Diferencies ente revisiones de «Historia d'Oceanía»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-México +Méxicu)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Isla +Islla)
Llinia 17:
El poblamientu humanu d'Oceanía producir en delles folaes. Los primeres pobladores de [[Oceanía]] fueron [[Homo sapiens]] procedentes del [[Sudeste asiáticu|sureste d'Asia]]. Los primeres pobladores humanos d'Oceanía procedíen del sureste de [[Asia]]: d'ellos baxen los actuales [[papúes]] y nativos [[aboríxenes australianos|australianos]]. El poblamientu d'Australia y [[Nueva Guinea]] remontar al 40 000 a.C.
 
Una segunda folada muncho más recién, ye la que pobló'l restu d'isles del pacíficu. Esta segunda folada humana foi la de los [[pueblos austronesios]] (empecipiada ente'l 3000 a. C. y el 2000 a. C.), tamién d'orixe asiáticu, más concretamente procedentes de [[Taiwán]]. Los austronesios fueron grandes navegantes y fueron los primeres pobladores de munches partes d'Oceaníasobremanera de [[Polinesia]], [[Nueva Zelanda]] o [[Hawái|Hawái'i]], llegaron siquier tan llueñe como la [[IslaIslla de Pascua]]. El poblamientu de [[Micronesia]] y [[Polinesia]], enllargar mientres tres milenio dende'l 2000 a. C. hasta'l [[I mileniu d. C.]]. Nueva Zelanda por casu foi poblada ente'l s. IX y XIV polos [[maorinos]].
 
== Apoxéu del Imperiu El to'i Tonga ==
Llinia 33:
 
=== Sieglu XVIII ===
Les rivalidaes portugueses, españoles y holandeses fueron reemplazaes pola de los [[Inglaterra|ingleses]] y [[Francia|franceses]] nel [[sieglu XVIII]]. Ente [[1764]] y [[1770]] esquizaron la zona [[John Byron]], [[Samuel Wallis]], [[Philip Carteret]] y otros, quien percorrieron [[Tahití]], [[Samoa]], [[IslaIslla Salomón]] y [[Nueves Hébridas]]. Pela so parte, l'inglés [[James Cook]] realizó trés viaxes por isla de Pacíficu ente [[1768]] y [[1779]], y llegó a les [[Isles de la Sociedá]], [[Nueva Zelanda]], [[Isles Marqueses]], [[Nueves Hébridas]] y [[Hawái]].
 
El [[6 d'abril]] de [[1772]], el día de Pascua, [[Jacobo Roggeveen]], un navegante neerlandés columbró la [[IslaIslla de Pascua]], afayándola de manera oficial, anque una espedición unviada dende [[Callao]], el [[10 d'ochobre]] de [[1770]], columbró la isla'l [[15 de payares]]. Realizóse una circunnavegación pa poder cartografiar la isla. Los navegantes quedaron bien sosprendíos poles estatues de gran tamañu, los [[Moái]]. N'otres espediciones tamién los marines sosprender del gran altor de dellos nativos, que llegaben a midir 2,17 metros. Amás, los homes yeren munchos más numberosos que les muyeres naquella isla, la diferencia yera bien vultable. Los nativos vivíen en cueves y taben llenos de tatuaxes, los nativos de la IslaIslla de Pascua fueron una de les etnies que más sosprendió a los colonizadores europeos.<ref>http://historiadeoceania.wordpress.com/</ref>
 
El franceses esquizaron les isles simultáneamente con el ingleses. Ente [[1826]] y 1840 facer [[Jules Dumont D'Urville]] y depués [[Jean-François de La Pérouse]] ente [[1785]] y [[1787]]. Toos estos viaxes determinaron la repartida de [[Oceanía]] ente les potencies colonizadores: Reinu Uníu, [[Holanda]], Francia, [[España]], [[Portugal]], [[Estaos Xuníos]] y [[Alemaña]] en menor midida.
Llinia 41:
== Independización de les isles ==
 
A finales del sieglu XIX y empiezos del XX empezaron los deseos d'independencia nes colonies, [[Australia]] y [[Nueva Zelanda]], en [[1901]] y en [[1907]] abrieron el camín a los demás países escontra la independencia. Los países más débiles y probes tardaron enforma en declarase independientes, en [[1962]], Samoa declaró la independencia de Nueva Zelanda, que la ocupara años tras, depués [[Nauru]] en 1968, [[Fiyi]] y [[Tonga]] en [[1970]], [[IslaIslla Salomón]] y [[Tuvalu]] en [[1978]], los [[Estaos Federaos de Micronesia]] y [[Kiribati]] en [[1979]] (anque reconocida en [[1990]] para Micronesia), [[Vanuatu]] en [[1980]], [[Isles Marshall]] en 1990 y [[Paláu]] en 1994 siguir nel procesu de llibertá. Formaron el [[Foru de les Isles del Pacíficu]] y entá güei intenten ayudar a países como [[Guam]], [[Nueva Caledonia]] y [[Polinesia Francesa]] qu'inda tán sol mandatu de potencies.
 
== Referencies ==