Diferencies ente revisiones de «Masaccio»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-{{Artículu bonu}} +)
m Robó: Troquéu automáticu de testu (- namá + namái )
Llinia 13:
La so primer obra segura ye'l [[trípticu]] pa San Juvenal de Casia, que lleva la fecha, na tabla central, de 23 d'abril de 1422: <small>ANNO DOMINI MCCCCXXII A DI VENTITRE D’AP[RILE]</small>. Ye posible, según da a entender [[Giorgio Vasari|Vasari]], qu'en 1423 Masaccio realizara un viaxe a [[Roma]], con motivu del xubiléu. En 1424 inscribir na Compañía de San Lucas de Florencia. Posiblemente anguaño o en 1425 empezó a collaborar con [[Masolino]] nos frescos de la capiya Brancacci de la ilesia de [[Santa María del Carmine]] de dicha ciudá. En febreru de 1426 empezó'l ''Polípticu de Pisa'', trabayu que lu ocuparía mientres casi tol añu.
 
En 1428 treslladar a Roma, convidáu pol cardenal Brando da Castiglione pa decorar la capiya de San Clemente na ilesia homónima. En Roma trabayó nel Polípticu de Santa María Mayor, del cual caltiénense los «Santos Jerónimo y Juan Bautista» (anguaño na [[National Gallery de Londres|National Gallery]] de [[Londres]]). Morrió en Roma na seronda de 1428, cuando cuntaba namánamái ventisiete años d'edá. Delles fontes antigües menten el rumor de que foi envelenáu.
{{cita|''Pinsi, y la mia pittura al ver fu pari;<br />l'atteggiai, l'avvivai, -y diedi il moto,<br />-y diedi affetto; insegni il Buonarroto<br />a tutti gli altri, y da me solu impari''.|Epigrama de [[Annibal Caru]]}}
 
Llinia 25:
=== Capiya Brancacci ===
{{AP|Capiya Brancacci}}
En [[1424]], Masaccio y [[Masolino]] empezaron la decoración de la [[Capiya Brancacci]], nel transepto de la ilesia de [[Santa María del Carmine]]. La capiya fuera construyida acordies con les disposiciones testamentaries de Pietro Brancacci, pero foi [[Felice Brancacci]], prósperu mercader en [[seda|sedes]] qu'había desempeñaos dellos cargos políticos importantes en Florencia, quien encamentó la decoración de la capiya a Masaccio y Masolino. Los dos pintores trabayaron de forma perfectamente coordinada: dambos trabayaron nos dos parés de la capiya, y dieron una gran unidá a la composición, gracies al empléu d'una mesma gama cromática, y de un únicu puntu de vista (el d'un espectador asitiáu nel centru de la capiya). Cuando Masolino coló a [[Hungría]], en septiembre de [[1425]], Masaccio siguió trabayando en solitariu. Más palantre, tres la partida a [[Roma]] y posterior muerte de Masaccio, el trabayu quedó atayáu. En [[1436]] Felice Brancacci foi desterráu de Florencia al xubir al poder la familia [[Médici]]. La decoración de la capiya namánamái foi terminada en 1481 por [[Filippino Lippi]]. Ente 1746 y 1748 realizáronse importantes tresformamientos na capiya, y en 1781 sufrió importantes deterioros por causa de una quema que ennegreció los [[pintura al frescu frescos]]. Fueron restauraos en 1988, volviéndose a'l color orixinal.
 
Los frescos distribuyir en dos niveles horizontales a lo llargo de los dos parés de la capiya (orixinalmente había tamién pintures nos lunetos y na bóveda, toes elles obra de Masolino). Síguese l'esquema característicu de la pintura florentina al [[frescu]], consistente n'ordenar les composiciones como si fueren cuadros asitiaos nel muriu, y, pa destacar esta idea, cada escena ta enmarcada por pilastres clásiques y [[capitel corintiu|capiteles corintios]] pintaos.
Llinia 62:
[[Archivu:Masaccio7.jpg|thumb|center|600px|''El tributu''.]]
 
Masaccio representa nun solu espaciu tres acontecimientos socesivos. La escena estremar en trés partes: nel centru del frescu'l cobrador, de llombu, con túnica colorada, solicita'l pagu del impuestu, y Jesús ordena a Pedro, con un xestu que l'apóstol repite, lo qu'hai de faer; a la izquierda d'esta escena (nun apaez na imaxe) apaez Pedro, esforciándose en sacar la moneda del pexe qu'acaba de pescar; a la derecha, finalmente, Pedro paga'l tributu al cobrador ante un edificiu en perspectiva. Rellacionóse esta escena colos nuevos intereses marítimos de Florencia (nun hai qu'escaecer qu'el comitente de la obra, Felice Brancacci, fuera cónsul del mar): la idea que se suxure, entós, ye la del mar como fonte d'ingresos pa la República. Dellos autores señalaron intervenciones de Masolino nesta pintura. [[Giulio Carlo Argan|Argan]] suxure otra interpretación de la tema: «''Masaccio ye demasiáu cultu y demasiao humanista como para nun entender el significáu fondu de la tema: namánamái a Pedro, como xefe de la Ilesia, va corresponder tratar col mundu, colos poderes terrenales''».<ref>Argan, Giulio Carlo: ''Renacimientu y Barrocu. I. De Giotto a Leonardo da Vinci''. Madrid, Akal, 1987; p. 141.</ref>
 
* '''''El bautismu de los neófitos''''': la tema equí vien de los [[Fechos de los Apóstoles]], y concretamente de Biblia Fechos|2:41}}.