de la "industria" y unificóse el sistema fiscal, iniciatives basaes n'idees [[Mercantilismu|mercantilistes]] coles que se trató d'impulsar la economía. Abolió la servidume y les corporaciones al dar garantíes a los llabradores sobre la propiedá dexando la so emancipación. Púnxose fin a les prestaciones de trabayu ente llabradores, sentó les bases de la tolerancia relixosa al poner fin a les persecuciones d'ortodoxos y protestantes, ameyoróse y secularizó la educación y creáronse nueves universidaes. Mientres la Primer RepartidaRepartu de [[Polonia]], en [[1772]], anexionó [[Galitzia]] a los dominios de los [[Casa de Habsburgu|Habsburgu]] en contra de la opinión de la so madre.
 
El [[29 de payares]] de [[1780]] xubió al tronu húngaru tres la muerte de la so madre [[María Teresa I d'Austria|María Teresa]]. Sicasí, pola so propia decisión, José II nun se fixo coronar y tampoco fixo'l xuramentu del monarca ante los húngaros. D'esta manera nun taba comprometíu a respetar les lleis que protexíen a los húngaros del poder absolutu del monarca de vez. Ante esto, foi moteyáu "''El rei Asombrerado ''" (en [[idioma húngaru|húngaru]] "''kalapos király''"), cuidao que nun usó la [[Corona de San Esteban|corona húngara]] sinón solu sombreros.