Diferencies ente revisiones de «Clima»

Contenido eliminado Contenido añadido
Esbardu (alderique | contribuciones)
m Revertíes les ediciones de 132.184.131.227 (alderique) hasta la cabera versión de AsturiBot
mSin resumen de edición
Llinia 117:
Les [[Corriente marina|corrientes marines]] o, con mayor propiedá, les corrientes oceániques, encargar de treslladar una enorme cantidá d'agua y, poro, d'enerxía térmica (calor). La influencia bien poderosa de la [[corriente del Golfu]], que trai agües templaes dende les llatitúes intertropicales fai más templada la mariña atlántica d'[[Europa]] que lo que-y correspondería según la so llatitú. Sicasí, otres zones de la mariña esti d'América del Norte, asitiaes a la mesma llatitú que les d'Europa presenten unes temperatures muncho más baxes, especialmente pel hibiernu. El casu de [[Washington D. C.]], por casu, puede comparase con [[Sevilla]], que ta a la mesma llatitú, pero que tien unos iviernos muncho más templaos. Y esta diferencia acentúase más escontra'l norte, porque al alloñamientu de la corriente del Golfu hai que sumar la influencia de les agües fríes de la [[corriente del Llabrador]]: [[Oslo]], [[Estocolmo]], [[Helsinki]] y [[San Petersburgu]], capitales de países europeos, atopar a la mesma llatitú que la península del Llabrador y la badea de Hudson, territorios prácticamente deshabitados pol clima desaxeradamente fríu. Otru interesante exemplu de que les temperatures nun guarden una correspondencia estricta cola llatitú, cuando se traten de corrientes oceániques fríes o templaes atopar nel fechu de que les agües oceániques n'España y Portugal son más templaes que nes mariñes de Canaries y Mauritania, a pesar de la menor llatitú de les mariñes africanes, pol fechu de qu'en dambos casos tán incidiendo los efectos de dos corrientes distintes: la [[corriente del Golfu]] nes mariñes europees y la de [[Corriente de les Islles Canaries|les Canaries]] nes mariñes africanes.
 
Les corrientes fríes tamién exercen una poderosa inflúi sobre'l clima. Na zona intertropical producen un clima bien grebu nes mariñes occidentales d'África y d'América, tantu del norte como del sur. Estes corrientes fríes nun se deben a un orixe polar de les agües (daqué que se señala en dellos testos dende fai enforma tiempu), que nun s'esplicaría nel casu de les corrientes fríes de [[California]] y de [[Canaries]] una y bones dambes tán allugaes ente corrientes templaes a mayor y a menor llatitú. La frialdá de les corrientes deber al ascensu d'agües fondes en diches mariñes occidentales de la Zona Intertropical. Esi ascensu de les agües, lentu pero constante, ye bien evidente nel casu de la Corriente de Humboldt o del Perú, una zona bien rica en [[plancton]] y en pesca, precisamente, pol ascensu d'agües fondes, que traen a la superficie una gran cantidá de materia orgánico. Como les agües fríes producen alta presión atmosférica, como s'esplica nos artículos sobre la [[Guayana Venezolana]] y sobre la [[diatermancia]], el mugor relativo nes árees d'agües fríes ye bien baxa y les agües son bien escases o nules: el [[desiertu de d'Atacama]] ye'l más grebu del mundu.
 
Los motivos de la surgencia de les agües fríes deber a dos razones rellacionaes col movimientu de rotación de la Tierra:
Llinia 232:
 
== Referencies ==
{{Listarefllistaref|2}}
 
== Enllaces esternos ==
{{Commonscat|Weather}}
{{WikcionarioWikcionariu}}
{{WikinoticiasWikinoticies|Categoría:Clima}}
* [http://www.cnrs.fr/clima El clima de la Tierra – Animación CNRS/sagascience (2012).]
* [http://www.ciifen.org/index.php?option=com_content&view=category&layout=blogue&id=98&Itemid=131&lang=ye Clima-Concepto básicos.]
Llinia 248:
* [http://web.me.com/uriarte/Hestoria_del Clima_de_la_Tierra/Historia_del clima_de_la_Tierra.html Hestoria del clima de la Tierra.]
* [http://www.nationalgeographic.es/ciencia/la tierra/climate Clima] (National Geographic).
 
 
{{Tradubot|Clima}}
 
[[Categoría:Clima|Clima]]
 
 
[[Categoría:TB15]]