Diferencies ente revisiones de «Selim I»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-El Cairo\b +El Cairu)
Llinia 53:
Tal que el so güelu Fatih Mehmet, tamién reclamó pa sí'l títulu de [[Califa]] (n'árabe significa'l sucesor» de [[Mahoma]]), «El guardián del Islam», un títulu que considera al so portador como'l principal gobernante civil y relixosu de too l'Islam, tantu [[chiíta]] como [[Suní]]. Selim decidió declarar la guerra al [[Imperiu Safávida]] de [[Persia]], que'l so gobernante, el [[Sah]] [[Ismail I]], reclamara pa sí dichu títulu de califa. La campaña militar que siguió foi un trunfu total pa Selim, que la so solidez y bravura superaron la pusilanimidad y insubordinación na so contra de los [[jenízaros]], les tropes de la [[Sublime Puerta]], les sos más esperimentaos combatientes que nesi momentu nun tuvieron al altor de les circunstancies.
 
Dempués de que Selim convertir nel amu y señor de les ciudaes santes del Islam y conquistara [[Exiptu]] xuntu con [[Al-Mutawakkil III]], l'últimu califa de la dinastía [[Califato Abasí d'El CairoCairu|Abasí]] que moraba ellí, Selim afaló-y a que venciera formalmente'l títulu del califa, según los sos emblemes más reconocíos, la espada y la capa del profeta Mahoma. Tres la vuelta de Selim de la so campaña exipcia, ésti topábase preparando una espedición contra [[Rodas]] cuando cayó enfermu y morrió nel novenu añu del so reináu. Tenía aprosimao 55 años d'edá. Finó a consecuencia del [[carbunclu]] o ántrax, una infección na piel, que desenvolvió mientres los ocho años a caballu que trescurrió'l so reináu envueltu en campañes militares.
 
Antes de morrer escoyó como sucesor al so fíu Solimán y mató cruelmente a tolos demás fíos por que Solimán nun tuviera problemes internos nel so sultanatu. Foi tamién un poeta y escribió col llamatu ''mahla Selimi''. N'unu de los sos poemes, escribió: ''El mundu enteru nun sería una soberanía lo suficientemente vasta pa un solu monarca''.