Diferencies ente revisiones de «Kampala»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{Llocalidá}}
 
'''Kampala''' ye la [[Capital (política)|capital]] de d'[[Uganda]], en n'[[África Central]] y con una población de 1 .208 .544 habitantes, según el censu de [[2002]], ye la mayor aglomeración urbana del país. Ta asitiada nel [[Kampala (distritu)|distritu homónimu]], a un altor de 1189 [[metro]]s sobre'l nivel del mar. La ciudá esfruta d'un clima templáu pola so altitú, a pesar de la so cercanía al [[ecuador terrestre]].
 
Les sos actividaes económiques más destacables son la industria, cuantimás la mobiliaria y la maquinaria, según la esportación de productos agrícoles como [[coffea|café]], [[algodón]], [[Camellia sinensis|té]] y [[azucre]].
 
Esiste un aeropuertu internacional en n'[[Entebbe]], a unos 35 [[kilómetros]] de distancia, según un puertu sobre la vera del [[LagoLlagu Victoria]] a 10 kilómetros, [[Port Bell]].
 
Nel sector de Makarere Hill puede topase'l campus principal de la [[Universidá de Makarere]], unu de los principales centros d'estudios cimeros d'África central y oriental. Kampala ye tamién la see del Bancu de Desenvolvimientu del África Oriental.
==VIH==
 
Acordies con la encuesta del bieniobieniu 2004-05 realizadafecha pol Ministeriu de Salú, Kampala tien el mayor índiz d'infeccióninfeición por [[VIH]]. El 9,2 % de los adultos tópasetán infectáuinfectaos, tasa que se dispara al 47 % tocantes a loslo que refierse a [[Prostitución|trabayadores sexuales]] refierse.
 
== Orixe del nome ==
AntesEnantes de la llegadal'arribada de los [[Reinu Uníu|británicos]], el [[Kabaka]] o rei de [[Buganda]] escoyera la zona que se convertiría en Kampala como unu de los sos abelugos de caza. La zona ta formada de llombes ondulaes y exuberantes zones húmedes. Ye una zona de cría ideal pa dellos [[antílope]]s -particularmente l'impala-. Cuando los británicos llegaron a la zona llamardenomáronla ''les Llombes de los Impala'' (''Hills of the Impala'' en [[idioma inglés|inglés]]).
 
La llingua de los [[buganda|baganda]], el [[idioma luganda|luganda]], adoptó munches palabrespallabres del inglés por cuenta de la interacción de los sos falantes colos británicos. D'esta forma, los baganda traducieron "les Llombes de los [[Impala]]" como ''Kasozi ka Empala'' -''"Kasozi"'' significa "llomba", ''"ka"'' significa "de" y ''"empala"'' significa "impala". Al falar en lugandés, les palabres ''ka'' y ''empala'' pronúnciense xuntes, como una sola palabra, ''Kaampala''. Llueu, cuando'l kabaka diba cazar los baganda dicíen ''Kabaka agenze y "ka Empala"'', que significa, "El kabaka foi a Ka'mpala". El nome Kampala llueu foi adoptáu.
 
== Clima ==
Llinia 165:
 
== Patrimoniu de la Humanidá ==
Les [[Tumbes de los reis de Buganda en Kasubi]], asitiarasítiense na llomba de [[Kasubi]] de la capital, fuerony foron incluyíes nel [[Patrimoniu de la Humanidá]] de la [[Unesco]] en [[2001]].
 
== Personaxes pernomaos ==
* [[Majid Musisi]], [[futbolista]] ([[1967]]-[[2005]])
* [[Shekhar Mehta]], pilotu de [[rally]]s ([[1946]] - [[2006]])
* [[Idi Amin]], [[dictador]] militar y el tercer presidente de d'[[Uganda]] dende 1971 a 1979 ([[1925]]-[[2003]])
 
== Ciudaes Hermanaes ==
Llinia 186:
* [http://untonimarques.googlepages.com/kampala Vídeos de Kampala]
 
 
 
{{AvisuTradubot|Kampala}}
 
[[Categoría:Kampala| ]]
[[Categoría:LagoLlagu Victoria]]
 
 
[[Categoría:TBAniversariu]]