Diferencies ente revisiones de «Dolores Sánchez Buergo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachug (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{Ficha de persona}} DOLORES SÁNCHEZ BUERGO (LA GALANA)
'''Dolores Sánchez Buergo''', ([[1937]], [[Piñeres de Pría]]), conocía como '''''La Galana''''', ye una poetisa [[Asturies|asturiana]].
 
 
 
La Galana (Piñeres de Pría, 1937), llabradora y poetisa.
 
== Vida ==
H.iyaFía de Manuel Antonio Galán García, mayestru nacional, aficionáu a la lliteratura, y de María Josefa Sánchez Buergo, llabradora de Piñeres y collaboradora de la modista de la marquesa d'Argüelles (la marquesa, por ciertu, yera la madrina de la madre de la Galana).
El padre, nativu de Riberes de Pravia, foi mayestru de la escuela de *Pría mientres 8 cursos y tenía contactu con José García Peláez ([[Pin de Pría]]), al qu'almiraba y diba ver a Nueva, y con [[Rubén Darío]], que branió dalguna temporada nos contornos de Riberes de Pravia.
Los padres de la Galana nun llegaron a casar, porque a él detuvieronlu y asesinaronlu unos milicianos en plena Guerra Civil, en Les Arriondes.
Línea 15 ⟶ 12:
Llabradora, ganadera y poetisa, tou eso por igual (y trabayándolo siempres bien duru coles sos propies manos), cultiva flores y frecuentemente lleva ramilletes d'hortensies blanques y azules p'afatar el vestibulu de la Casa de Cultura de [[Llanes]].
 
El so enclín d’escritora amuésase dende bien llueu, h.aciendo’l so primer escritoriu “campestre”, nun truebanu de abeyas que morrieran, poniendo una tabla pequeña enriba del caxellu, y un troncu carcoxu d’asientu. Esti yera l’escritoriu que tuvo dende los seis a los nueve años, onde escribía en pizarra, papel, a llápiz o a tinta. Na posguerra, en metada de la tristeza y de la murnia xeneral, María Dolores Sánchez escribía cosas alegres, típicas. La primer “Retórica-Poética” qu’estudió, a los doce años más o menos, h.ue la de González Abín, que-y la emprestaron les fíes. Estudia bachiller y aprovecha pa lleer tolo que pue compaxinándolo con otros trabayos. Ye colaboradora avezada con composiciones n’asturianu en periódicos, llibros de fiestes, turísticos, relixosos, etc. .
 
==Obra==
Línea 36 ⟶ 33:
*[http://higiniogumersindodelrio.blogspot.com.es/2014/10/dolores-sanchez-buergo-la-galana.htmlLa Galana, Blog de Higinio del Rio]
*[http://www.ayuntamientodellanes.com:8080/noticia/-/asset_publisher/59d802ebedd7/content/homenaje-a-dolores-sanchez-buergo-la-galana?inheritRedirect=false#.WMCTLPKt-Bs La Galana, WEB del Conceyu de Llanes]
 
[[Categoría:Escritores d'Asturies]]
[[Categoría:Muyeres escritores n'asturianu]]