Diferencies ente revisiones de «Clima»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Océano Atlánticu +Océanu Atlánticu)
Llinia 110:
La proximidá del mar modera les temperatures estremes y suel apurrir más mugor nos casos en que los vientos procedan del mar escontra'l continente. Les [[oral]]s marines atenúan el calor mientres el día y les terrestres llinden la irradiación nocherniega. Na zona intertropical, esti mecanismu de los orales templa'l calor nes zones costeres yá que son más fuertes y refrescantes, precisamente, cuanto más calor fai (nes primeres hores de la tarde).
 
Una alta continentalidad, sicasí, acentúa la [[oscilación térmica|amplitú térmica]]. Va Provocar iviernos fríos y branos calorosos. L'exemplu más notable de la continentalidad climática tener en Rusia, especialmente, na parte central y oriental de Siberia: Verjoyansk y Oimyakon anden a la tema ente sigo como los polos del fríu mientres los llargos iviernos boreales (menos de 70 °C baxo cero). Dambes poblaciones atópense relativamente cerca del [[Océanu Árticu|océanu Glacial Árticu]] y del [[océanu Pacíficu]], pero bien llueñe del [[OcéanoOcéanu Atlánticu|Atlánticu]], que ye d'onde proceden los vientos dominantes (vientos del Oeste).
 
La continentalidad ye la resultancia del altu [[calor específico]] del [[agua]], que-y dexa caltener se a temperatures más fríes pel branu y más templaes pel hibiernu. Ye lo mesmo que dicir que l'agua nun ye [[diatermancia|diatérmana]] yá que se calecer directamente colos rayos solares anque tien una gran [[inercia térmica]]: tarda enforma en calecer, pero tamién tarda más n'esfrecese por irradiación, en comparanza coles árees terrestres o continentales. Les mases d'agua son, pos, el más importante axente moderador del clima.