Diferencies ente revisiones de «Pol Pot»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-URSS +XRSS)
Llinia 22:
== Cronoloxía ==
 
* [[1970]]: El Príncipe [[Norodom Sihanouk]], Primer Ministru, viaxa en xineru a [[China]] y a la [[URSSXRSS]] pa pedir la so intervención y quel FNL nun usara territoriu camboyanu. Demientres, la oposición derechista, enemiga de Sihanouk, fai un golpe d'estáu sofitáu pola CIA ya impón como Primer Ministru al xeneral Lon Nol y proclama la República de Camboya. El nuevu gobiernu anicia campañes militares escontra'l FNL al llau de los Estaos Uníos y del Vietnam del Sur. N'abril, Nixon autoriza la invasión de Camboya n'andecha col Vietnam del Sur. En China, el Príncipe Sihanouk forma un gobiernu nel esiliu y crea una andecha colos Khmeres Roxos pa derrocar a Lon Nol. Demientres, el FNL y China entrenen unidaes de Khmeres Roxos y ármenlos. Nun mes los guerrilleros tienen un exércitu de 100.000 persones.
 
* [[1973]]: Primeros ésitos de los Khmeres Roxos escontra l'exércitu republicanu. Tomen el 60% del país.
Llinia 36:
* [[1978]]: Saloth Sar, agora Pol Pot, entama una campaña escontra lo qu'él nomaba ''l'enemigu ocultu'', colo que son executaes delles persones. El 25 d'avientu, Vietnam llanza una invasión militar en Camboya.
 
* [[7 de xineru]] de [[1979]]: Vietnam captura Phnom Penh. El Principe Sihanouk cola pa China. Pol Pot y los sos homes fuxen pa les selves del norte. Vietnam establez como gobernantes el PRK, la República Popular Camboyana con [[Heng Samrin]], vieyu militante de los Khmeres Roxos, como Xefe d'Estáu. Él mesmu tien qu'enfrentar les hostilidaes del Frente de Lliberación Nacional del Pueblu Camboyanu, movimientu nun comunista, llideráu por Son Sann y el Frente d'Unidá Nacional pa una Independencia Neutral, Pacífica y Cooperativa ([[FUNCINPEC]]) lliderada pol Príncipe [[Norodom Sihanouk]]. En febreru China entama una llimitada invasión a Vietnam en rempuesta a la so invasión en Camboya, pero coles mires puestes nes rellaciones Vietnam-URSSXRSS.
 
* [[1982]]: Los Khmeres Roxos, el KPNLF y el FUNCINPEC andechen escontra Vietnam. El Principe Norodom Sihanouk ye escoyíu Presidente de la Coalición, Khieu Samphan ye'l vicepresidente y Son Sann el Primer Ministru.
Llinia 44:
* [[1987]]: Pol Pot organiza alcuentros con Hun Sen, el Primer Ministru del PRK. Nun lleguen a alcuerdos, pero abren víes de comunicación.
 
* [[1988]]: En mayu Vietnam anuncia planes de retirada de los sos 50.000 soldaos de Camboya para fines d'añu. En xunetu tolos representantes de los partíos en conflictu aconceyen en Bogor, Indonesia. Vietnam condiciona el so retiru de Camboya a la completa desapaición de los Khmeres Roxos. China esixe la completa retirada de Vietnam, pero nun aceuta nengún papel de Pol Pot nel gobiernu a formar. China reprocha a URSSXRSS el so sofitu a la presencia vietnamita en Camboya.
 
* [[30 de xunetu]] al [[30 d'agostu]] de [[1989]]: Conferencia Internacional sobre Camboya en Francia. China promete suspender ayudes a los Khmeres Roxos y esíxese a Vietnam que cole del país. Hun Sein ye'l cabezaleru como Primer Ministru.