Diferencies ente revisiones de «Alfabetu cirílicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-Azerbaiján +Azerbaixán)
Llinia 236:
[[File:Scripts in Europe.svg|thumb|300px|right|Mapa de los sistemes d'escritura d'Europa por países.]]
===Alfabetu llatín===
Un númberu de llingües que s'escriben col alfabetu cirílicu escribiéronse tamién col [[alfabetu llatín]], como l'[[azerbaijanu]], l'[[Idioma uzbekistanín|uzbekistanín]] y el [[rumanu]] (en [[Moldavia]] hasta 1989, y en [[Rumanía]] hasta la segunda metada del sieglu XIX). Depués de la desintegración de la Xunión Soviética en 1991, dalgunes de les sos ''ex repúbliques'' cambiaron la escritura de la cirílica a la llatina. La transición ta completada en gran parte de Moldavia (sacantes en [[Transnistria]], onde'l [[Alfabetu cirílicu moldavu|cirílicu moldavu]] ye oficial), [[Turkmenistán]] y [[AzerbaijánAzerbaixán]], pero n'[[Uzbekistán]] entá usen entrambos sistemes. El gobiernu rusu encamienta que'l cirílicu ha usase pa toles comunicaciones públiques en tolos [[Suxetu federal de Rusia|suxetos federales de Rusia]], por promover unes rellaciones más cercanes pela federación. Esta llexislación foi polémica pa los falantes de munches llingües eslaves; pa otros, como los falantes de [[chechenu]] y los d'[[inguxu]], la llei tuvo tamién matices políticos. Por exemplu, el gobiernu separatista chechenu llexisló en favor del alfabetu llatín, que ye usáu por munchos chechenos, por exemplu polos que tán nel estranxeru, que refuguen usar l'alfabetu cirílicu chechenu darréu que lu asocien col imperialismu rusu.
Serbia usa entrambos alfabetos, cirílicu y llatín. En principiu, el cirílicu ye la única escritura oficial pa la llingua serbia acordies cola constitución serbia,<ref>[http://www.srbija.gov.rs/cinjenice_o_srbiji/ustav_odredbe.php?id=217 Constitución serbia, artículu 10.]</ref> anque nun se llexisló más fondamente na cuestión. Na práctica, dambos alfabetos tiene un usu igual, con un usu mayor del llatín n'asuntos non oficiales.
L'[[alfabetu zhuang]], usáu ente los años 50 y 80 del sieglu XX en zones de la [[República Popular China]], yera una mestura de carácteres llatinos, cirílicos, fonéticos y numbéricos. Los carácteres non llatinos, incluyendo los cirílicos, quitáronse del alfabetu en 1982, reemplazándolos con lletres llatines que s'asemeyaben a les que taben sustituyendo.