Diferencies ente revisiones de «Claude Debussy»

Contenido eliminado Contenido añadido
audios
m Robó: Troquéu automáticu de testu (- namá + namái )
Llinia 19:
 
=== Formación ===
Primeramente, Claude Debussy foi destináu a la clase de pianu de [[Antoine François Marmontel|Marmontel]] y a la de solféu de [[Alexandre Jean Albert Lavignac|Lavignac]]. Contra lo que davezu se supon y a pesar de los informes de los sos propios profesores, el rendimientu académicu de Debussy apurrió-y una primer medaya en solféu en 1874, la segunda en 1875 y la tercer medaya al añu siguiente. Les sos resultancies na asignatura de pianu fueron bien inferiores y namánamái en 1877 llogra un segundu premiu. Enforma peores fueron les sos esperiencies na clase d'harmonía de Emile Durand, na qu'ingresara en 1877. Y muncho más granible la so estancia na clase d'acompañamientu de Auguste Bazille mientres el cursu 1879-1880, na que consiguió'l primer premiu. El 28 d'avientu de 1880, Debussy matricular na clase de composición de [[Ernest Guiraud]]. En 1883 y 1884, la so actitú griespa acentuóse y son numberoses les anécdotes sobre la so heterodoxa, especialmente nel planu harmónicu. En 1883 realizó un primer intentu pa llograr el [[Premiu de Roma]] cola cantata ''-y Gladiateur'', sobre testu de Émile Moreau, pero namánamái algamó'l segundu premiu. El ganador d'aquel añu, el so amigu [[Paul Vidal]], venció-y el so plaza de pianista d'ensayos na Sociedá Coral Concordia, que presidía [[Charles Gounod]]. El 27 de xunu de 1884, la cantata ''[[L'enfant prodige]]'' ''(El fíu pródigu)'', sobre testu de [[Edouard Guinand]], apurrió-y el primer premiu: la pensión con estancia de tres años na Villa Mèdicis.
 
==== Influencies musicales y lliteraries ====
Llinia 60:
Noctámbulo y asiduo a los ambientes de café, d'escasos recursos económicos y con variaos problemes personales, Claude Debussy travesó periodos de depresión y otros de puxanza y notoriedá pública. El progresivu distanciamientu de los sos padres o la rotura del so compromisu con Thérèse Roger (la intérprete qu'estrenó «La Démoiselle élue» y «Proses lyriques») nun torgar el so ritmu de trabayu febril. Asina, de 1892 a 1894 daten les sos creaciones más reveladores, toes pa orquesta.
 
Del plan inicial que trazara de [[preludiu]], interludiu y paráfrasis, namánamái subsiste la primer parte na so [[Preludiu al pigazu d'un faunu]] (''Prélude à l'après-midi d'un faune'' en francés), basáu nun poema bucólicu de [[Stéphane Mallarmé]] que tamién foi ilustráu pol pintor impresionista [[Manet]]. Foi estrenáu'l 22 d'avientu de 1894 n'unu de los conciertos de la «Société Nationale de Musique». En 1912, el baillarín rusu [[Vaslav Nijinski]], col patrociniu del empresariu de ballets, [[Serguéi Diáguilev]], lo coreografió ya interpretó per primer vegada en versión pa ballet.
 
Les novedaes que la obra presentaba yeren munches: una orquestación peculiar con namánamái 3 flautes, 2 oboes (mutáu unu en corno inglés), 2 clarinetes, 2 fagotes, 4 trompes y dos arpes sumaes a la formación de cuerda. Nin trompetes, nin trombones, nin percusión, nada que-y alloñar de la sonoridá escorrida, tenue y vaporosa. Destaca amás la estructura de la composición: seis partes de llargor desigual apoderaes pol solu de flauta inicial ''(très modéré),'' que ye espuestu depués con una harmonización leve y dempués completa. Una segunda parte presenta un segundu motivu nel oboe y conduz a una atmósfera de mayor animación. Dempués, na tercera, clarinete, oboe y cuerda presenten un elementu melódicu nuevu, de gran emotividá y llirismu ''(même mouvement et très sostenu).'' La cuarta parte retoma la primer tema tresformada rítmicamente. Dempués la tema se reexpone y se esquematiza nuna especie de coda final. Per primer vegada, Debussy estremábase totalmente de la estética establecida, de cualquier obligación tonal y toma al so antoxu los recursos pa espresar esa impresión xeneral que nél dexó'l poema de Mallarmé.
 
==== ''Pélleas et Mélisande'' ====