Diferencies ente revisiones de «Eneida»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 35:
=== Llibru I ===
[[Xunu (mitoloxía)|Xunu]], sabedora del gloriosu destín qu'aguarda a los troyanos, pos van haber de fundar el [[Imperiu Romanu]], intenta torgar que lleguen a [[Península Itálica|Italia]]. Para ello, pide a [[Eolu]] que se valga de los sos vientos para faer naufragar a los fuxitivos, y a cambéu ufiérta-y por esposa a una de les [[ninfa|ninfes]] del so propiu séquitu: Deyopea (Δηιόπεια), la de cuerpu más formosu. Eolo, anque nun acepta'l sobornu, sí apuerta a ayudar a Xunu, y los troyanos terminen esvalixándose nel mar. Al sabelo [[Neptunu (mitoloxía)|Neptunu]], tomaselo como una inxuria, una y bones el mar ye'l so dominiu, y ayuda a los troyanos a llegar a les sableres de Llibia, pero nun lleguen toos xuntos, sinón en dos grupos separaos pola nube.<ref>L'imprecisu territoriu llamáu Llibia na [[Antigüedá clásica|antigüedá]] correspuéndese a les traces colo que güei ye'l [[Magreb]].</ref>
 
Mentanto, Venus, madre de Eneas, presentar cola forma d'una virxe [[Esparta|espartana]] y con un aspeutu de cazadora bien paecíu tamién al de la diosa [[Diana (mitoloxía)|Diana]], ya infórmalos de que les tierres onde tán son de la reina [[Dido]]. [[Pigmalión (fíu de Belo)|Pigmalión]], hermanu de Dido, fixera matar a [[Acerbas|Siqueo]], tíu de dambos y maríu d'ella. Dido fuxó, mercó unes tierres y fundó ellí una ciudá.
 
Eneas dirixir a la ciudá y, cuando llega, ve a los compañeros de los que-yos dixebrara'l mar. Llegaos a esa tierra, pidieren a reinar hospitalidá y que los ayudar a buscar al so caudiellu. Al presentase ésti, Dido acoyer xuntu col restu de los troyanos.
 
Col enfotu de que Dido trate bien a Eneas, Venus pide al so fíu Cupido que tome la forma del so sobrín maternu [[Ascanio]], suplantar y infunda en reinar amor pol troyanu, y Cupido apuerta. Venus adormilitia al so nietu Ascanio y llevar a [[Idalion]], llugar de cultu d'ella.
 
Tal como-y pidió el so madre, Cupido infunde en Dido un apasionáu amor por Eneas y, maternal, por Ascanio, al que suplanta él mesmu. Pero Dido xuró al so maríu nun volver casar se.<ref>Virgilio presenta equí l'amor como un regalu y coles mesmes como una llapada venenosa y destructiva.</ref>
 
Mientres la llacuada n'honor de los recién llegaos y del alcuentru d'éstos colos sos paisanos, Dido pide a Eneas que cunte les sos desgracies.
 
== Referencies ==