Diferencies ente revisiones de «NASA»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Los Ánxeles +Los Angeles)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-URSS +XRSS)
Llinia 7:
El [[29 de xunetu]] de [[1958]] Eisenhower robló l'acta que funda la '''NASA''', qu'entamó a furrular el [[1 d'ochobre]] de [[1958]] con cuatro llaboratorios y unos 8.000 emplegaos.
 
L'envís de los primeros programes yera poner una nave tripulada n'órbita y ello fízose baxo la presión de la competencia ente los [[EE.XX.]] y la [[URSSXRSS]] na denomada [[Carrera espacial]] que se produxo demientres la [[Guerra Fría]].
 
== Programes de la NASA ==
Llinia 38:
En [[1962]] el [[Mariner 2]] foi la primer nave espacial en facer un sobrevuelu cercanu a otru planeta, nesti casu [[Venus (planeta)|Venus]]. Los programes [[Programa Ranger|Ranger]], [[Surveyor]] y [[Lunar Orbiter]] yeren esenciales pa evaluar les condiciones llunares enantes d'intentar el vuelu tripuláu del programa Apolo. Posteriormente, les dos sondes [[Viking]] qu'aterrizaron na superficie de [[Marte (planeta)|Marte]] unviaron a la Tierra les primeres imáxenes de la superficie del planeta. Seique les misiones non tripulaes más impresionantes fueren los programes [[Pioneer 10]], [[Pioneer 11]], [[Voyager 1]] y [[Voyager 2]], misiones que visitaron [[Xúpiter (planeta)|Xúpiter]], [[Saturnu (planeta)|Saturnu]], [[Uranu (planeta)|Uranu]] y [[Neptunu (planeta)|Neptunu]] y unviaron impresionantes imáxenes en color de toos ellos y la mayoría de los sos satélites.
 
== Cooperación ente EE.UU y la URSSXRSS ==
El desarrollu yá llográu poles dos potencies espaciales, tenía de producir un acercamientu ente la [[Xunión Soviética]] y los Estaos Xuníos. Poro, el [[17 de xunetu]] de [[1975]] un ''Apollo'', encontrando un usu nuevu dempués de la cancelación del ''Apollo 18'', acoplóse a un Soyuz soviéticu na misión [[Apollo-Soyuz]] pa la qu'hebo de diseñar un módulu intermediu y acercar la teunoloxía de les dos naciones. Magar que la Guerra Fría duraría más años, esti foi un puntu críticu na hestoria de NASA y el principiu de la collaboración internacional na esploración espacial. Dempués vinieron los vuelos del tresbordador a la estación rusa [[Mir]], vuelos d'estaunidenses na Soyuz y de rusos nel tresbordador y la collaboración de dambes naciones y otres más na construcción de la [[Estación Espacial Internacional]] (ISS).