Diferencies ente revisiones de «Alfonso VIII de Lleón»

Contenido eliminado Contenido añadido
Ampliación del artículu con nuevos datos
ampliación del artículo
Llinia 8:
 
Ye incomprensible y anacrónicu numberar a esti rei col ordinal IX y non el VIII como-y correspuende. Ensin dulda obedez al interés por confundir, absorber y usurpar la identidá del reinu de Llión confundiéndolo col de Castiella. ¿Con qué fin y oxetu?
 
Pa l'alministración del so reinu, Alfonsu cuntaba cola ayuda de nobles que teníean cargos politicos y con otros servidores más inferiores y acasu mas permanentes.
Les sos esmoliciones fundamentales fueron la xusticia y la facienda. Determinó que '''tolos xueces''' del so reinu, previu xuramentu, nun recibieren regalu dalgunu de naide, nin pequeñu nin grande, pos el mesmu monarca daba a toos ellos una remuneración abondosa, por cuenta de l'ayalga real. Asina tenemos como nes '''Cortes de Benavente de 1202''' afitó los principios y derechos económicos del reinu y de los sos habitantes.
Alfonsu VIII apuerta al tronu con 16 años, tres la muerte del so padre y tien que faer frente a la so madrasca que pretende coronar como rei de '''Llión''' al so fíu Sancho.
Alfonso VIII convoca nel añu 1188 una 'curia estraordinaria' a la que van asistir l'arzobispu de Compostela, máxima autoridá eclesiástica del reinu, los demás obispos, los nobles y los representantes escoyíos por caúna de les ciudaes. Esta curia, axuntada nel claustru de la ilesia de San Isidoro ye considerada anguaño como les '''primeres cortes celebrada en [[Europa]]'''. En estas cortes el rei estableció los sos decretos o costitución, aquellos '''decreta''' de 1188 pueden considerase como la primer '''carta magna d'Europa'''.