Diferencies ente revisiones de «Lampyridae»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Referencies
m cambeos
Llinia 1:
Los '''lampíridos''' ('''Lampyridae''') son una [[Familia (bioloxía)|familia]] de coleópteros polífagos qu'inclúi les '''luciérnagas''' o '''bichos de lluz''', caracterizaos pola so capacidá d'emitir lluz (bioluminiscencia). Conócense más de 2.000 [[Especie|especies.]] Munches puédense atopar en banzaos o nes árees húmedes y boscoses, onde losles sos báraboscanesbes tienen una fonte d'alimentu abondoso. Son coleópteros de cuerpu nidiu rellacionaos a les families Lycidae, Phengodidae y Cantharidae, con distribución mundial de siquier 1900 especies conocíes.
 
== Característiques ==
Llinia 9:
Nes nueches templaes, ye posible ver a les luciérnagas femes allumase p'atraer a los machos que sobrevuelen. Si siéntense amenaciaes, desactiven la lluz. Xeneren lluz por aciu un órganu especial asitiáu so la cutícula (ectodérmico), asitiáu na parte inferior del abdome, n'intervalos de 6 a 8 segundos. Esta lluz producese por un procesu d'oxidación de la luciferina en presencia de la [[enzima]] ''luciferasa'', qu'asocede bien rápido. Esti procesu recibe'l nome de bioluminiscencia y emite una lluz brilloso con poca elevación de la temperatura. Delles especies emiten la lluz con esquemes definíos de variación nos intervalos y el númberu de rellumos.
 
Dellos díes dempués del acoplamientu, la fema pon los güevos fertilizaos, baxu de la superficie de la tierra. Los güevos guaranse mientres 3 a 4 selmanes y entós salen d'ellos losles báraboscanesbes, que tienen güeyos simples. Dalgunes faen llurigues soterrañes, y otres na corteza de los árboles.
 
LosLes báraboscanesbes de luciérnaga, conocíes como '''viermes de lluz''', #alimentar de pequenos cascoxos y [[Llimiagu|llimiagos.]] Paralizenlos con un fluyíu dixestivu que dixer el cuerpu del moluscu y depués zuquen el so alimentu. Dempués de meses d'alimentase #convertir en pupes mientres 7 a 20 díes y depués remanecen como adultos (imagos).<gallery>
File:Leuchtkaefer fg01.jpg|Lluces na nueche producíes por luciérnagas
File:Leuchtkäfer - Firefly.JPG|Vierme de lluz