Diferencies ente revisiones de «Sambo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-URSS +XRSS)
Llinia 21:
| web = [http://sambo-fias.org/en/ International Sambo Federation]
}}
La pallabra '''Sambo''' (en [[rusu]] ''самбо'') ye un acrónimu de la espresión “'''SAM'''ooborona '''B'''ez '''O'''rúzhiya”, que significa lliteralmente "defensa personal ensin armes”. Sambo denoma a un [[arte marcial]] modernu, arriendes de deporte de combate y sistema de [[defensa personal]], desendolcáu na antigua [[Unión Soviética]] y reconocíu como deporte nacional pol Comité de Deportes de Tola URSSXRSS en [[1938]], tres la so presentación por Anatoly Kharlampiev. Tien raigaños principalmente nel Yudu, y tamién n’estilos tradicionales o populares de llucha llibre como’l Koch [[Armenia|armeniu]], el Chidaoba [[Xeorxa|xeorxanu]], el Trîntǎ [[Moldavia|moldavu]], el Kurash [[Uzbekistán|uzbeku]], y el Khapsagay [[Mongolia|mongol]].
 
Según la Federación Internacional de Lluches Asociaes (FILA), el sambo ye una de les cuatro formes principales de llucha llibre competitiva aficionada que se prautiquen anguaño, siendo les otres tres la [[llucha grecorromana]], la [[llucha llibre olímpica]] y el [[yudu]].
Llinia 42:
Nun esiste hasta'l día de güei un consensu universal sobre la esistencia d'un únicu fundador del Sambo. Sicasí los tres maestros siguientes son consideraos davezu los '''Padres del Sambo:'''
 
* Vasili Sergeyevich Ochschepkov (1892-1937): nació na isla de [[Sajalin]], daquella territoriu xaponés; estudió [[Yudu]] con [[Jigoro Kano]] nel [[Kodokan]], algamando’l cintu negru 2u [[Dan]]. Vasili Oschepkov enseñó yudu y [[kárate]] a les fuercies d’élite del [[Exércitu bermeyu]] na Casa Central del Exércitu Bermeyu. Morrió nun [[gulag]] nel añu 1933 cuando la purga [[Estalinismu|estalinista]], acusáu de ser espía xaponés, al reconocer el Yudu como base del Sambo. Esto consideróse como una ofiensa, yá que dende’l principiu pretendióse que’l sambo fuera un arte marcial propiu de la nueva URSSXRSS. El sambo utilizóse como elementu de cohesión pola propaganda estatal soviética, qu’amenorgaba los sos oríxenes rexonales y foranos.
 
* Victor Spiridonov (1881-1943): veteranu de la [[Primera guerra mundial]] y ún de los primeros instructores de [[llucha]] y [[defensa personal]] contrataos pol centru Dinamo. Na so esperiencia marcial a lo llargo de los años prauticó [[Llucha grecorromana]], [[Llucha llibre]], estilos eslavos de llucha y [[jujutsu]] xaponés. Como investigador d'estilos de llucha nel centru Dinamo viaxó a [[Mongolia]] y a [[China]] a fin d’estudiar los estilos autóctonos. Dende los años 1920, y al tener una mancadura nel brazu izquierdu por un [[bayoneta|bayonetazu]] na [[Guerra rusu-xaponesa]], desendolcó un enfoque del sambo más suave, el Samoz, empobináu a preparar a los policíes y guardies de la [[URSSXRSS]]. Esta versión más afinada del sambo fundióse col sistema actual de "sambo defensa personal", usáu anguaño en situaciones reales por prauticantes de tol mundu.
 
* Anatoly Kharlampiev (1906-1979): alumnu d’Oshchepkov, ameyoró l'estilu propuestu pol so maestru, y siguió atropando les téuniques de Spiridinov. Munchos llámenlu’l padre del Sambo, pola mor quiciabes de que vivió lo bastante y tuvo los contactos políticos necesarios pa tar a cargu d’esti arte precisamente de la que lu llamaron Sambo. En cualquier casu foi a instancies de so l’aceutación del Sambo como deporte de combate oficial de la URSSXRSS en 1938, y ye por eso polo que sí pue dicise que Kharlampiev ye’l padre de la Llucha Sambo, o Sambo deportivu.
 
Anque Oschepkov y Spiridonov tuvieron munches veces ocasión de collaborar xuntos, los sos esfuercios nunca agabitaron al empar. La fusión progresiva d’estilos foron llográndola los sos estudiantes asina como’l personal militar.
Llinia 70:
Un prauticante de sambo viste davezu una chaqueta encarnada o azul (inclusive de cualesquier otru color) llamada '''kurtka''', un cintu del mesmu color (o a veces negru), pantalones curtios ('''trus''') del color de la chaqueta y unos '''sambovki''' (zapatos de sambo) fechos en cueru dondo. El kurtka estrémase de los uniformes d’otres [[artes marciales]] en que permite que’l cintu se meta peles trabielles de la cintura al envís de torgar que la chaqueta s’escape del cintu. Amás pa la práutica del Combat Sambo precísense guantes d’[[artes marciales mestes]], que permiten facer agarres; cascu, proteutor bucal, proteutor xenital y proteutor de caníes. Polo xeneral la vistimienta d’un prauticante de sambo nun reflexa’l so grau de maestría o la so clasificación competitiva como nos deportes de contautu del tipu del [[kick-boxing]], [[boxéu]], etc.
 
En [[Rusia]], al mesmu tiempu que s’usa’l sistema de [[Kyu]]-[[Dan]] nes [[artes marciales]] xaponeses, utilízase tamién un sistema de graos de competición denomáu Sistema unificáu de clasificación deportiva de la URSSXRSS (Единая Всесоюзная спортивная классификация), na que’l grau cimeru de maestría denómase Maestru deportivu distinguíu en Sambo.
 
==Organizaciones==