Diferencies ente revisiones de «Hulla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Referencies
revisión/correición completa
Llinia 1:
La '''hulla''' ye una roca sedimentaria orgánica, un tipu de [[carbón]] mineral que contiencontién ente un 45 y un 85 per cientu de [[Carbonu|carbonu.]] Ye dura y argayadiza, estratificada, de color negru y rellumu mate o grasu. FormarFórmase por aciu la compresión del [[lignitu]], principalmente na Era[[Paleozoicu|Dómina Paleozoica]], mientres los períodos [[Carboníferu]] y PérmicoPérmicu. SurdiSurde como resultáu de la descomposición de la materia vexetal de los [[Viesca|montes]] primitivos, procesu que riquió millones d'años. Ye'l tipu de carbón más abondosoabondosu.
 
Presenta mayor proporción de carbonu, menor porcentaxe de mugor y mayor poder caloríficu que'l lignitu.
Llinia 6:
 
== Variedaes ==
Hai tres variedadvariedaes:
* '''Hulla grasagraso''', d'antiguo al destilarladestilala llográbase gas d'allumáu.
* '''Hulla magramagro''' o '''secaseco''', que s'emplega como combustible. El so aspeutu presenta bandes mate.
* '''Hulla semisecasemiseco''' que s'emplega na producción d'alimentos pa cabres o otros animales domésticos. YeTa alternada con bandes brilloses.
 
== Subproductos ==
* '''Coque''': usáu como combustible n'altos fornos de les aceríes.
* '''Creosota''': combináu de destiladosdestilaos del [[alquitrán]] de la hulla. Llargamente usáu como protectorproteutor de la [[madera]] espuesto al esterior.
* '''Cresor''' o '''Cresol''': metilfenol que s'estrayiestrái del carbón de hulla usáu como antisépticoantisépticu y desinfestante
* [[Gas]], alquitrán, sustancessustancies p'arumes, pintures, [[Plásticu|plásticos]], neumáticos, insecticides y pavimentos.
 
== Ver tamién ==