Diferencies ente revisiones de «Samurái»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-atópase +alcuéntrase)
Llinia 2:
'''Samurái''' (侍) ye una pallabra emplegada pa nomar a la clas militar del [[Xapón]] feudal, estremada en distintos graos de nobleza. El caráuter orixinal chinu 侍 yera un verbu que significaba sirvir o acompañar a una persona de rangu social cimeru, y con esti sen pasó’l caráuter a la escritura [[Xaponés|xaponesa]], onde foi emplegáu pa escribir el verbu “saburau” (sirvir). En dambos países los términos sustantiváronse pa significar "los que sirven ciñidamente a la nobleza", pronunciándose “saburai” en xaponés. La primera referencia escrita de la pallabra ye del sieglu X.
 
El términu, nel so significáu actual, úsase sobre too dende l'aniciu del [[Periodu Edo]], en [[1600]]. Endenantes nomábase a los guerreros más bien colos términos ''mono no fu'' (hasta’l sieglu VIII) y el más duraderu ''[[bushi]]'' (武士), entrambos cola traducción d’"home d’armes", pero dende’l periodu Edo los términos bushi y samurái nun son dafechamente sinónimos, sinón qu’esiste una sutil diferencia. Dacuando atópasealcuéntrase tamién el términu ''[[buke]]'', que noma a la nobleza militar arreyada al ''[[bakufu]]'' (gobiernu militar) a diferencia de los ''[[kuge]]'', la nobleza de la corte arreyada al emperador. Los ''buke'' apaecieron na [[Hestoria de Xapón|era Kamakura]] (1185-1333).
 
''Samurái'' ye una pallabra enforma venceyada a los xerarques de rangu mediu o altu de la clas guerrera. Los samuráis siguíen un conxuntu de regles qu’habíen llegar a conocese como [[Bushido]]. Anque los componentes d’esta clas nun llegaron a ser más del diez por cientu de la población xaponesa <ref>"[http://www.britannica.com/EBchecked/topic/520850/samurai Samurai (Japanese warrior)]". Encyclopædia Britannica.</ref>, les enseñances samurái calistraron enforma nesta, y pueden atopase entá güei tanto na vida diaria como n’artes marciales como’l [[Kendo]].