Diferencies ente revisiones de «Revolución Cultural»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\{\{Artículu destacáu\}\} +)
m Robó: Troquéu automáticu de testu (- namá + namái )
Llinia 56:
Tres l'IX Congresu, Lin Biao remanecía como'l nuevu gran líder n'acurres de la República Popular. Nomáu oficialmente sucesor de Mao y vicepresidente del partíu, el so ascensu vertixinosu na xerarquía del poder paecía asitialo nuna posición inmeyorable pa ser el nuevu home fuerte del réxime.
 
Tres esos ésitos aparentes, sicasí, la realidá yera más complexa. La adulación estrema de Lin Biao llevara yá a Mao a resabiar de les auténtiques intenciones del que paecía ser el so lleal collaborador. Mientres l'IX Congresu, producióse un enfrentamientu fuerte ente dambos por cuenta de la insistencia de Lin Biao en que Mao tenía de ser proclamáu nuevu presidente de la República Popular, pa ocupar asina la xefatura d'Estáu qu'había perdíu Liu Shaoqi. Mao, sicasí, negar a ocupar la presidencia y defendía l'abolición del cargu. Puede paecer paradóxicu que fuera Lin Biao el que primiera a Mao p'asumir la presidencia pero,a última hora, Mao sabía qu'aceptar el cargu de presidente podía xustificar a los miembros del partíu que víen la Revolución Cultural como una estrataxema so pa faese col poder político. Al refugar el puestu, Mao presentábase como líder esmolecíu namánamái pola ideoloxía y el partíu, y non por ambiciones personales. Pero hai una razón entá más importante pa la negativa de Mao a restaurar la xefatura del Estáu: en nomando a Lin Biao sucesor y vicepresidente del partíu, Mao sabía qu'en casu de restaurar la presidencia, el cargu de vicepresidente tendría de corresponder a Lin Biao, lo cual aseguraría a ésti'l so papel como sucesor. Otra manera, la suspensión de la xefatura del Estáu esaniciaba tantu'l cargu de presidente como'l de vicepresidente, y dexaba al primer ministru Zhou Enlai a lo más dirixente del aparatu del Estáu, lo cual llindaba de manera considerable'l poder de Lin Biao. Dada la rocea creciente que sentía escontra Lin, Mao preferiría nun dar a ésti una parcela más de poder, dexando a Zhou Enlai como home fuerte de los aspeutos políticos y de xestión del Gobiernu.
 
A partir d'esi momentu, anque en públicu ambos yeren eponderaos como'l trunfadores de la Revolución Cultural, les relaciones ente los dos entraren nuna fase de rocea cada vegada mayor. Dempués de qu'en marzu de [[1970]] Mao aboliera la xefatura del Estáu, na II Sesión Plenaria del IX Congresu Nacional del Partíu, celebrada en Lushan n'agostu d'esi añu, Lin Biao, sofitáu en dellos collaboradores cercanos, intentó faese cola presidencia de la República Popular. Esi intentu de golpe d'Estáu, que sería reveláu trés años más tarde por Zhou Enlai, supondría l'enfrentamientu total ente Mao y Lin. Nuna situación análoga a la que se diera al empiezu de la Revolución Cultural con Liu Shaoqi, Mao empezó'l so ataque a Lin Biao de manera indirecta, criticando a los sos collaboradores. A sabiendes de los sofitos que Lin Biao tenía nel senu del exércitu, Mao criticó primero a unu d'el so siguidores principales nel exércitu, [[Chen Boda]], al qu'acusó de «ultraizquierdista», y esixó a los mandos del exércitu que se xunieren a les crítiques. Los militares aceptaron, y Lin Biao diose cuenta de que s'había quedáu totalmente aislláu frente al ataque de Mao y Zhou Enlai.