Diferencies ente revisiones de «Les Arribes»

Contenido eliminado Contenido añadido
La fala revirana; introducción
Sin resumen de edición
Llinia 6:
 
Escontra 1880, el médicu de [[Aldeadávila]], Crotontilo, yá realizó'l primer diccionariu de términos d'esta fala o dialectu, y sollertó de la so importancia.
 
Unu de los primeros trabayos foi «Estudios de Fonétika Kastelána» del salamanquinu D.F. Araujo, publicada en [[Madrid]] y [[París]] en 1894. Pero'l verdaderu iniciador foi Manuel Fernández de Gata y Galache, farmacéuticu de [[Villavieja de Yeltes|Villar de la Vieya de Yeltes]] y gran conocedor de [[La Ramayería]] y La Rivera. Gran parte de la so vida dedicar a ellaborar un diccionariu de la nuesa fala perdida, que publicó en [[Salamanca]] en 1903, na so obra «Refalfios» y «Vocabulariu charruno», per otra parte percorrió gran parte de los nuesos pueblos recoyendo vocabulariu. Menéndez y Pidal publicó pola mesma dómina la so obra «Estudiu del dialectu llionés», en 1906. Pa esti sabiu, la fala de La Rivera pertenez al grupu llionés oriental.
 
Federico d'Onís aprovechó esta temática pa ellaborar la so tesis doctoral «Contribución al estudiu del dialectu llionés», que se publicar en [[Salamanca]] en 1909 y na que se deica a atopar rastros del llionés en documentos del sieglu XIII calteníos nel Arquivu de la Catedral de Salamanca.
 
Finalmente, vamos terminar esta introducción falando de la obra del profesor de Hamburgo Fritz Krüger «Studien zur Lautgeschichte Westspanischer Murdarten", trabayu más estensu de 1914 nel que fala de los dialectos usaos nel oeste de España dende [[Provincia de Zamora|Zamora]] hasta [[Provincia de Cáceres|Cazris]], pero cola esceición de la fala de La Rivera, quiciabes porque reconocía que yá había pervalibles estudios. Mientres estos trabayos tuvo morando na villa zamorana de Fermoselle, dixebrada de La Rivera pel ríu Tormes, pero con frecuentes tratos con [[Villarinu]]. Ellí pudo escuchar a fermosellanos y villarejos esplica-y particularidaes de la fala del pueblu de [[Villarinu]].
 
== Referencies ==