Diferencies ente revisiones de «Hungría»

Contenido eliminado Contenido añadido
Chabi (alderique | contribuciones)
Chabi (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 46:
 
'''Hungría''' ye un estáu [[Europa|européu]], miembru de la [[Xunión Europea]]. Cuenta con 93.030 km<sup>2</sup>. La so capital ye [[Budapest]]. Llenda con [[Austria]], [[Eslovaquia]], [[Ucraína]], [[Rumanía]], [[Serbia]], [[Croacia]] y [[Eslovenia]].
 
Dempués del pasu pol territoriu de pueblos como los [[celtes]], los [[Antigua Roma|romanos]], los [[hunos]], los [[eslavos]], los [[xépidos]] y los [[ávaros]], nel sieglu IX d.C. el gran príncipe [[Árpád]] fundó Hungría. El so bisnietu [[Esteban I d'Hungría|Esteban I]] aportó al tronu nel 1000 y convirtió el reinu al [[cristianismu]]. El [[Reinu d'Hungría]] esistió mientres casi mil años y en dellos momentos de la so hestoria aportó a unu de los centros culturales del mundu occidental. Tres la derrota magiar na [[batalla de Mohács]] énte los [[otomanos]], gran parte d'Hungría integró l'imperiu otomanu mientres 150 años (1541–1699). Dempués, Hungría integróse nos dominios de los [[Habsburgu]] y más tarde formó parte del [[Imperiu austríacu]], dientro del cual llogró autonomía como Reinu d'Hungría dende 1867 convirtiéndose ésti en [[Imperiu austrohúngaru]].
 
Hungría foi una [[Potencia mundial|potencia]] hasta'l final de la [[Primer Guerra Mundial]], cuando la derrota llevó a la firma del [[Tratáu de Trianon]] que-y supunxo la perda de más de dos tercios del so territoriu. Na [[Segunda Guerra Mundial]] el país lluchó nel bandu del [[Potencies de la Exa na Segunda Guerra Mundial|Exa]] y tamién sufrió importantes perdes materiales y humanes. Ente 1947 y 1989 Hungría tuvo rexida por un [[Estáu socialista|gobiernu comunista]], un períodu nel que foi'l centru de l'atención mundial pola [[Revolución húngara de 1956|Revolución de 1956]] y pola pionera apertura de la so frontera con Austria en 1989, fechu qu'aceleró'l colapsu del [[Bloque comunista]].
 
== Hestoria ==
Línea 54 ⟶ 58:
 
Los maxares (húngaros) apocayá unificaos, empuestos por Árpád, empezaron a establecese na cuenca de los Cárpatos a partir del 895. D'alcuerdu a los llingüistes los húngaros tendríen el so orixe nuna antigua población ugrofinesa qu'habitó orixinariamente les zones montiegues asitiaes ente'l ríu Volga y los montes Urales. El rei [[Arnulfu I]] de Baviera convidó a los húngaros a ocupar les tierres de Svatopluk al este del [[ríu Danubiu]]. En [[894]], ente que Simeón de Bulgaria atacó al imperiu bizantín, Svatopluk cuestionáu Arnulfu invadiendo Panonia. Tanto Arnulfu como Llión VI'l Sabiu buscaron l'ayuda de los húngaros, quien taben en condiciones d'atacar a los búlgaros y los moravos de la parte posterior. Arnulfo caltuvo l'alianza colos húngaros hasta la so muerte en 899.
 
Dende 1989 Hungría ye una [[república parlamentaria]] democrática y ye considerada un país desenvueltu. Ye un destín turísticu importante, pos atrai a más de diez millones de visitantes tolos años. El país cunta col mayor sistema de cueves de [[agües termales]] del mundu, el mayor llagu d'Europa Central, el [[llagu Balatón]], y les mayores praderíes naturales del Viejo continente, en [[Hortobágy]].
 
== Política y alministración ==