Diferencies ente revisiones de «Batalla de Cuadonga»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 8:
|combatientes1=[[Don Pelayu]]<br />Tropes ástures
|combatientes2=Tropes de Munuza, gobernador de la rexón sol Imperiu Omeya
|soldaos1=300 soldaos|
|soldaos2=Desconocíes (calcúlase qu'ente 800 y 1.400 homes. Según la Crónica de Albelda 187.000 homes)
}}
La '''batalla de Cuadonga''' tuvo llugar en [[722]] en [[Cuadonga]] ([[España]]), una paraxa próxima a [[Cangues d'Onís]] ([[Principáu d'Asturies|Asturies]]), ente l'exércitu de [[Don Pelayo]] y tropes musulmanes, que resultaron ganaes. Esta acción bélica considérase como l'arranque de la [[Reconquista]].
 
Gobernaba'l norte peninsular dende [[Xixón]] un [[Bereber (etnia)|bereber]] llamáu [[Munuza]], que la so autoridá foi desafiada polos dirixentes ástures que, axuntaos en [[Cangues d'Onís]] en [[718]] sol lideralgu de Pelayo, tomaron la decisión de remontase negándose a pagar impuestos esixíos, el ''jaray'' y el ''yizia''. Tres delles aiciones de castigu al cargu de tropes árabes locales, Munuza solicitó la intervención de refuerzos dende [[Emiratu de Córdoba|Córdoba]]. Anque se restó importancia a lo que taba asocediendo nel estremu ibéricu, l'emir [[Ambasa]] unvió al mandu de [[Al Qama]] un cuerpu espedicionariu sarracenu que probablemente en nengún casu algamaría la cifra de 180.000 homes dada poles cróniques cristianes.
 
Tocantes a les fuerces de Pelayo, la historiografía recién les cuantifica en pocu más de 300 combatientes. Con elles esperó a el musulmanes nun llugar estratéxicu, como l'angostu valle de Cangues de los [[Picos d'Europa]] que'l so fondu cierra'l [[monte Auseva]], onde un atacante ordenáu nun dispón d'espaciu pa maniobrar y pierde la eficacia que'l númberu y l'organización podríen otorga-y. Ellí, en 722, prodúxose l'enfrentamientu, que la so dimensión desconocer y que pudo tratase d'una batalla o una simple escaramuza. La cuestión ye que les tropes sarracenes fueron abrasaes, obligando a Munuza a escapar de Xixón, onde se topaba nesi momentu. Nun llogró fuxir el gobernador musulmán cuidao que él y les sos tropes atoparon la muerte. Un centenar d'homes comandaos por Pelayo ocuparen la célebre cueva de Cuadonga, atacando dende ellí a les asoraes tropes mores. Al Qama topó la muerte nesti llance, ente que les sos fuerces sufrieron grandes perdes na so desordenada fuxida, al cayer sobre ellos una fastera por cuenta d'un desprendimientu de tierres, probablemente provocáu, cerca de [[Cosgaya]] en [[Cantabria]].