Diferencies ente revisiones de «Discapacidá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cita llibro +Cita llibru)
m correiciones
Llinia 33:
La ''Clasificación Internacional del Funcionamientu, de la Discapacidá y de la Salú'' (CIF) de la [[Organización Mundial de la Salú]], estrema ente les funciones del cuerpu (fisiolóxicu o psicolóxicu, visión) y les estructures del cuerpu (pieces anatómiques, güeyu y estructures rellacionaes). La debilitación n'estructura o la función corporal defínese como participación de l'anomalía, del defectu, de la perda o d'otra esviación significativa de ciertos estándares xeneralmente aceptaos de la población, que pueden fluctuar nun ciertu plazu. L'actividá defínese como la execución d'una xera o d'una acción. El CIF numbera 9 amplios dominios del funcionamientu que pueden trate afectaos:
 
* Aprendiendo y aplicando conocimiento *
* Tarea y demandes xenerales
* Comunicación
* Movilidá *
* Curiáu en sí mesma Vida doméstica *
* Interacciones y relaciones interpersonales
* Árees importantes de la vida *
* Vida de la comunidá, social y cívica
 
La introducción al CIF indica qu'una variedá de modelos conceptuales propúnxose pa entender y p'esplicar la discapacidá y el funcionamientu, qu'intenta integrar a ellos. Esisten dos modelos de ver la discapacidá en sí. El modelu social y el modelu médicu.
Llinia 177:
Este ye'l primer tratáu del sistema de derechos humanos del sieglu XXI, destináu a protexer y reforzar los derechos y l'igualdá d'oportunidaes de les cerca 650 millones de persones con discapacidá que s'envalora hai a nivel mundial. Nel establezse que tolos seres humanos tenemos derechos que tienen de ser respetaos, dalgunos de los derechos qu'enuncia son:
 
* Toos tenemos derechu a la vida y como seres humanos nacemos llibres ya iguales, *
* Derechu a l'autonomía *
* A la non discriminación y a la participación na sociedá, *
* A la igualdá d'oportunidaes
* A l'accesibilidá , *
A la seguridá de la nuesa persona *
Llinia 189:
A un trabayu y a un salariu igualitariu *
Al respetu de la nuesa privacidá *
A contraer matrimoniu y fundar una familia *
* A la salú *
A un nivel fayadizu de protección social
* A la educación y *
* A tener una vida digna<ref>{{Cita llibru|apellíos1=CNDH|título=Convención sobre los Derechos de les Persones con Discapacidá y el so protocolu facultativu|fecha=2015|ubicación=México}}</ref>
 
Los países firmantes de la convención tendrán d'adoptar nueves lleis nacionales, y quitar vieyes lleis, de cuenta que les persones con discapacidá, por casu, tengan los mesmos derechos a la educación, al empléu, y a la vida cultural.